» نرم افزار موبایل » پینترست به ۴۵۰ میلیون کاربر ماهانه رسید، تمرکز خود را بر ساخت ویدیوها “قابل خرید” خواهد گذاشت
Pinterest
نرم افزار موبایل

پینترست به ۴۵۰ میلیون کاربر ماهانه رسید، تمرکز خود را بر ساخت ویدیوها “قابل خرید” خواهد گذاشت

بهمن 18, 1401 1۰15

به گزارش اپ خونه، Pinterest در آخرین تماس خود اعلام کرد که این سرویس اکنون ۴۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد که جهشی ۴ درصدی نسبت به سال قبل است.

این شرکت خاطرنشان کرد که در حالی که پایگاه کاربران در ایالات متحده و کانادا ۹۵ میلیون نفر باقی مانده است، رشد در سایر مناطق به این نقطه عطف کمک کرده است.

این شرکت رسانه‌های اجتماعی که در سال ۲۰۲۱ یک محصول ویدئویی کوتاه به نام Idea Pins را عرضه کرد ، قصد دارد ردپای خود را در قالب افزایش دهد و همچنین از آن درآمدزایی کند.

«در دراز مدت، ما همچنین می‌خواهیم هر پین را قابل خرید کنیم. برای این منظور، ما محتوای ویدیویی در Pinterest را با استفاده از همان کتاب پخشی که برای تصاویر استاتیک اعمال کردیم، کاربردی تر می کنیم.

در طول سال جاری، ما فناوری بینایی رایانه خود را در سراسر مجموعه ویدیویی خود به کار خواهیم گرفت تا محصولات و ویدیوها را پیدا کنیم و آنها را قابل خرید کنیم.»

Ready اشاره کرد که به لطف کاربران Gen Z که نیمی از پین‌های ویدیویی در Pinterest در سه ماهه چهارم را در اختیار داشتند، عرضه ویدیو در این پلتفرم ۳۰ درصد نسبت به سه ماهه افزایش یافت. خبر خوب برای این شرکت این است که ویدیوها به بخش خوبی از درآمد آن کمک می کنند.

مدیر عامل شرکت گفت: «نکته مهم، در حالی که می‌بینیم بیش از ۱۰ درصد از تعامل ما روی ویدیو است، بیش از ۳۰ درصد درآمد ما از ویدیوهای کوتاه است.»

ژوئن گذشته، Pinterest تبلیغات ویدئویی کوتاهی را تحت پروژه “تبلیغات ایده” معرفی کرد و در آن زمان، این شرکت اشاره کرد که جدا از ایجاد کلیک، شرکت‌ها می‌توانند از این قالب برای ایجاد آگاهی از برند نیز استفاده کنند.

بعداً در ماه جولای، این شبکه اجتماعی همچنین از دارایی های ویدیویی در کاتالوگ محصولات پشتیبانی کرد . برای جذاب‌تر کردن ویدیوهای کوتاه، در ماه اکتبر، Pinterest با برچسب‌های بزرگی مانند Warner Music Group، Warner Chappell Music، Merlin و BMG همکاری کرد تا به کاربران اجازه دهد موسیقی مجاز را به کلیپ‌های خود اضافه کنند  .

دیگر نام‌های بزرگ در دنیای ویدیوهای کوتاه نیز به دنبال روش‌های مختلف کسب درآمد هستند. یوتیوب نوامبر گذشته آزمایش یک ویژگی خرید برای Shorts را آغاز کرد. در ماه ژوئن، TikTok شروع به آزمایش فید خرید اختصاصی برای برجسته کردن محصولات کرد.

در ماه دسامبر، آمازون فید جدیدی به نام Inspire راه‌اندازی کرد که ترکیبی از ویدیوها و عکس‌های کوتاه است تا به کاربران ایده‌هایی درباره خرید بدهد.

در حال حاضر برای مشتریان مستقر در ایالات متحده در دسترس است، این فید دارای محتوایی از تأثیرگذاران، مارک ها و سایر کاربران نیز می باشد.

اگرچه به نظر نمی رسد که Pinterest نگران این موضوع باشد. این شرکت معتقد است که درست همانطور که از تصاویر به روشی منحصر به فرد استفاده می کند، می تواند کارهای قابل توجهی را با ویدئو انجام دهد.

این شبکه اجتماعی فکر می‌کند که رویکردش با سایر برنامه‌های ویدیویی کوتاه متفاوت است که از کاربران می‌خواهند هنگام حرکت در میان کلیپ‌ها، راحت بنشینند و سرگرم شوند.

 Ready گفت: «می‌دانید، ما کاربر را در حالت خمیده و چادری داریم، جایی که فکر می‌کنیم محتوای قابل خرید، این نوع چیزها، با استقبال بیشتری از سوی کاربران ما مواجه می‌شوند. و بنابراین، می‌دانید، بخش بزرگی از، می‌دانید، چیزی که در آینده برای ما پیش می‌آید، این است که ما در حال بررسی نحوه ساخت چندگانه ویدیو هستیم.».

این شرکت از تیم هوش مصنوعی و بینایی کامپیوتر خود برای شناسایی محصولات و گرایش‌ها در ویدیو استفاده می‌کند تا پلتفرم بتواند نتایج بهتری را برای عبارات جستجو ارائه دهد.

در دو ماه گذشته، Pinterest دو شغل را کاهش داده است که بیش از ۵ درصد از نیروی کار آن را تحت تأثیر قرار داده است. این شرکت همچنین یکی از برنامه‌های پاداش سازندگان خود را در نوامبر تعطیل کرد تا «بر برنامه‌ها و ویژگی‌های دیگر سازندگان تمرکز کند».

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×