اخبار کسب و کارها

پلتفرم صوتی هندی Kuku FM با حمایت گوگل ۲۵ میلیون دلار جمع آوری می کند

به گزارش اپ خونه، پلتفرم محتوای صوتی تحت حمایت گوگل Kuku FM مبلغ ۲۵ میلیون دلار در دور جدید بودجه جمع آوری کرده است زیرا به نظر می رسد با ارائه کتاب های صوتی خود در بازار جنوب آسیا نفوذ عمیق تری داشته باشد.

مشارکت بنیادی ناندان نیلکانی، میلیاردر و فن‌شناس هندی، سرمایه‌گذاری سری C را در Kuku FM با شرکت مالی بین‌المللی، بخشی از بانک جهانی، رهبری کرد.

این استارت آپ پنج ساله که ۳one4 Capital و Krafton را نیز جزو حامیان خود می داند، گفت، Vertex Ventures تحت حمایت Temasek نیز در دور جدید تامین مالی شرکت کرد.

Kuku FM که تا به امروز بیش از ۶۰ میلیون دلار جمع آوری کرده است، یک پلتفرم صوتی همنام را راه اندازی می کند که بیش از ۱۵۰۰۰۰ ساعت محتوا در ژانرهایی از جمله امور مالی شخصی، عاشقانه، مذهبی و خودیاری ارائه می دهد.

این محتوا که به شش زبان هندی و انگلیسی در دسترس است، با بافت محلی مرتبط است و به Kuku FM کمک کرده است تا با مصرف کنندگان در شهرها، شهرک ها و روستاهای هندی کوچکتر نفوذ کند.

این استارت‌آپ نه تبلیغاتی را نمایش می‌دهد و نه محتوای تکمیلی ارائه می‌کند، تنها به کاربران اجازه می‌دهد بخش‌هایی از قسمت‌های یک سریال را نمونه‌برداری کنند.

در عوض ۹۹ روپیه هندی (معادل ۱.۲ دلار) برای اشتراک ماهانه و ۹۹۹ روپیه هندی برای اشتراک سالانه دریافت می کند و به کاربران امکان دسترسی نامحدود به محتوای خود را می دهد.

لال چاند بیسو، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Kuku FM، در مصاحبه ای گفت که این استارت آپ در یک سال گذشته بیش از دو برابر درآمد خود را افزایش داده است و در حال حاضر در مسیر درآمدزایی ۱۵ میلیون دلاری در سال است.

او گفت که هدف آن این است که تا پایان سال آینده به سوددهی برسد.

محبوبیت مصرف محتوای صوتی در هند به دلیل در دسترس بودن گسترده تلفن های هوشمند مقرون به صرفه و دسترسی به اینترنت به طور فزاینده ای در حال افزایش است.

از آنجایی که تعداد زیادی از هندی‌ها به جامعه آنلاین می‌پیوندند، تقاضای فزاینده‌ای برای محتوایی وجود دارد که با ترجیحات آنها طنین‌انداز می‌شود و به زبان مورد نظر آنها در دسترس است.

آمازون همچنین ردپای خود را با Audible در هند تقویت می کند و با نهادهای تولیدی محلی برای غنی سازی پیشنهادات این پلتفرم همکاری می کند.

Kuku FM به دلیل مدل مصرف نامحدود خود، به جای دریافت هزینه از مصرف کنندگان برای هر قطعه محتوا، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده است.

Bisu گفت این پلتفرم با بیش از ۳۰۰۰۰ سازنده محتوای حرفه ای که عناوین خود را در اختیار این پلتفرم قرار می دهند، همکاری می کند. برای اطمینان از کیفیت، استارتاپ از یک فرآیند بررسی دقیق استفاده می کند.

پراتیک جین، یکی از مدیران شرکت Fundamentum Partnership، در بیانیه‌ای گفت:

«Kuku FM یک مقوله ویژه ایجاد کرده است که به خواسته‌های منحصر به فرد و به سرعت در حال تکامل بومیان دیجیتال جدید هند پاسخ می‌دهد. علاوه بر این، Bisu و تیمش درک خوبی از نظر ایجاد یک مدل کسب و کار با تمرکز قوی بر اقتصاد واحد و اصول بنیادی قوی نشان داده‌اند.»

Bisu گفت که Kuku FM قصد دارد از بودجه جدید برای گسترش کاتالوگ خود با تاکید ویژه بر گسترش محتوای آموزشی خود استفاده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا