اخبار اینترنت

ویژگی جدید هوش مصنوعی Perplexity جستجوهای شما را به صفحات قابل اشتراک گذاری تبدیل می کند

به گزارش اپ خونه، خلاصه‌ای از صفحات وب مبتنی بر هوش مصنوعی ویژگی‌ای است که این روزها در بسیاری از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی پیدا خواهید کرد.

گام بعدی برای برخی از این ابزارها این است که صفحات وب دقیق و با قالب بندی مناسبی را برای درخواست های جستجوی خود آماده کنید.

مرورگر Arc تا حدودی از طریق برنامه Arc Search خود این کار را انجام می دهد . شایعه شده است که اپل به زودی ویژگی جمع بندی هوشمند خود را برای صفحات وب و مقالات منتشر خواهد کرد .

آخرین مورد اضافه شده به این روند، هوش مصنوعی Perplexity است .

با Perplexity Pages، یونیکورن قصد دارد به کاربران کمک کند تا گزارش ها، مقاله ها یا راهنماها را در قالبی جذاب بصری تهیه کنند.

کاربران رایگان و پولی می توانند گزینه ایجاد صفحه را در بخش کتابخانه پیدا کنند. آنها فقط باید یک درخواست را وارد کنند تا ابزار شروع به ایجاد یک صفحه کند.

کاربران می توانند یک نوع مخاطب – مبتدی، پیشرفته یا هر کسی – را برای شکل دادن به لحن متن تولید شده انتخاب کنند  .

Perplexity گفت که الگوریتم های آن برای ایجاد یک مقاله مفصل با بخش های مختلف کار می کنند. می‌توانید از ابزار هوش مصنوعی بخواهید هر بخش را بازنویسی یا قالب‌بندی کند یا حتی آن‌ها را حذف کند.

به علاوه، می‌توانید با درخواست ابزار برای نوشتن در مورد یک موضوع فرعی خاص، یک بخش اضافه کنید. Perplexity همچنین به شما کمک می کند آیتم های رسانه ای مرتبط مانند تصاویر و فیلم ها را بیابید و درج کنید.

تمامی این صفحات از طریق گوگل قابل انتشار و جستجو هستند. می توانید پیوند این صفحات را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. آنها همچنین می توانند سؤالات بعدی را در مورد موضوع بپرسند.

علاوه بر این، کاربران همچنین می توانند موضوعات مکالمه موجود خود را با کلیک یک دکمه به صفحات تبدیل کنند.

Henry Modisett، رئیس طراحی Perplexity، گفت که این شرکت می‌خواهد از فناوری اصلی خود برای استفاده از Perplexity به عنوان یک ابزار تحقیقاتی اما در قالبی قابل اشتراک‌تر استفاده کند. جالب اینجاست که Modisett بیش از هشت سال برای Quora به عنوان طراح محصول کار کرد.

“ما مشاهده کردیم که کاربران ما قبلاً صفحات جستجوی خود را با دیگران به اشتراک می گذاشتند. بنابراین ما می‌خواستیم قالب قابل ارائه‌تری بسازیم.”

او همچنین خاطرنشان کرد که در حالی که موتور هوش مصنوعی شروع به پاسخ دادن به سؤال می کند و بلافاصله صفحه را تشکیل می دهد، این ابزار چند دقیقه طول می کشد تا صفحه را کامل کند.

به همین دلیل برای او به عنوان یک طراح چالش برانگیز بود که به انیمیشن هایی فکر کند که در حین انتظار، تجربه را برای کاربران دلپذیر کند.

گزارش‌های متعدد و بحث‌های مستمری در مورد اینکه چگونه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی حوزه‌هایی مانند وبلاگ‌نویسی، روزنامه‌نگاری و وب را شکل می‌دهد، وجود دارد .

Perplexity این ابزار را به‌عنوان مدیریت اطلاعات می‌بیند تا تولید محتوا از طریق هوش مصنوعی.

Modisett گفت:

«روشی که ما این ویژگی را چارچوب بندی می کنیم این است که کاربران اطلاعات را مدیریت می کنند، و آنها تصمیم می گیرند که صفحه در مورد چیست و چگونه سازماندهی شود. آن‌ها همه این تصمیم‌ها را می‌گیرند، بنابراین کاملاً توسط هوش مصنوعی تولید نشده است، درست است؟»

“کاربران ذائقه خود را در آن به کار می برند و من می‌خواهم فکر کنم که همه افراد نمی‌توانند یک صفحه عالی بسازند، بنابراین جنبه انسانی بسیار مهمی در تصمیم‌گیری و نحوه جالب کردن آن وجود دارد.»

با این حال، Perpleixty هنوز نمی‌داند که چگونه این کار با بقیه اکوسیستم وب انجام خواهد شد. Modisett اشاره کرد که درست مانند نتایج جستجوی Perplexity، صفحات دارای منابع مختلفی هستند و آنها را برجسته می کنند.

ویژگی Perplexity Pages در ابتدا در اختیار تعداد محدودی از کاربران قرار می گیرد و شرکت قصد دارد در نهایت آن را در اختیار همه کاربران قرار دهد.

کاربران فقط می توانند صفحاتی را در وب ایجاد کنند، اما آنها هم در وب و هم در برنامه های تلفن همراه قابل مشاهده هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا