اخبار اینترنت

واتس اپ همچنان به ممنوعیت حساب ها در هند ادامه می دهد، بیش از ۱۶ هزار حساب در ماه آوریل مسدود شدند

پلتفرم پیام‌رسان متا (که قبلاً فیس‌بوک نامیده می‌شد) باید برخی حساب‌های مشکل‌ساز و سوءاستفاده‌کننده را بر اساس قوانین جدید فناوری اطلاعات در سال ۲۰۲۱ ممنوع کند.

واتس‌اپ در ماه مارس ۱۸ هزار اکانت، در فوریه ۱۴.۲۶ هزار و در ژانویه ۱۸.۵۸ هزار حساب هندی را ممنوع کرد.

با توجه به تفرجگاه افشای ماهانه واتس اپ، پلتفرم پیام رسانی متعلق به متا ، بیش از ۱۶.۷ هزار حساب کاربری در هند را در ماه آوریل مسدود کرده است.

از این تعداد، ۱۲۲ حساب به دلیل اقدامات اجباری بر اساس شکایات کاربران مسدود شدند، در حالی که بخش عمده ای از آنها، حدود ۱۶.۶۶ هزار حساب، برای جلوگیری از فعالیت مضر در برنامه مسدود شدند.

واتس اپ همچنان به ممنوعیت حساب ها در هند ادامه می دهد، بیش از ۱۶ هزار حساب در ماه آوریل مسدود شدند

در گزارش ماهانه آمده است: «ما به‌ویژه بر پیشگیری تمرکز کرده‌ایم، زیرا معتقدیم در وهله اول جلوگیری از وقوع فعالیت‌های مضر بسیار بهتر از تشخیص آن پس از وقوع آسیب است».

طبق چارچوب واتس اپ ، این برنامه زمانی یک حساب کاربری را مسدود می کند که مطمئن باشد کاربری که این حساب را اداره می کند در این پلتفرم سوء استفاده می کند.

در این گزارش آمده است..

“هدف ما شناسایی و متوقف کردن حساب های سوء استفاده کننده در سریع ترین زمان ممکن است، به همین دلیل است که شناسایی این حساب ها به صورت دستی واقع بینانه نیست.

در عوض، ما سیستم های یادگیری ماشینی پیشرفته ای داریم که در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته اقدام به ممنوع کردن حساب ها می کنند. “

این شرکت گفته است که حساب را در چندین مورد ممنوع می کند، از جمله زمانی که یک حساب بازخورد منفی جمع می کند، مانند زمانی که سایر کاربران گزارش ارسال می کنند یا حساب را مسدود می کنند.

در این گزارش همچنین آمده است که سیستم‌های واتس‌اپ حساب کاربری و رفتار کاربر را ارزیابی می‌کنند و پس از گزارش تعداد زیادی بازخورد منفی، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

این شرکت پیام‌رسان تلفن همراه از یادگیری ماشینی و سایر ابزارهای تحلیلی برای شناسایی «سوءاستفاده‌کنندگان با انگیزه بالا» و ممنوعیت آن‌ها از پلتفرم استفاده می‌کند.

پیش از این، واتس اپ نزدیک به ۱۸ هزار حساب در ماه مارس و ۱۴.۲۶ هزار حساب در ماه فوریه مسدود کرده بود.

در ژانویه سال ۲۰۲۲، در مجموع ۱۸.۵۸ هزار حساب هندی ممنوع شد. واتس اپ همچنین در سال ۲۰۲۱ تعدادی از حساب های کاربری را مسدود کرده بود. در دسامبر ۲۰۲۱، ۲۰.۷۹ هزار اکانت هندی و در نوامبر همان سال ۱۷.۵ لک توسط واتس اپ مسدود شدند.

قوانین جدید فناوری اطلاعات که از سال گذشته اجرایی شد، پلتفرم‌های دیجیتال با بیش از ۵۰ هزار کاربر را ملزم می‌کند که گزارش‌های انطباق را هر ماه منتشر کنند و جزئیات شکایات دریافتی و اقدامات انجام شده برای حل این مشکلات را ذکر کنند.

پیش از این، واتس اپ تاکید کرده بود که به عنوان یک پلتفرم رمزگذاری شده سرتاسر، محتوای هیچ پیامی قابل مشاهده نیست.

برای غلبه بر این مشکل، آنها به تعدادی سیگنال رفتاری از حساب‌های سوء استفاده‌کننده و اینکه افراد چقدر آنها را گزارش می‌کنند تکیه می‌کنند.

علاوه بر سیگنال‌های رفتاری از حساب‌ها، هوش مصنوعی واتس‌اپ همچنین به اطلاعات رمزگذاری نشده موجود، از جمله گزارش‌های کاربر، عکس‌های نمایه، عکس‌های گروهی و توضیحات و همچنین چندین ابزار و منابع پیشرفته هوش مصنوعی دیگر برای تشخیص سوء استفاده در پلتفرم خود متکی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا