واتس اپ ویژگی کانال ها را راه اندازی کرد
به گزارش اپ خونه، متا یک ویژگی پیامرسانی مبتنی بر پخش به نام کانالها را در واتساپ ارائه میکند، شبیه بهروزرسانی اخیری که برای اینستاگرام ارسال کرده است ، زیرا این شبکه اجتماعی با ارائه راههای مکالمه بیشتر به ۲ میلیارد کاربر خود، آزمایش میکند. این شرکت همچنین قصد دارد از این ویژگی در آینده درآمد کسب کند.
در واتساپ، پیامهای کانالها در تب جدیدی به نام بهروزرسانیها نمایش داده میشوند. این یک انحراف از رویکرد متا در اینستاگرام است، جایی که اطلاعیه های کانال از طریق پیام های مستقیم اطلاع رسانی می شود.
در واتساپ، متا بر روی تسهیل کانالها برای استفاده توسط نهادهایی مانند سازمانهای غیردولتی، مؤسسات تحقیقاتی پزشکی، و نهادهای راستیآزمایی، در مقابل ایجادکنندگان فردی تمرکز دارد.
متا گفت که مدیران می توانند متن، عکس، ویدئو، استیکر و نظرسنجی را در این کانال ها ارسال کنند.
قابل ذکر است که این مکالمات یک طرفه هستند، بنابراین کاربران نمی توانند به آن پیام ها پاسخ دهند.
در حالی که کاربران می توانند از طریق پیوند دعوت به کانال ها بپیوندند، واتس اپ همچنین در حال ساخت دایرکتوری برای یافتن کانال های مختلف برای سرگرمی ها، تیم های ورزشی و مقامات محلی است.
این شرکت گفت که ابزارهایی را برای ادمین ها معرفی خواهد کرد تا قابلیت کشف کانال های خود را غیرفعال کنند.
مارک زاکربرگ در بیانیهای گفت:
«امروز ما کانالهای واتساپ را اعلام میکنیم – راهی خصوصی برای دنبال کردن افراد و سازمانهایی که برای شما مهم هستند، درست در واتساپ. ما از سنگاپور و کلمبیا شروع می کنیم، اما اواخر امسال برای همه عرضه می شود. ما در حال ساخت کانال هایی هستیم تا خصوصی ترین راه برای برقراری ارتباط باشد.»
بهعنوان مدیر کانال، شماره تلفن شما به دنبالکنندگان نشان داده نمیشود، و دنبال کردن یک کانال، آن را به ادمین یا دیگرانی که کانال را دنبال میکنند نشان نمیدهد.
وی افزود: پیامهای ارسال شده در کانالها پس از ۳۰ روز حذف میشوند و شرکت هیچ سابقهای از آنها را حفظ نخواهد کرد.
متا در حال راهاندازی کانالهایی در بازارهای منتخب – کلمبیا و سنگاپور – با استفادهکنندگان اولیه مانند بنیاد قلب سنگاپور و بررسیکننده واقعیت کلمبیا است.
به گفته این شرکت، تعدادی از شرکای بین المللی برجسته نیز شامل کمیته نجات بین المللی (IRC)، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و تیم های ورزشی برجسته مانند باشگاه بارسلونا و منچستر سیتی هستند.
در طی ماههای بعدی، متا قصد دارد در دسترس بودن ویژگی کانالها را به مجموعه وسیعتری از کشورها گسترش دهد، با هدف نهایی این که به هر کاربر امکان ایجاد کانالی برای خود را بدهد.
شرکت تحت رهبری مارک زاکربرگ همچنین در حال فکر کردن به احتمالات مختلفی است که می تواند با این ویژگی کشف کند.
یکی از آنها حذف رمزگذاری انتها به انتها برای کانال های بزرگ است تا مخاطب را محدود نکند.
این شرکت همچنین به این به عنوان یک راه پولساز فکر می کند. متا در حال بررسی خدمات پرداخت القایی برای مشاغل در کانال ها به همراه توانایی تبلیغ آنها در فهرست است.
در چند ماه گذشته، واتس اپ به کاربران این امکان را داده است که به راحتی از داخل برنامه در برزیل و سنگاپور به بازرگانان پرداخت کنند .
کانالها تلاش واتساپ برای تسهیل مکالمات گروههای بزرگ پس از Communities برای پایگاه کاربر بیش از ۲ میلیارد آن است.
این شرکت سال گذشته Communities را راه اندازی کرد تا به باشگاه ها، مدارس و مجتمع های مسکونی کمک کند تا یک مکان برای همه بحث ها داشته باشند.
با کانالها، واتساپ احتمالاً میخواهد به یک پلتفرم انتخابی برای سازمانها و مقامات تبدیل شود تا بهروزرسانیها و هشدارها را برای کاربران صادر کنند.