اخبار اینترنت

ویندوز ۱۱ از مدیریت کلیدهای عبور پشتیبانی می کند

به گزارش اپ خونه، در رویدادی که بر روی هوش مصنوعی و ابزارهای امنیتی و دستگاه‌های جدید سرفیس متمرکز بود، مایکروسافت اعلام کرد که کاربران ویندوز ۱۱ به زودی می‌توانند از مزایای کلیدهای عبور بهتر استفاده کنند، اعتبار دیجیتالی که می‌تواند به عنوان روشی برای احراز هویت برای وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها استفاده شود.

هنگامی که پشتیبانی از کلیدهای عبور توسعه یافته منتشر شد، کاربران ویندوز ۱۱ می توانند با استفاده از Windows Hello، هویت بیومتریک ویندوز و ویژگی کنترل دسترسی، یک رمز عبور ایجاد کنند.

سپس می‌توانند از آن کلید عبور برای دسترسی به وب‌ها یا برنامه‌های پشتیبانی‌شده با استفاده از چهره، اثر انگشت یا پین خود استفاده کنند.

کلیدهای عبور ویندوز ۱۱ را می توان در دستگاه هایی که در آنها ذخیره شده یا در تلفن همراه ذخیره می شود، برای راحتی بیشتر مدیریت کرد.

مایکروسافت در یک پست وبلاگی نوشت:

“در چندین سال گذشته، ما متعهد به همکاری با شرکای صنعتی خود و اتحاد FIDO برای پیشبرد آینده بدون رمز عبور با کلیدهای عبور بوده ایم. کلیدهای عبور، آینده بین پلتفرمی و متقابل اکوسیستمی دسترسی به وب سایت ها و برنامه ها هستند.”

مایکروسافت چندین ماه پیش شروع به ارائه پشتیبانی از مدیریت رمز عبور در کانال توسعه دهنده Windows Insider کرد، اما این نشان دهنده در دسترس بودن این قابلیت است.

بازیکنان بزرگ فناوری فراتر از مایکروسافت، از جمله گوگل و اپل، شروع به ادغام پیرامون فناوری کلیدهای عبور کرده‌اند.

تقریباً یک سال پیش، مایکروسافت، گوگل و اپل با هم متعهد شدند که استاندارد ورود بدون رمز عبور، که در محاوره‌ای به عنوان «کلیدهای عبور» شناخته می‌شود، از اتحادیه FIDO و کنسرسیوم وب جهانی را اتخاذ کنند و به نظر می‌رسد این تلاش به آرامی به ثمر می‌رسد.

با کلیدهای عبور، احراز هویت کاربران از طریق ابر با استفاده از جفت کلید رمزنگاری در سراسر دستگاه‌هایشان همگام‌سازی می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد با استفاده از همان بیومتریک یا پین‌هایی که برای باز کردن قفل دستگاه‌هایشان استفاده می‌کنند، وارد وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها شوند.

با توجه به اینکه دسترسی فیزیکی به دستگاه کاربر مورد نیاز است، این امر دسترسی بازیگران بد به حساب های کاربران را از راه دور دشوارتر می کند.

در حالی که سیستم‌های احراز هویت چندعاملی و مدیران رمز عبور بهبودهای امنیتی معقولی را نسبت به رمزهای عبور سنتی ارائه می‌دهند، اما بدون نقص نیستند.

به عنوان مثال، یک کد احراز هویت ارسال شده از طریق پیامک می تواند رهگیری شود و برای برخی، استفاده از ابزار مدیریت رمز عبور شخص ثالث می تواند به سادگی بیش از حد دردسرساز باشد.

سال گذشته، گوگل اعلام کرد که اندروید و گوگل کروم از کلیدهای عبور پشتیبانی می کنند و در ماه مه، پشتیبانی از کلید عبور را به حساب های شخصی گوگل و سرویس های ورود به سیستم خود ارائه کرد.

iOS ابزارهای مدیریت رمز عبور را در ماه سپتامبر به دست آورد. Dashlane اولین شرکتی بود که از ذخیره کلیدهای عبور در یک برنامه افزودنی مرورگر وب پشتیبانی کرد و پس از آن NordPass در فوریه ۲۰۲۳ عرضه شد و وب سایت هایی مانند GitHub.com، PayPal و DocuSign.com اکنون با کلیدهای عبور کار می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا