ویژگی جدید (اما باگ) «متن برای خرید» Walmart
به گزارش اپ خونه، Walmart اخیراً یک روش جدید برای خرید معرفی کرده است: از طریق متن.
ماه گذشته، این غول خردهفروشی تجربه «Text to Shop» خود را راهاندازی کرد که به مصرفکنندگان تلفن همراه در دستگاههای iOS و Android اجازه میدهد اقلامی را که میخواهند از فروشگاههای محلی خود یا Walmart.com خریداری کنند پیامک ارسال کنند، یا به راحتی اقلام را برای تحویل گرفتن مجدد سفارش دهند.
تحویل، یا حمل و نقل با این حال، آزمایشهای ما نشان داد که تجربه چت به شکلی که امروز وجود دارد، بهطور کامل آماده نیست. ربات چت میگوید که موارد گیجکننده و رابط کاربری در برخی مواقع دشوار است، علیرغم اینکه هدف آن یک تجربه خرید سادهتر و مبتنی بر متن است.
تجارت مکالمه یا خرید از طریق متن، حوزه ای است که طی چند سال گذشته با ورود استارتاپ های متعدد به بازار ، شاهد افزایش سرمایه گذاری بوده است .
والمارت نیز با این فضا ارتباط دارد، زیرا مارک لور، رئیس سابق تجارت الکترونیک ایالات متحده، از یک استارتاپ تجارت مکالمه به نام Wizard حمایت کرد و Walmart خود داراییهایی را از ابزار طراحی به نام Botmock به دست آورد که فناوری ساخته بود که به شرکتها اجازه میداد تا برنامههای کاربردی تجارت مکالمه را طراحی، نمونهسازی، آزمایش و استقرار کنند.
در همین حال، ویژگی جدید «Text to Shop» در داخل با استفاده از IP داخلی با مشارکت تیم فناوری جهانی Walmart ساخته شد و قبل از راهاندازی با مشتریان آزمایش شد. نسخه بتا حدود یک سال قبل از عرضه عمومی در دسامبر در دسترس بود، اما فقط بر اساس دعوتنامه قابل دسترسی بود.
در زمان راهاندازی، ویژگی «Text to Shop» به مشتریان این امکان را میدهد که کل مجموعه Walmart را از طریق چت خریداری کنند، خواه این سفارش هفتگی خواربار فروشی شما از یک فروشگاه نزدیک باشد یا یک سفارش تجارت الکترونیکی که میخواهید به خانه شما ارسال شود.
مشتریان اخیراً شروع به دریافت ایمیلهایی کردند که به آنها هشدار میداد که «Text to Shop» به تازگی در دسترس است، که باعث آزمایش ما شد. این ویژگی همچنین در اعلامیه اپل از داشبورد جدید Apple Business Connect برجسته شده است که به کسب و کارها اجازه می دهد اطلاعات خود را در Apple Maps مدیریت و به روز کنند.
در اینجا، والمارت با اپل همکاری کرد تا مشتریانی که از کارت فهرست کسب و کار Walmart در Apple Maps بازدید میکنند، بتوانند روی دکمه «پیام به ما» ضربه بزنند تا جلسه «Text to Shop» را شروع کنند.
در تئوری، خرید مبتنی بر چت قرار است خرید آنلاین را با وارد کردن آن به یک رابط پیامک آشناتر سادهتر کند. اما در عمل، ربات چت والمارت در هنگام امتحان کردن، اشتباهاتی را مرتکب شد که در مقایسه با سفارش سنتی که از طریق وبسایت یا برنامه Walmart انجام میشود، تجربهای دستوپاگیرتر را ایجاد کرد.
با این حال، گامهای اولیه برای شروع کار با «Text to Shop» آسان بود، زیرا فقط وارد حساب Walmart خود شده و با شرایط آن موافقت میکنید. سپس ربات یک مقدمه مفید و نکاتی در مورد نحوه عملکرد سیستم برای شما ارسال می کند.
به شما می گوید که فقط می توانید نام اقلامی را که می خواهید تایپ کنید، مانند “Blear Value Oatmeal” و نحوه تنظیم فروشگاه محلی خود را از جمله موارد دیگر توضیح می دهد.
اما از قبل، واضح بود که سیستم دارای چند ویژگی عجیب و غریب خواهد بود، زیرا به شما اطلاع داد که مواردی که در نقل قول تکی تایپ می کنید به عنوان دستور عمل می کنند.
به عنوان مثال، تایپ کردن “Reorder” با مظنه به شما امکان می دهد دوباره چیزهایی را خریداری کنید. با توجه به اینکه کلمه “تغییر سفارش” احتمالاً با محصولی که مشتری میخواهد از طریق خرید مبتنی بر متن بخرد مطابقت ندارد – یا حداقل، باید فرض کرد که متنی با آن کلمه یک دستور است، این یک الزام عجیب به نظر میرسید.
به علاوه، بار غیرضروری را بر دوش کاربر نهایی در زمانی که آنها به تازگی شروع به یادگیری یک سیستم جدید کرده اند، وارد می کند.
“در آزمایشات، چند مورد اساسی مانند شیر، تخم مرغ، نان و آب سفارش دادم. سیستم فوراً به من هشدار نداد که در سبد خریدم اقلام باقیماندهای از سفارش آنلاینی که هفتهها پیش رها کرده بودم، دارم.”
این سیستم همچنین در اولین پیامک از شما نمی خواهد انتخاب کنید که آیا می خواهید سفارشی را برای تحویل، تحویل گرفتن یا ارسال شروع کنید. در عوض، مجموعهای از گزینههای مطابق با درخواست شما را برمیگرداند. اما نحوه انجام این کار گیج کننده بود.
«در آزمایشم، «شیر ۲ درصد» را تایپ کردم و دو بار با گزینههای احتمالی پاسخ داد. “خوب! ۲ درصد شیر، ۳ انتخاب در حال پایین آمدن است» ربات گفت و به دنبال آن پیوندی وجود داشت که شما را به لیستی می برد. اما سپس دوباره پاسخ داد: “اینها نزدیکترین گزینه هایی هستند که برای شیر ۲٪ پیدا کردم” و لیست دیگری را ارائه داد.»
پس از انتخاب یک کالا، به شما دستور داده میشود که «یکی از این گزینهها را انتخاب کنید» که گزینههایی مانند «جستجو برای تحویل گرفتن»، «جستجوی ارسال» یا «جستجوی تحویل» را ارائه میدهد.
به نظر می رسد که پرسیدن نحوه خرید از مشتری باید اولین قدم باشد، به خصوص اگر در دسترس بودن محصول بر اساس نوع سفارش متفاوت باشد.
“آن زمان بود که ربات به من پیام داد که اکنون ۶ چیز در سبد خریدم دارم – تعجب آور بود، زیرا انتخاب های رها شده قبلی خود را به یاد نمی آوردم.”
“با این حال اعتراف کردم که آن یکی از من بود. من روی “مشاهده سبد خرید” ضربه زدم تا انتخاب های چند هفته ای را حذف کنم. ربات بلافاصله سبد خرید را نمایش نداد. در عوض، با تعداد و مجموع اقلام شما پاسخ می دهد.
سپس برای مشاهده سبد خرید باید روی پیوند زیر ضربه بزنید، که در صفحه دیگری ظاهر می شود. من انتظار داشتم که این مانند یک نسخه وب از یک صفحه پرداخت Walmart عمل کند، صفحه فاقد ابزارهای واضح برای حذف اقلام یا تغییر مقادیر است که معمولاً در یک صفحه سبد خرید تجارت الکترونیکی مییابید.”
در واقع، رابط به شما دستور میدهد «برای مشاهده، انتخاب یا حذف ضربه بزنید»، اما دکمههای رادیویی را برای ضربه زدن و سپس دکمه «ارسال» را در پایین نمایش میدهد تا… خوب، نمیدانیم.
“از کجا میدانستم که به آن دستور میدهم مورد را به من نشان دهد یا آن را حذف کند؟، تعجب کردم. و چرا باید کالا را در جای دیگری مشاهده کنم، وقتی نام کامل، عکس، مقدار و قیمت آن در اینجا نشان داده شده است؟
با این حال، من روی «ارسال» ضربه زدم تا موارد قدیمی (که شیر تازه اضافه شده نبودند) را حذف کنم، اما به صفحه اصلی چت بازگردانده شدم، جایی که به اشتباه به من اطلاع دادند: «باشه، همه شیرها برداشته شد!» حالا گاری من ۵ تا چیز داشت میگفت. فقط یکی از انتخاب های من را حذف کرده بود.”
دوباره سعی کردم، روی ۵ مورد دیگر ضربه زدم تا حذف شوند، و دوباره، ربات پاسخ داد: “بسیار خوب، تمام شیر برداشته شد!”
در واقع، شیر تنها چیزی بود که باقی مانده بود. ربات اشتباه بود.
“اکنون، در حالی که فقط شیر باقی مانده است (با وجود متن های مخالف)، ربات از من پرسید که بعداً می خواهم چه کار کنم – شاید مشاهده سبد خرید یا پرداخت؟”
فکر کردم این ربات خیلی احمقانه است. آیا کسی فقط شیر تحویل می گیرد و هیچ چیز دیگری؟
من برای آن آماده نبودم، بنابراین یک پرس و جو دیگر را امتحان کردم. تایپ کردم “تخم مرغ”. ربات تنها سه انتخاب را برگرداند: تمام تخم مرغ های سفید بزرگ با برند Walmart اما در اندازه های مختلف. عجیب است، چون میدانم والمارت، مانند اکثر خردهفروشان، انتخاب تخممرغ بسیار بیشتری دارد.
به امید گزینه های بهتر تخم مرغ، پیامک فرستادم: «تخم مرغ ارگانیک». این کار کرد، و من بدون دردسر تخمهای پیت و گری را به سبد خرید اضافه کردم. ربات اکنون من را در کل من به روز کرد. سبد خرید من دو اقلام داشت، شیر و تخم مرغ، و مجموع من ۱۰.۴۰ دلار بود. (مطمئن نیستم که اگر مشتری نپرسد قیمت جاری را بگوید ایده خوبی نیست! بله!)
سپس چیزی را امتحان کردم تا عمداً سیستم را گیج کنم. با دانستن اینکه کاربران نهایی اغلب با اسکریپت بازی نمیکنند، دوباره به سمت بالا رفتم و به جای «تحویل» روی «پیکاپ» ضربه زدم. این همان کاری است که یک مشتری ممکن است انجام دهد اگر فکر کند انتخاب پیکاپ انتخاب متفاوتی از تخم مرغ را به آنها ارائه می دهد. اما ربات آن جهش منطقی را انجام نداد و پرسید: “مطمئناً، دوست دارید چه محصولی را برای پیکاپ جستجو کنید؟”
پیام دادم: “مهم نیست. “مشکلی نیست. ربات پاسخ داد بعداً با شما صحبت می کنم.
سپس رفتم تا مورد بعدی را در لیست خود اضافه کنم. پیامک دادم: «La Croix».
ربات پاسخ داد: “اینها نزدیکترین گزینه هایی هستند که من برای تخم مرغ های ارگانیک la croix برای پیکاپ پیدا کردم.”
من به وضوح این ربات را خیلی اشتباه گرفته بودم، به نظر می رسد.
لیستی را برایم پیامک میکند تا ببینم و از من میخواهد روش تحویل را انتخاب کنم، و سپس دوباره لیست را پیامک میکند. این فقط سه گزینه La Croix را برای انتخاب بازگرداند. با این حال، جستجو در برنامه Walmart 10 را نشان داد.
این سیستم به هیچ وجه مفید نیست، ظاهرا، مگر اینکه شما یک انتخاب بسیار خاص را وارد کنید.
این درک باعث شد که از کالای بعدی ام بترسم: نان. من برندی در ذهن نداشتم، زیرا معمولاً انواع و مارک های مورد علاقه را مرور می کنم و به دنبال فروش می گردم.
من “نان چند دانه” را درخواست می کنم و فقط سه گزینه در کنار پیام دیگری به من نشان داده شده است که به من می گوید می توانم “جستجو برای تحویل گرفتن” یا “ارسال”. اکنون میدانم که ظاهراً هر بار که شما یک کالا را درخواست میکنید، این گزینههای تحویل پیامک ارسال میشود، نه اینکه سیستم برای شما یک سبد خرید برای یک روش تحویل خاص بسازد. (من روی این گزینه ها ضربه نزدم زیرا قرار بود موارد را تحویل بگیرم.)
سپس پیامک نوشتم: «تسویه حساب» – بدون نقل قول، درست مانند کاری که یک کاربر روزمره احتمالاً انجام می دهد، با فراموش کردن نحو دستور قبلی که شامل استفاده از نقل قول بود.»
و کار کرد. سپس میتوانید برای مشاهده سبد خرید یا تسویهحساب انتخاب کنید، و از طریق یک صفحه جداگانه، میتوانید زمان تحویل را رزرو کنید. پس به نقل قول ها نیاز نداشتید؟
با این حال، انتخاب های رابط کاربری عجیب دیگری نیز در اینجا وجود داشت.
به عنوان مثال، این صفحه به شما گزینه ای برای تغییر “تعداد” موارد انتخاب شده ارائه می دهد، در حالی که قبلاً این امکان وجود نداشت.
من روی دکمه “تغییر مقدار” ضربه زدم (در حال حاضر در حال تجدید نظر در مورد تخم مرغ های گران قیمت هستم!). این یک فرمان خودکار ارسال کرد که سیستم به آن پاسخ داد: «میتوانید آن را دوباره بیان کنید؟»
نمیدانم برخی از مشکلات ربات به این دلیل است که فروشگاه محلی من را نمیشناسد، حتی اگر این قبلاً در حساب Walmart من پیکربندی شده است – که برای شروع با آن احراز هویت کرده بودم.
حتی با استفاده از قالب نقل قول تکی تایپ کردم “Set store”.
ربات به من گفت مکانم را انتخاب کن و دو گزینه به من پیامک داد. هر دو آدرس خیابان خانه من بود، بدون شماره خانه. هر دو گزینه یکسان بودند.
در این مرحله، احساس میشد که فرآیند سفارش چند چیز اساسی به یک مصیبت تبدیل شده است و نسبت به روش سنتی جستجو در برنامه Walmart و افزودن چیزها به سبد خرید، بسیار طولانیتر شده است. اگر تجارت محاورهای مانند این آینده باشد، میتوانم بگویم که هنوز کار در حال پیشرفت است.
سبد خرید را رها کردم و سفارش را کامل نکردم.
هنگامی که از Walmart در مورد برخی از مشکلاتی که با آن برخورد کردم پرسیدم، و نمیپرسیدم که آیا این هنوز هم یک آزمایش بتا است، سخنگویی گفت که شرکت به اصلاح و بهینهسازی Text to Shop ادامه میدهد تا مطمئن شود که بهترین تجربه ممکن را برای مشتریان خود ارائه میکنیم. “
بیایید امیدوار باشیم!