اخبار اینترنت

پادکست‌های اپل ابزارهای سازنده جدیدی از جمله تجزیه و تحلیل اشتراک و ادغام Linkfire را به دست می‌آورند

به گزارش اپ خونه، اپل چندین به‌روزرسانی جدید را برای ابزارهای سازنده پادکست خود اعلام کرد ، از جمله، مهم‌ترین آن، افزودن تجزیه و تحلیل اشتراک در Apple Podcasts Connect – داشبوردی که پادکست‌ها نحوه تعامل شنوندگان خود را با برنامه‌هایشان پیگیری می‌کنند، است.

علاوه بر این، اپل می‌گوید که در حال گسترش عرضه‌ی Delegated Delivery خود است که به سازندگان اجازه می‌دهد قسمت‌های مشترک خود را از سایر ارائه‌دهندگان میزبانی منتشر کنند و برای دسترسی آسان، تجزیه و تحلیل پادکست خود را در پلتفرم بازاریابی Linkfire ادغام می کند .

اشتراک‌های پادکست برای اولین بار دو سال پیش در پادکست‌های اپل راه‌اندازی شد ، و به گفته اپل، اکنون هزاران برنامه اشتراک دارند، از برنامه‌هایی که توسط سازمان‌های رسانه‌ای بزرگ‌تر تولید می‌شوند تا برنامه‌هایی از سازندگان مستقل.

با توجه به سرعت پذیرش، اپل متوجه شد که سازندگان به ابزارهای بهتری برای درک مخاطبان پولی خود نیاز دارند.

با اضافه شدن «تجزیه و تحلیل اشتراک» ، پادکست‌ها به داشبورد جدیدی دسترسی خواهند داشت که در آن می‌توانند معیارهای کلیدی خود را در مورد اشتراک‌ها و نحوه رشد آن بخش از کسب‌وکارشان ردیابی کنند.

این شامل ردیابی مواردی است مانند اینکه کدام شنوندگان یک دوره آزمایشی رایگان را شروع کرده اند و چه کسانی مشترک پولی شده اند. با این حال، همه این داده‌ها ناشناس هستند زیرا پادکست‌ها فقط اعداد را می‌بینند، نه اطلاعات شخصی یک فرد.

سازندگان می‌توانند در طول دوره‌های زمانی، تعداد آزمایش‌هایی که شروع و تبدیل شده‌اند و نرخ تبدیل آن‌ها به اشتراک‌های پولی را ردیابی کنند.

در صورت ارائه هر دو گزینه، آنها می توانند تقسیم بندی اشتراک ماهانه و سالانه خود را مشاهده کنند و می توانند عملکرد پیشنهادات آزمایشی خود را پیگیری کنند.

اپل خاطرنشان می کند که یک سوم از مشترکان اکنون پس از معرفی در سال گذشته، یک برنامه سالانه را انتخاب می کنند.

همانطور که سازندگان تمام این داده‌ها را هدایت می‌کنند، می‌توانند ماژول‌ها را فیلتر کنند تا تجزیه و تحلیل‌های زمان واقعی را برای دوره‌های زمانی مختلف نمایش دهند – مثلاً ۳۰ روز گذشته یا ماه گذشته.

همچنین یک نقشه حرارتی وجود دارد که به سازندگان نشان می‌دهد که مشترکین از کدام کشورها آمده‌اند، و همچنین دیدگاهی از روندها برای بررسی معیارهای مربوط به مشترکان فعال، نرخ تبدیل، تعداد اشتراک‌های فروخته شده در طول زمان، فروش و درآمد حاصله وجود دارد.

در برگه Trends، پادکست‌ها همچنین می‌توانند بر اساس اشتراک‌های فعال فیلتر کنند تا تفکیک بصری مشترکان را بر اساس وضعیت اشتراک مشاهده کنند – مانند کسانی که در سال اول خود هستند در مقابل کسانی که بیش از یک سال مشترک هستند.

آنها همچنین می‌توانند رویدادهای اشتراک را مشاهده کنند، مانند فعال‌سازی، لغو و تمدید، و فروش را بر اساس مدت زمان اشتراک فیلتر کنند تا تقسیم‌بندی درآمدهای تخمینی تولید شده توسط اشتراک‌های ماهانه در مقابل سالانه را ببینند.

سرویس جدید بدون هیچ هزینه ای برای سازندگان پادکست با حداقل یک اشتراک فعال و یک نقش مدیر، مالی یا حقوقی در Apple Podcasts Connect در دسترس است.

