اخبار اینترنت

پس از نه سال، ترموستات یادگیری Nest Google با هوش مصنوعی تغییر کرد

به گزارش اپ خونه، پس از نه سال ، گوگل بالاخره دستگاهی را که نام Nest را به آن داده بود، به روز می کند.

این شرکت ۱۳ سال پس از انتشار نسخه اصلی و نزدیک به یک دهه پس از ترموستات یادگیری ۳ و پیش از رویداد Made by Google 2024 در هفته آینده، راه‌اندازی Nest Learning Thermostat 4 را اعلام کرد .

گوگل امیدوار است این نسخه آغازگر دوره جدیدی برای بازی خانگی هوشمند خود باشد.

در چند سال گذشته شاهد کاهش قابل توجهی از سوی شرکت بودیم، که باعث شد بسیاری بر این باور باشند که این مورد از رده خارج شده است.

تصادفی نیست که ترموستات یادگیری جدید از راه می رسد زیرا گوگل در حال تقویت کار بر روی مدل هوش مصنوعی مولد خود، Gemini است.

در حالی که به نظر می‌رسد این سیستم جایگزین Google Assistant در پیکسل و سایر دستگاه‌های اندرویدی می‌شود، این برند همچنان برای خط خانه هوشمند باقی مانده است – البته با بسیاری از مدل‌های جدید مبتنی بر LLM گوگل.

Gemini به طور موثر قابلیت های مکالمه دستیار را تقویت می کند. هوش مصنوعی مولد قادر است انواع تعاملات زبان طبیعی‌تری را که گوگل و آمازون بیش از یک دهه برای دستیابی به آن تلاش کرده‌اند، تقویت کند.

گوگل در نسخه‌ای خاطرنشان می‌کند :

«ما بسیار هیجان‌زده هستیم که چگونه از مدل‌های Gemini استفاده می‌کنیم تا دستگاه‌های خود را هوشمندتر و ساده‌تر از همیشه کنیم، از دوربین‌ها و اتوماسیون خانگی شروع کنیم. ما همچنین از مدل‌های Gemini استفاده می‌کنیم تا Google Assistant را در بلندگوها و نمایشگرهای Nest شما بسیار طبیعی‌تر و مفیدتر کنیم.»

نسل چهارم ترموستات یادگیری (Learning Thermostat)، طراحی آشنای خط را با سخت‌افزار نازک‌تر و شیک‌تر اصلاح می‌کند.

نمایشگر همیشه روشن قابل تنظیم‌تر است و با انتخاب چهار چهره راه‌اندازی می‌شود که وقتی کسی نزدیک‌تر می‌شود اطلاعات متنی بیشتری را ارائه می‌دهد. هر کدام ترکیبی از زمان، دما و کیفیت هوا را دارند.

گوگل تصمیم گرفت تا عملکرد لمسی را از نمایشگر خارج کند و در عوض سخت افزار شعاعی چرخشی را حفظ کند. خود صفحه نمایش ۶۰ درصد بزرگتر از نسل ۳ است، با طراحی لبه به لبه که در نهایت حاشیه سیاه ضخیم را از بین می برد.

علاوه بر دستیار محاوره‌ای‌تر، مدل‌های هوش مصنوعی جدید برای آنچه که گوگل آن را «micro-adjustments» می‌نامد، بر اساس عادات کاربر استفاده می‌شود.

این کل بخش “یادگیری” نام محصول است. پالایش‌ها همچنین از دمای بیرون برای تعیین تنظیمات استفاده می‌کنند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

ترموستات هوشمند ۲۸۰ دلاری با یک سنسور دمای اضافی در جعبه ارائه می شود. قطعه سخت‌افزاری را می‌توان در هر نقطه کلیدی در خانه قرار داد تا به سیستم تصور کلی بهتری از دمای متوسط ​​بدهد. سنسورهای اضافی را می توان با قیمت ۴۰ دلار یا ۹۹ دلار برای یک بسته سه تایی خریداری کرد.

ترموستات یادگیری نسل سوم تا زمانی که موجودی به طور کامل تخلیه نشود در قفسه‌ها باقی می‌ماند. ترموستات E با بودجه بیشتر ، که در حال حاضر ۱۳۰ دلار قیمت دارد، باقی می ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا