» هوش مصنوعی » ویژگی جدید جستجوی ChatGPT: دسترسی سریع به اطلاعات وب با مدل پیشرفته GPT-4
SearchGPT
هوش مصنوعی

ویژگی جدید جستجوی ChatGPT: دسترسی سریع به اطلاعات وب با مدل پیشرفته GPT-4

آبان 11, 1403 3۰15

شرکت OpenAI از سرویس جستجوی ChatGPT رونمایی کرد؛ نسخه تکامل‌یافته‌ای از نمونه اولیه SearchGPT که این تابستان معرفی شده بود.

این ویژگی که در پلتفرم ChatGPT شرکت OpenAI ادغام شده است، به گفته‌ی OpenAI طراحی شده تا پاسخ‌های به‌روز و دقیق به سوالات ارائه دهد و از طیف وسیعی از منابع آنلاین استفاده می‌کند.

این سرویس که با نسخه‌ای تنظیم‌شده از مدل GPT-4 شرکت OpenAI کار می‌کند، اطلاعات و تصاویر وب را از قبیل نتایج ورزشی، اخبار، قیمت سهام و دیگر موارد به همراه لینک‌های مرتبط به منابع معتبر ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند با طرح سوالات تکمیلی، جستجوی خود را دقیق‌تر کنند.

ChatGPT بسته به سوالات شما تصمیم می‌گیرد که از وب جستجو کند یا شما می‌توانید به صورت دستی با کلیک روی آیکون جدید جستجوی وب، آن را فعال کنید.

OpenAI ChatGPT Search

جستجوی ChatGPT در OpenAI 

پاسخ‌ها به‌صورت درون‌خطی و در نوار کناری با ذکر منابع داده و ناشران خبری که OpenAI با آنها قرارداد دارد، ارائه می‌شوند.

به عنوان مثال، جستجویی درباره رویدادهای آخر هفته در سانفرانسیسکو ممکن است خلاصه‌ای از سایت‌های خبری محلی ارائه دهد، و یک سوال تکمیلی درباره پیشنهادهای رستوران‌ها، لیستی از گزینه‌های محلی را نشان خواهد داد.

سوالات مربوط به نتایج انتخابات به منابعی مانند AP و Reuters هدایت می‌شوند.

کاربران Plus و Team در ChatGPT ابتدا به این ویژگی در نسخه موبایل و وب دسترسی خواهند داشت و کاربران سازمانی و آموزشی OpenAI طی هفته‌های آتی این سرویس را دریافت می‌کنند و پس از آن کاربران رایگان نیز به این سرویس دسترسی خواهند داشت.

همچنین OpenAI افزونه‌ای برای مرورگر منتشر کرده است تا جستجوی ChatGPT را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در Chrome تنظیم کند.

OpenAI اعلام کرده که قصد دارد جستجو را به‌ویژه در حوزه‌های خرید و سفر بهبود دهد و از مدل‌های استدلالی o1 برای پژوهش‌های عمیق‌تر استفاده کند.

همچنین برنامه‌ریزی شده که ویژگی جستجوی ChatGPT به حالت پیشرفته صوتی اضافه شود و برای کاربران خارج از حساب کاربری نیز قابل دسترس باشد.

OpenAI ChatGPT Search

برخی از ناشران نسبت به خلاصه‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی مانند جستجوی ChatGPT و خلاصه‌های هوش مصنوعی گوگل اعتراض کرده‌اند و گفته‌اند که این ویژگی‌ها ممکن است باعث کاهش ترافیک سایت‌ها شوند، زیرا لینک‌ها به مقالات کمرنگ‌تر می‌شوند.

یک مطالعه نشان داد که خلاصه‌های هوش مصنوعی می‌توانند حدود ۲۵٪ از ترافیک ناشران را به دلیل کم‌اهمیت شدن لینک‌ها به مقالات کاهش دهند.

OpenAI می‌گوید که از بازخوردهای شرکای ناشر خود درباره نحوه تصمیم‌گیری جستجوی ChatGPT در انتخاب مقالات مرتبط و تعیین طول خلاصه‌ها و نقل‌قول‌ها از مقالات، استفاده کرده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×