علاوه بر این، این ابزار و سایر ابزارها از طریق Linkfire ، یک پلتفرم بازاریابی که در حال حاضر توسط هنرمندان و برچسب‌ها استفاده می‌شود، در دسترس خواهند بود و اکنون به پادکست‌ها گسترش یافته است.

Linkfire اولین شرکتی است که دسترسی یکپارچه به تجزیه و تحلیل و بینش پادکست های اپل را از داشبورد خود ارائه می دهد.

در اینجا، سازندگان می توانند تعامل با پیوندهای هوشمند Linkfire و صفحات فرود، از جمله بازدیدهای ناشناس، تعداد کلیک و نرخ کلیک را اندازه گیری کنند.

سازندگان همچنین می‌توانند صفحه فرود Linkfire خود را سفارشی کنند تا شنوندگان را با برنامه‌های پادکست اپل مرتبط کنند، علاوه بر آن پیوندهایی به پلتفرم‌های دیگر مانند سایر برنامه‌ها، رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌ها، فروشگاه‌های کالا، رویدادهای زنده و موارد دیگر اضافه کنند.

مانند اپل، Linkfire تنها با ارائه اطلاعات جمع‌آوری‌شده و ناشناس به حریم خصوصی کاربر احترام می‌گذارد، در حالی که به لطف استفاده از پیوندهای هوشمند و صفحات فرود، امکان نسبت دادن عملکرد به یک کانال، کمپین یا تبلیغات خاص را فراهم می‌کند.

این به پادکست‌ها امکان می‌دهد تا میزان عملکرد تبلیغات خود را از جمله تبلیغات متقابل صوتی، تبلیغات دیجیتال و پیشنهادات اشتراک و موارد دیگر پیگیری کنند.

به‌علاوه، سازندگان می‌توانند پیگیری کنند که آیا شنونده یک قسمت را بازی کرده، یک برنامه را دنبال می‌کند یا از طریق پادکست اپل مشترک شده است.

علاوه بر این، سازندگان پادکست که اشتراک اپل پادکست را ارائه می‌کنند و در برنامه وابسته به پادکست اپل شرکت می‌کنند، می‌توانند توکن وابسته خود را به پیوندهای Linkfire اضافه کنند تا آزمایش‌های رایگان، اشتراک‌ها، درآمد اشتراک و کمیسیون‌های وابسته ایجاد شده با استفاده از این پیوندها را اندازه‌گیری کنند.

Linkfire for Podcasts راه‌اندازی می‌شود، اما فعلاً فقط در یک نسخه بتا محدود با سازندگان و نمایش‌های منتخب در دسترس است. پاییز امسال در سطح جهانی در دسترس خواهد بود.

ویژگی‌های اضافی، مانند توانایی سفارشی کردن نام تجاری پیوند و دعوت از همکاران، با اشتراک ماهیانه ۹.۹۹ دلار قابل باز شدن است.

در کنار شراکت جدید Subscription Analytics و Linkfire، اپل همچنین از گسترش Delegated Delivery خبر داد که اولین بار در ژانویه معرفی شد.

این به سازندگان اجازه می‌دهد قسمت‌های مشترک را مستقیماً از داشبورد خود ارائه‌دهنده میزبانی خود منتشر کنند.

امروزه، Delegated Delivery توسط Blubrry، Libsyn، Triton Digital’s Omny Studio و RSS.com ارائه می شود.

Omny می‌گوید که ۵۰ درصد از قسمت‌های جدید با استفاده از Delegated Delivery در پادکست‌های Apple منتشر می‌شوند، از جمله قسمت‌های استودیو BBC.

تا پایان سال، اپل می‌گوید میزبان‌های بیشتری ارائه شده از Delegated Delivery شامل Audiomeans ، Captivate ، Podbean ، Podspace و Transistor پشتیبانی می‌کند . با این حال، پادبین از امروز پشتیبانی خود را آغاز خواهد کرد.

اپل تنها پلتفرمی نیست که اشتراک پادکست را ارائه می دهد. Spotify این گزینه را در اوایل سال ۲۰۲۱ معرفی کرد و تا پایان سال در سطح جهانی گسترش یافت .

Patreon همچنین یک پلت فرم محبوب برای اشتراک پادکست است که به سازندگان این امکان را می دهد تا به تنهایی خارج از تبلیغات از نمایش های خود درآمد کسب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا