تکنولوژی

پانکراس مصنوعی که انسولین را به بیماران دیابتی پمپاژ می کند در NHS راه اندازی شد

به گزارش اپ خونه، در یک حرکت بالقوه دگرگون کننده برای مراقبت های بهداشتی، NHS در حال توسعه یک “لوزالمعده مصنوعی” برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ است.

لوزالمعده یا پانکراس مصنوعی که به عنوان سیستم حلقه بسته هیبریدی (HCL) شناخته می شود، دستگاهی است که به طور قابل توجهی قند خون و سطوح انسولین را خودکار مدیریت می کند که فرآیندی ضروری برای مبتلایان به این بیماری است.

به طور خاص، این دستگاه به طور مداوم سطوح قند خون (گلوکز) را کنترل می کند، میزان انسولین مورد نیاز را تعیین می کند و این اطلاعات را به پمپ منتقل می کند.

به این ترتیب، بیماران نیازی ندارند که به طور مداوم خود را با آزمایش خون انگشت یا با استفاده از یک دستگاه سنتی قند کنترل کنند. آنها همچنین می توانند برای دریافت انسولین به جای تزریق خود به فناوری تکیه کنند.

NHS اکنون در حال ارزیابی این است که چه بیمارانی از پانکراس مصنوعی بیشترین سود را خواهند برد، که از حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر از افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ در بریتانیا استفاده می کند . هدف این است که هم کودکان و هم بزرگسالان را شامل شود.

این اولین ابتکار جهانی و سراسری بر اساس آزمایش موفقیت آمیز این فناوری در سال ۲۰۲۲ است که نشان داد این دستگاه مدیریت بیماری را در گروه های سنی مختلف بهبود بخشیده است.

به گفته NHS، پانکراس مصنوعی همچنین می تواند از علائم تهدید کننده زندگی مانند حملات هیپوگلیسمی و هیپرگلیسمی جلوگیری کند.این حملات زمانی اتفاق می‌افتند که سطح گلوکز به ترتیب خیلی کم یا خیلی زیاد باشد.

یکی دیگر از مزایای بالقوه پانکراس مصنوعی کاهش خطر پیشرفت دیابت نوع ۱ به نوع ۲ است.

پیش بینی می شود که عرضه این دستگاه در سراسر کشور پنج سال طول بکشد. در حال حاضر، NHS حدود ۱۰ درصد از بودجه خود را برای شناسایی و درمان دیابت خرج می کند – که حدود ۱۰ میلیارد پوند در سال است.

دستگاه های هوشمند برای مدیریت دیابت نیز خارج از طرح های مراقبت های بهداشتی عمومی در حال توسعه هستند. دنیای استارت آپ بریتانیا دارای شرکت هایی مانند SM24، Cellnovo و Dia-Vit است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا