اخبار کسب و کارها

والمارت ۳.۵ میلیارد دلار برای افزایش سهام در Flipkart  هند پرداخت می کند

به گزارش اپ خونه، والمارت امسال ۳.۵ میلیارد دلار برای خرید سهام برخی از سهامداران Flipkart و حل و فصل تعهدات با برخی از سهامداران PhonePe هزینه کرده است، که نشان می دهد در زمانی که رقیب اصلی جهانی خود آمازون در حال کاهش هزینه های خود در بازار آسیای جنوبی است چقدر روی هند شرط بندی می کند.

والمارت برای اولین بار در پرونده SEC فاش کرد که هزینه ۳.۵ میلیارد دلاری در شش ماه اول سال ۲۰۲۳ انجام شد . مالکیت والمارت در Flipkart اکنون حدود ۸۰٪ است.

برخی از سرمایه گذارانی که امسال سهام خود را در Flipkart فروختند عبارتند از Tiger Global، Accel و بنیانگذار آن، Binny Bansal.

تایگر گلوبال پیشتر فاش کرده بود که با سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری در Flipkart ، که بزرگترین برد آن در بازار آسیای جنوبی است، به طور کلی ۳.۵ میلیارد دلار سود کسب کرده است.

والمارت که اکثریت PhonePe را نیز در اختیار دارد و بیش از ۲۰ میلیارد دلار برای این دو تجارت هزینه کرده است، در حال افزایش سرمایه گذاری خود در تجارت الکترونیک و پلتفرم های پرداخت هند است در زمانی که بسیاری از شرکت های دیگر از جمله آمازون هزینه های خود را کاهش داده اند.

برای نشان دادن این رقم، آمازون قصد دارد در هفت سال آینده کمتر از ۲.۵ میلیارد دلار در پلت فرم تجارت الکترونیک خود در هند سرمایه گذاری کند.

آمازون که در دهه گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دلار روی گروه تجارت الکترونیک و AWS خود در هند سرمایه گذاری کرده است، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، ۱۵ میلیارد دلار بیشتر سرمایه گذاری کند .

از این ۱۵ میلیارد دلار، آمازون ۱۲.۷ میلیارد دلار را برای تجارت ابری خود در نظر گرفته است.

در تماسی با درآمد ماه گذشته، والمارت گفت PhonePe و Flipkart همچنان به رشد چشمگیر خود ادامه می دهند.

جان دیوید رینی، مدیر مالی والمارت، گفت: «Flipkart رشد قوی GMV و فروش خالص را به همراه داشت زیرا تجارت اصلی به رشد خوب خود ادامه می‌دهد.»

“تیم به کار بر روی گسترش اکوسیستم محصولات و خدمات مانند تبلیغات، مسافرت و مراقبت های بهداشتی و ارائه بهبود مستمر سود ادامه می دهد. پیشرفت و عملکرد ثابت Flipkart اعتماد ما را به ارزش بلندمدت این تجارت تقویت می کند.”

هند به عنوان یک میدان جنگ کلیدی برای شرکت های جهانی ظاهر شده است زیرا آنها برای یافتن میلیاردها مشتری بعدی خود رقابت می کنند.

بارون کپیتال در نامه اخیر صندوق خود نوشت: «هند چین جدید و سریعترین اقتصاد بزرگ در حال رشد در دهه آینده و پس از آن است.»

“ما معتقدیم که هند جذاب ترین جذابیت سرمایه گذاری بلندمدت را در جهان ما ارائه می دهد. اصلاحات اقتصادی، دیجیتالی‌سازی، رسمی‌سازی و افزایش نفوذ اعتبار به نفع پیچیده‌ترین، با بهترین مدیریت، شرکت‌های دولتی است.”

PhonePe که از Flipkart جدا شده است، در سه ماهه اخیر ۸۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری جدید از سوی تعدادی از سرمایه گذاران از جمله جنرال آتلانتیک، تایگر گلوبال و والمارت فاش کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا