اخبار اینترنت

ویژگی آینده «collections» ، کاربران را به برنامه‌های اندروید باز می‌گرداند

به گزارش اپ خونه، برنامه گوگل برای تبلیغ برنامه های اندروید در خارج از پلی استور در حال شکل گیری است، زیرا ویژگی جدیدی به نام “collections” روشی را نشان می دهد که کاربران می توانند با برنامه های خود از صفحه اصلی اندروید خود همراه باشند.

در کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O امسال، این شرکت ابزارهایی را به توسعه‌دهندگان ارائه کرد تا کاربران را با برنامه‌هایی که قبلاً روی دستگاه‌های خود نصب کرده‌اند، دوباره درگیر کنند.

با این حال، شرکت در آن زمان جزئیاتی را ارائه نکرد که این سطح چگونه خواهد بود، تنها بر روی کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) تمرکز داشت که توسعه‌دهندگان می‌توانستند برای ادغام با پیشنهاد جدید به آن دسترسی داشته باشند.

گوگل همچنین به اشتراک گذاشت که در حال حاضر بیش از ۳۵ شریک توسعه دهنده برای آزمایش این ویژگی جدید، از جمله Spotify، Pinterest، Tumblr، TikTok و Shopify در اختیار دارد.

در جلسه ای در کنفرانس، اطلاعاتی در مورد یک Engage SDK جدید فقط با دعوت به توسعه دهندگان ارائه شد که عمدتاً برای بازگرداندن کاربران به برنامه هایشان با نمایش محتوا، تبلیغات و معاملات طراحی شده است.

به گفته گوگل، این سطح به طور خودکار بهترین و رایج‌ترین محتوا را از برنامه‌هایی که قبلاً نصب شده‌اند، با تمرکز بر فعال کردن سفرهای متقابل ادامه‌دار برای تقریباً هر دسته برنامه سازمان‌دهی می‌کند.

با یک ضربه، کاربران می توانند تجربه های تمام صفحه و همه جانبه را راه اندازی کنند که مهم ترین محتوای برنامه های نصب شده خود را برجسته و مرتب می کند.

اکنون، به لطف حذف APK نرم‌افزار فروشگاه Google Play ، که توسط وبلاگ Android Authority انجام شده است، شروع به دریافت ایده‌ای از شکل ظاهری این سطح کرده‌ایم.

آزمایش‌های آن‌ها در مهندسی معکوس یک ویژگی هنوز در حال توسعه به نام «collections» را نشان می‌دهد.

این ویژگی که قبلاً با نام رمز «Cubes» از آن یاد می‌شد، یک ویجت مبتنی بر Play-Store را برای صفحه اصلی اندروید معرفی می‌کند که به‌روزرسانی‌های برنامه را در دسته‌هایی مانند تماشا، گوش دادن، خواندن، بازی‌ها، اجتماعی و خرید سازمان‌دهی می‌کند.

هنگامی که کاربران یک دسته بندی خاص را انتخاب می کنند، با فرض اینکه برنامه ها با SDK یکپارچه شده اند، تمام محتوای مرتبط از برنامه های خود در این فضا به آنها نشان داده می شود.

همانطور که گوگل در جلسه I/O توضیح داد، سطح جدید روی دستگاه آنچه را که بیشتر مربوط به کاربران است را سازماندهی می کند و از آنها دعوت می کند تا به برنامه های خود بازگردند.

این شرکت چند نمونه را نیز ارائه کرد که نشان می‌دهد چگونه اپلیکیشن‌های خرده‌فروشی می‌توانند با برجسته کردن آنچه در سبد خرید خود ذخیره کرده‌اند، مردم را به ادامه سفر خود دعوت کنند، در حالی که برنامه‌هایی مانند Uber Eats ممکن است از کاربران دعوت کنند تا سفارش غذای مورد علاقه‌شان را ثبت کنند.

Reddit می‌تواند افراد را تشویق کند که پست‌های جالب را بخوانند و به آن‌ها رأی مثبت بدهند، در حالی که Spotify می‌تواند لیست‌های پخش مورد علاقه را ارائه دهد.

گوگل گفت توسعه دهندگان برنامه همچنین می توانند از این ویژگی برای نمایش “توصیه ها و تبلیغات شخصی” (personalized recommendations and promotions) استفاده کنند که به کشف سایر محتواها و معاملاتی که ممکن است از دست داده باشند کمک کند.

حذف APK نشان داد که این ویژگی ابتدا در ایالات متحده و قبل از عرضه به بازارهای جدید راه اندازی می شود و همچنین از طریق یک میانبر از خود برنامه Play Store به راحتی قابل دسترسی خواهد بود.

یعنی وقتی برنامه Play Store را برای مدت طولانی فشار می‌دهید، پیوندی برای دسترسی به مجموعه‌ها از منوی پاپ آپی که ظاهر می‌شود وجود خواهد داشت.

گوگل هنوز به درخواستی برای اظهار نظر در مورد ویژگی مجموعه ها پاسخ نداده است، اما پیشتر اعلام کرده بود که تجربه مصرف کننده اواخر امسال راه اندازی می شود.

شایان ذکر است، گوگل به تازگی رویداد سخت افزاری و اندرویدی جدیدی را با نام « Made by Google » اعلام کرده است که در ماه آگوست برگزار می شود. شنیده‌ایم که گوگل انتظار دارد در آن زمان این ویژگی را به صورت رسمی‌تر معرفی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا