» فناوری اطلاعات » ویژگی‌های جدید iOS 18 یک جهش بزرگ را برای اپل نشان می‌دهد و در اینجا دلایل آن است 
اپل23
فناوری اطلاعات

ویژگی‌های جدید iOS 18 یک جهش بزرگ را برای اپل نشان می‌دهد و در اینجا دلایل آن است 

خرداد ۲۴, ۱۴۰۳ 0۰1

به گزارش اپ خونه، iOS 18 اپل عملکردهای مختلفی را در کنار تغییرات زیبایی شناختی در پلتفرم معرفی می کند و به نظر می رسد اپل آماده تغییر است و به بازخورد کاربران گوش داده است.

اکنون که اپل از ویژگی‌های iOS 18 رونمایی کرده است، فرصتی است تا به این فکر کنیم که این ویژگی‌های سفارشی‌سازی جدید و «هوش‌محوری» برای اپل چه معنایی دارند و چرا نشان‌دهنده تغییر در طرز فکر این شرکت هستند.

در حالی که این تغییرات اجباری بود، تصمیم اپل برای انتشار مسلماً جامع‌ترین به‌روزرسانی iOS در تقریباً یک دهه اخیر، گویای مسیر آینده این شرکت است.

اجازه دهید توضیح دهیم که چگونه این تغییرات می تواند گامی رو به جلو برای اپل باشد و چرا ممکن است منجر به انعطاف پذیری بیشتر اپل شود.

IOS 18 می تواند کاربران سابق را بازگرداند

بسیاری از کاربران اپل، علی‌رغم لذت بردن از چندین ویژگی اپل، از آن دور شدند. این در درجه اول به چند دلیل بود: اول، اپل تمایلی نداشت به کاربران اجازه دهد دستگاه های خود را سفارشی کنند. تقریباً همه صفحه‌های اصلی یکسان به نظر می‌رسند. دوم، فقدان ویژگی هایی مانند RCS و ضبط تماس، بسیاری را فراری می داد.

ios 18 2
با این حال، به روز رسانی های اخیر iOS کاربران را به تغییرات قابل توجه امیدوار کرده است.

اگر به خاطر داشته باشید، با اضافه شدن ویجت‌ها در iOS 14 شروع شد. و اکنون، اپل به کاربران اجازه داده است تا با سفارشی‌سازی (با iOS 18)، از جمله حالت تاریک و آیکون‌های تک رنگ، تقریباً با الهام از طراحی Material You اندروید، تمام تلاش خود را انجام دهند.

ضبط تماس، قفل کردن برنامه و RCS دلایل بهتری برای بازگشت به iOS هستند. بله، ضبط تماس به هر دو طرف هشدار می دهد که ضبط در حال انجام است، اما این رویکرد درستی است زیرا شفافیت را تضمین می کند.

call recording on iOS 18

IOS 18 همه چیز را برای کاربران فعلی تازه نگه می دارد

شاید می‌توانستید ویجت‌ها را تغییر دهید و پشته‌های هوشمند بسازید، اما همیشه محدود به نظر می‌رسید.

هر زمان که به دستگاه اندرویدی برمی گشتیم، چه برای آزمایش یا استفاده شخصی، به دلیل گزینه های سفارشی سازی بی شمار، بلافاصله احساس بهتری داشتیم.

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا فکر می‌کنیم اپل این را تغییر داده است و کاربران فعلی خود را از طریق این به‌روزرسانی خوشحال می‌کند:

Control Center جدید مستقیماً از Playbook اندروید بیرون آمده است

یکی از حوزه‌های کلیدی که در iOS وجود نداشت، Control Center بود. در حالی که یاد گرفتیم با آن زندگی کنیم، کاری که اپل با iOS 18 انجام داده است، درست به نظر می رسد.

اکنون می‌توانید به سرعت ترتیب را تغییر دهید و اندازه کنترل‌ها، از جمله کنترل‌های اصلی مانند Wi-Fi و بلوتوث را تغییر دهید. این تغییر عمده دیدگاه ها را نسبت به iOS تازه کرده است.

ios 18 control center 2

این امر iOS 18 را تقریباً با آنچه می توانید در اندروید انجام دهید برابر می کند و این به تنهایی گویای این تغییر بزرگ است. نمی‌توان آن را به اندازه کافی بیان کرد، اما داشتن کنترل‌های صدا و روشنایی در بالای صفحه، حداقل برای ما بسیار ارزشمند است.

iMessage نیز بی نصیب نمی ماند

تعداد کمی از ما از iMessage برای ارتباط استفاده می کنیم. با ویژگی‌های جدید که ارسال پیامک را سرگرم‌کننده‌تر می‌کند، معتقدیم که پذیرش گسترده‌تری نیز خواهد داشت.

اکنون می توانید متن را پررنگ، مورب، خط خطی و متحرک کنید. Tapback های جدید حتی به شما امکان می دهند استیکرهای خود را ارسال کنید و تجربه بسیار سرگرم کننده ای را ایجاد کنید.

apple imessage tools

ویژگی Apple Intelligence 

چند بار آرزو کرده اید که بتوانید یک کاریکاتور سریع از عزیزان خود را درست در دستگاه خود ایجاد کنید؟

وقتی اپل فاش کرد که مدل‌های تولیدکننده روی دستگاه می‌توانند تصاویر سریعی از دوستان و خانواده شما ایجاد کنند، خوشحال کننده بود. با ابزارهای نوشتاری و ارتباطی روی دستگاه، ارزش زیادی برای کاربران می‌افزاید.

این یک personal touch عظیم به مکالمات شما اضافه شده و نشان می دهد که چگونه می توان از هوش مصنوعی مولد به طور متفاوت استفاده کرد.

بهترین بخش این است که همه چیز با حفظ حریم خصوصی روی دستگاه اتفاق می افتد. لازم نیست به Apple Intelligence بگویید عزیزان شما چه کسانی هستند. بلکه خود از دستگاه شما یاد می گیرد. این یکپارچه سازی، پیاده سازی اپل را از بقیه متمایز می کند.

ابزارهای نوشتن و ارتباط روی دستگاه

این ابزارها برای کاربر معمولی بسیار منطقی است. چه خلاصه‌ای از مقالات، ایمیل‌ها و یا تهیه یک نامه پوششی، همه این کارها را بدون نصب برنامه‌های شخص ثالث انجام دهید.

این حرکت هوش مصنوعی را به جریان اصلی تبدیل می کند و به آن کمک می کند تا به میلیاردها کاربر دسترسی پیدا کند که از این ویژگی ها بهره مند می شوند.

این تغییرات همراه با ویژگی‌های موجود در برنامه‌هایی مانند iMessage، ارتباطات را سرگرم‌کننده می‌کند، که فوق‌العاده است.

apple writing tools

آیا ما شاهد یک اپل انعطاف پذیرتر هستیم؟

اپل برای تطبیق سریع از نظر سخت افزار و نرم افزار شناخته شده نیست. بیش از یک دهه طول کشید تا در آیفون به USB-C تغییر دهد . iOS تا زمان iOS 18 در چندین نسل عملاً یکسان به نظر می رسید. اما معتقدیم که اپل اکنون بیش از هر زمان دیگری برای تغییر آماده است و این تازه آغاز راه است.

این چیزهای کوچک است که اهمیت دارد. اپل بالاخره یک تم به iOS اضافه کرد که به شما امکان تغییر رنگ آیکون ها را می دهد.

اگرچه ممکن است این تغییرات ترجیح همه افراد نباشد، اما برای شخصی که دوست دارد به همه چیز شخصیت اضافه کند و با دستگاه های اندرویدی بزرگ شده است، این یک حرکت خوشایند است.

ios lockscreen 2

ios lockscreen

همه این ویژگی ها نشان دهنده تغییراتی است که اپل ایجاد کرده و به نظر می رسد در آینده بیشتر از یکنواخت بودن فاصله بگیرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×