استارتاپ

پس از از دست دادن دسترسی به API توییتر، Block Party به حریم خصوصی می‌رود

به گزارش اپ خونه، Block Party ، استارت‌آپی که توسط مهندس نرم‌افزار و حامی تنوع فناوری، تریسی چو، توسعه یافته است، در میان قربانیان تغییرات API توییتر (اکنون X) در اوایل سال جاری مجبور به چرخش کسب‌وکار خود شد.

در کنفرانس SXSW در آستین، چو نگاهی اجمالی به آنچه Block Party در حال حاضر با محصول جدید خود، Privacy Party دارد، ارائه کرد ، که برای کمک به افراد در جهت یابی آسانتر و تنظیم تنظیمات حریم خصوصی خود در شبکه های اجتماعی مانند Facebook، Instagram، LinkedIn Reddit، X، و دیگران طراحی شده است.

نسخه اصلی Block Party بر روی API توییتر ساخته شد تا فرآیند بلاک کردن کاربران بد، ترول‌ها، اسپم ها و مانند این ها را به طور خودکار انجام دهد.

این شرکت در سال ۲۰۲۲، یک سال پس از راه اندازی، ۴.۸ میلیون دلار سرمایه اولیه را با هدف گسترش مسدودسازی خودکار خود به پلتفرم های بیشتری جذب کرد.

با این حال، سرکوب API توییتر به این معنی بود که توانایی Block Party برای عملکرد بلافاصله تحت تأثیر قرار گرفت. این محصول که اکنون در حالت وقفه قرار دارد، از آن زمان به بعد به Block Party Classic تغییر نام داد.

چو به پایان محصول در SXSW اشاره کرد و گفت که Block Party Classic به کاربران توییتر این امکان را داده است که همه هرزنامه‌ها و مزاحمت‌ها را فیلتر کنند و توییتر را قابل استفاده‌تر و دلپذیرتر کرد بدون اینکه یک راه‌حل کامل برای تعدیل محتوا باشد چون خود محتوا روی پلتفرم توییتر باقی ماند. او گفت، در عوض، بیشتر شبیه میان افزار عمل می کرد.

چو توضیح داد: «متاسفانه، تغییرات مالکیت توییتر همچنین به این معنی بود که ما دسترسی به API را از دست دادیم.»

با توجه به آینده نامعلوم برای مقررات API، این شرکت بر روی توسعه Privacy Party در آینده متمرکز است.

چو گفت که ایده محصول جدید از صحبت با تیم‌های امنیتی اتاق خبر که ابزارهای بیشتری برای کمک به خبرنگاران خود برای ایمن ماندن آنلاین می‌خواستند، به وجود آمد.

«روزنامه‌نگاران علاوه بر آزار و اذیت زیاد، گاهی اوقات مجبورند با تهدیداتی مانند دکس کردن، تعقیب کردن، [و] تهدید به مرگ مواجه شوند. رسانه‌های اجتماعی شخصی سطوح زیادی را برای آسیب‌پذیری ایجاد می‌کنند، بنابراین توصیه امنیتی همیشه قفل کردن همه چیز است.»

افراد دیگر ممکن است به سادگی بخواهند پروفایل های اجتماعی خود را پاک کنند تا عکس ها و پست های قدیمی به آن ها باز نگردند یا به این دلیل که متعلق به دوره ای متفاوت هستند. برای مثال، عکس‌های مهمانی دانشگاه احتمالاً نباید برای کارفرمایان بالقوه ظاهر شوند.

با این حال، انجام تنظیمات امنیتی در پلتفرم های مختلف زمان بر، خسته کننده و پیچیده است. پلتفرم‌ها معمولاً رابط کاربری و تجربه‌شان را دشوار می‌کنند، یا مکان تنظیمات را اغلب تغییر می‌دهند تا کاربران را از قفل کردن داده‌های ارزشمند خود جلوگیری کند.

Privacy Party نیز در اینجا مانند میان‌افزار عمل می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد با پلتفرم‌ها و سرویس‌ها تعامل داشته باشند تا تنظیمات حریم خصوصی خود را با کلیک‌های کمتر انجام دهند.

Deonne Castaneda رئیس طراحی محصول Block Party توضیح داد که حداقل ۶ کلیک در فیس بوک طول می کشد تا تنظیمات برای خصوصی کردن یک آلبوم عکس منفرد پیدا شود.

او گفت: «بسیار واضح بود که نیاز به حفظ حریم خصوصی برای این نوع کنترل و محافظت عکس وجود دارد که باعث صرفه جویی در زمان می شود.»

روشی که سیاست حفظ حریم خصوصی کار می‌کند، ارائه توصیه‌هایی به کاربران برای پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی است.

در فرم بتا، افزونه مرورگر توصیه های خود را بر اساس تنظیمات فعلی کاربران سفارشی می کند. برنامه افزودنی از طریق فیس‌بوک یا یک برنامه اجتماعی دیگر پیمایش می‌کند و در اسکنی که در پس‌زمینه اجرا می‌شود، با تنظیمات شما آشنا می‌شود.

زبانه مرورگر خود را تا پایان اسکن باز نگه می‌دارید و پس از اتمام آن یک هشدار دریافت می‌کنید. (در برخی موارد، اسکن ممکن است با نیازهای ۲FA متوقف شود). سپس، می‌توانید تنظیمات خود را مرور کنید و به شما این امکان داده می‌شود که تنظیمات را برای ایمن‌تر شدن تغییر دهید یا در صورت تمایل از آن صرفنظر کنید.

این برنامه افزودنی همچنین بر حوزه‌های دیگری تمرکز می‌کند، مانند اینکه چه کسی می‌تواند با شما تماس بگیرد، چه کسی می‌تواند فعالیت شما را ببیند، چه برنامه‌هایی به داده‌های شما دسترسی دارند، چه کسی می‌تواند اطلاعات شخصی مانند موقعیت مکانی یا شهر شما را ببیند.

همانطور که تغییرات خود را انجام می دهید، برنامه افزودنی خط مشی رازداری تنظیمات را از طرف شما به روز می کند. مانند این است که یک متخصص حریم خصوصی شما را در تنظیمات مختلف راهنمایی کند و در مورد اینکه چه چیزی و چرا باید تغییر کند به شما بازخورد بدهد.

نسخه بتا خط‌مشی رازداری در فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، ردیت، استراوا، ایکس و ونمو کار می‌کند و اسکن‌هایی که بسته به تعداد تنظیماتی که باید قفل شوند، از یک دقیقه تا ۸ دقیقه طول می‌کشد. پسوند مرورگر برای استفاده در حالت بتا رایگان است.

کاستاندا گفت: “هر توصیه به شما شفافیتی در مورد آنچه که با داده های شما اتفاق می افتد و مبادلات بالقوه مربوطه می دهد.”آنها همچنین کنترل‌هایی را ارائه می‌کنند که شما در اختیار دارید، از جمله سطح کنترل اضافی که یافتن و رفع تنظیمات حریم خصوصی را برای شما خودکار می‌کند.”

چو نگفت چه زمانی Privacy Party از نسخه بتا خارج می شود، اما فعلاً استفاده از آن رایگان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا