نرم افزار موبایل

پلتفرم کتاب صوتی Libro.fm راه اندازی بین المللی خود را اعلام کرد

به گزارش اپ خونه، Libro.fm ، خرده‌فروش کتاب‌های صوتی و اپلیکیشن گوش دادن برای کتاب‌فروشی‌های محلی،در سطح بین‌المللی راه‌اندازی شد تا به کتابفروشی‌های بیشتری امکان کسب درآمد از طریق فروش کتاب‌های صوتی را بدهد.

این پلتفرم اکنون در سراسر جهان با شش ارز در دسترس است: USD، CAD، EUR، AUD، GBP و NZD. Libro.fm در حال حاضر با بیش از ۲۲۰۰ کتابفروشی مستقل همکاری می کند که ۱۴۶ مورد از آنها فروشگاه های بین المللی هستند.

در زمانی که کتاب‌فروشی‌های مستقل با رقابت سختی از سوی آمازون و سایر خرده‌فروشان بزرگ آنلاین روبرو هستند، امیدواریم راه‌اندازی بین‌المللی به فروشگاه‌های کوچک‌تر فرصتی برای رشد کسب‌وکارشان بدهد.

Libro.fm تقاضای بین خوانندگان جهانی برای یک برنامه کتاب صوتی را دید که از کتابفروشی های کوچکتر پشتیبانی می کند. این شرکت گفت در سال ۲۰۲۲، ۲۹ درصد از کاربران جدید Libro.fm از خارج از ایالات متحده بودند.

به طور گسترده تر، طبق تحقیقات Grand View پیش بینی می شود که اندازه بازار جهانی کتاب های صوتی تا سال ۲۰۳۰ به ۳۵ میلیارد دلار برسد .

هر بار که مشتری خریدی انجام می دهد یا حق عضویت را پرداخت می کند، Libro.fm سود را با کتابفروشی انتخاب شده به اشتراک می گذارد.

بنابراین، به جای اینکه مشتریان به خدمات بزرگی مانند Audible پول بدهند ، درآمد لازم را برای کتابفروشی های محلی خود فراهم می کنند.

مارک پیرسون، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Libro.fm  گفت:

«آنچه برای کتابفروشی مهم است این است که هر فروش به دلیل مدل کسب و کار آنها مهم است. هر کتاب مهم است.در حالی که برای آمازون، اگر کتابی را بفروشید، یک قطره در سطل است.»

فروش کتاب های صوتی در Libro.fm برای کتابفروشی ها کاملا رایگان است.

در همین حال، اگر کتاب‌فروش‌ها بخواهند در Audible متعلق به آمازون بفروشند، بسته به اینکه حقوق توزیع انحصاری یا غیر انحصاری دریافت می‌کنند، ۴۰ درصد از خرده‌فروشی یا نرخ حق‌الثبت ۲۵ درصد را به دست می‌آورند.

برای فروش نسخه فیزیکی در آمازون، فروشندگان باید ۳۹.۹۹ دلار در ماه برای حساب فروشنده حرفه ای (بدون هزینه بسته شدن هر فروش) یا ۹۹ سنت در هر فروش در صورت داشتن حساب فروشنده جداگانه بپردازند.

با Libro.fm، کاربران یک کتابفروشی را به انتخاب خود در منطقه محلی خود انتخاب می کنند و سپس یک عضویت ماهانه (۱۴.۹۹ دلار آمریکا) می پردازند، که به آنها یک اعتبار کتاب صوتی در ماه می دهد، یا کتاب های صوتی را به صورت رایگان خریداری می کنند. اعضا در صورت خرید تکی از ۳۰ درصد تخفیف برخوردار می شوند.

خوانندگان می توانند از طریق برنامه رایگان iOS یا Android به کتاب های صوتی خود گوش دهند.

همه کتاب‌های صوتی بدون DRM هستند، به این معنی که می‌توانند در دستگاه‌های دیگر نیز دانلود و گوش دهند. Libro.fm میزبان بیش از ۴۰۰۰۰۰ کتاب صوتی دیجیتال است.

مارک پیرسون، بنیانگذار و مدیرعامل Libro.fm

در سال ۲۰۱۴، Libro.fm توسط مارک پیرسون (مدیر عامل Libro.fm)، کارل هارتانگ (CTO) و نیک جانسون (مدیر خلاق) تأسیس شد.

پیرسون :«بعد از راه‌اندازی شرکت انتشاراتی خودم، Pear Press ، شاهد رشد فروش کتاب‌های صوتی‌ام بودم. با این حال، این کتابفروشی‌های مستقل راهی برای مشارکت در این رشد نداشتند.»

” به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم Libro.fm را راه اندازی کنیم. من خودم به عنوان ناشر و دوستانم که دکترای علوم کامپیوتر داشتند، برای ساخت این پلتفرم با هم همکاری کردیم. و ما این کار را بدون سرمایه گذار خارجی انجام دادیم. ما ۱۰۰% متعلق به کارمندان هستیم.”

پیرسون می گوید که تنها ۱۸ کارمند دارد، کل تیم Libro.fm به کتابفروشی ها بسیار پرشور هستند و قصد دارند شرکت را تا حد امکان کوچک نگه دارند تا درآمدی را که با شرکای کتابفروشی خود به اشتراک می گذارند به حداکثر برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا