اخبار اینترنت

چت ربات Bard گوگل سرانجام در اتحادیه اروپا راه اندازی شد و اکنون بیش از ۴۰ زبان را پشتیبانی می کند

به گزارش اپ خونه، گوگل رقیب ChatGPT خود، Bard را در دسترس مخاطبان گسترده‌تری قرار می‌دهد و این چت ربات هوش مصنوعی را با بیش از ۴۰ زبان راه‌اندازی می‌کند و در نهایت پس از تاخیر اولیه به دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها، آن را به اتحادیه اروپا (EU) می‌آورد.

گوگل همچنین مجموعه ای از ویژگی های جدید را در Bard معرفی کرد، اگرچه برخی از آنها در ابتدا فقط به زبان انگلیسی در دسترس هستند.

گوگل برای اولین بار در فوریه Bard را در واکنشی عجولانه به موفقیت بزرگ ChatGPT ، یک موتور جستجو/ربات چت فوق‌العاده هوشمند که بر مدل‌های زبان بزرگ (LLM) تکیه می‌کند تا محتوای تازه‌ای را از طریق درخواست‌های ساده تولید کند، ارائه کرد.

در حالی که Bard ابتدا برای دسترسی زودهنگام به زبان انگلیسی در ایالات متحده و بریتانیا در ماه مارس باز شد، لیست انتظار اولیه در ماه می با عرضه جهانی در حدود ۱۸۰ کشور و با پشتیبانی اضافی برای ژاپنی ها و کره ای ها به پایان رسید.

با این حال، یک حذف قابل توجه تا کنون، اتحادیه اروپا بوده است، به طوری که گوگل پس از ابراز نگرانی های تنظیم کننده حریم خصوصی، راه اندازی اتحادیه اروپا را به تاخیر انداخت .

کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC)، که زمانی که شرکت‌ها از ایرلند به عنوان مقر اروپایی خود استفاده می‌کنند، بر حفاظت از داده‌ها در منطقه اتحادیه اروپا نظارت می‌کند، گفت که در حالی که گوگل به DPC از قصد خود برای راه‌اندازی Bard در اتحادیه اروپا اطلاع داده است، اما تنظیم کننده با اطلاعات کافی برای رفع نگرانی های مربوط به حریم خصوصی داده ها را ارائه نکرده است.

با راه اندازی ، به نظر می رسد که گوگل اکنون آنچه را که به دنبال آن بود به DPC داده است.

جک کراچیک، سرپرست محصول Bard ، و آمارناگ سوبرامانیا، معاون مهندسی، در یک پست وبلاگ نوشت: «ما فعالانه با کارشناسان، سیاستگذاران و تنظیم‌کننده‌های حریم خصوصی در مورد این گسترش تعامل کرده‌ایم.»

در واقع، گوگل آخرین به‌روزرسانی خود را به‌عنوان «بزرگ‌ترین توسعه تا به امروز» معرفی کرده است که با پشتیبانی از زبان‌های عربی، اسپانیایی، چینی، آلمانی و هندی در بیشتر نقاط جهان عرضه شده است .

و علاوه بر اتحادیه اروپا، Bard اکنون در برزیل نیز موجود است.

تنظیم دقیق

همزمان با گسترش Bard ، ویژگی‌های جدیدی وجود دارد که بر تنظیم دقیق پاسخ‌های Bard و افزایش پتانسیل ربات چت برای بهره‌وری متمرکز شده‌اند. برخی از آنها در اوایل ماه مه تلگراف شده و پیش نمایش داده شدند، اما امروز نشان دهنده عرضه گسترده آنها است.

اکنون، کاربران می‌توانند لحن و سبک پاسخ‌های Bard را با پنج گزینه مختلف تغییر دهند: «ساده»، «طولانی»، «کوتاه»، «حرفه‌ای» یا «گاهی».

کلید ضامن که برای شروع به زبان انگلیسی موجود است، پاسخ‌های پیش‌فرض Bard را به یک اعلان می‌برد و آن‌ها را طوری تنظیم می‌کند که با هر لحن و سبکی که کاربر انتخاب می‌کند هماهنگ شود.

در جاهای دیگر، Bard اکنون می تواند به لطف ویژگی جدید هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار، پاسخ های خود را صداگذاری کند. با پشتیبانی از بیش از ۴۰ زبان، می‌توان با کلیک کردن روی نماد صدای جدید در کنار یک اعلان، به پاسخ‌های شنیداری چت‌بات دسترسی پیدا کرد.

در بخش بهره‌وری، Bard اکنون می‌تواند کد را به مکان‌های بیشتری صادر کند – به‌ویژه کد پایتون به Replit.

محیط توسعه یکپارچه مبتنی بر مرورگر تصاویر را می توان در اعلان ها استفاده کرد – کاربران می توانند تصاویر را با اعلان آپلود کنند (در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی) و Bard عکس را تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

گزینه‌های جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا مکالمات اخیر با Bard را پین کنند، نامشان را تغییر دهند و آن را دریافت کنند و پاسخ‌های Bard اکنون می‌تواند به راحتی از طریق پیوندها با دنیای خارج به اشتراک گذاشته شود.

کراچیک و سوبرامانیا نوشتند: «کنجکاوی و تخیل، نیروی محرکه خلاقیت انسان هستند. به همین دلیل است که Bard را ایجاد کردیم: برای کمک به شما در کشف این کنجکاوی، تقویت تخیل و در نهایت اجرای ایده های خود – نه فقط با پاسخ دادن به سوالات شما، بلکه به شما در ایجاد آنها کمک می کند.”

گوگل در اوایل چرخه حیات چت بات به شدت با Bard دست و پنجه نرم کرد و نتوانست با کیفیت پاسخ های ربات های رقیب مانند ChatGPT مطابقت داشته باشد.

پاسخ‌های واقعی نادرست و همراه با نقل قول‌های ساختگی را می‌داد ، که باعث شد حتی کارمندان گوگل به چت ربات  برچسب هایی مانند «بدتر از بی فایده‌تر» و «دروغگوی بیمارگونه» بزنند . (در راه اندازی Bard ، سهام شرکت برای مدت کوتاهی ۸ درصد کاهش یافت.)

اما گوگل ادعا می کند که Bard به روش های قابل اندازه گیری، به ویژه در زمینه هایی مانند ریاضی و برنامه نویسی در حال پیشرفت است.

همچنین برنامه‌های افزودنی، از جمله از برنامه‌ها و سرویس‌های خود گوگل و همچنین شرکای شخص ثالث مانند Adobe، و توانایی توضیح کد، ساختار داده ها در یک جدول؛ و تصاویر سطحی در پاسخ های آن به دست آمده است.

با این حال، در یک نگاه دیگر برای گوگل، گزارش از بلومبرگ نشان داد که انسان هایی که  Bard را آموزش می دهند اغلب بیش از حد کار می کنند و دستمزد کمتری دریافت می کنند.

برخی از پیمانکاران کمتر از ۱۴ دلار در ساعت درآمد دارند، حداقل آموزش را دریافت می کنند و انتظار می رود ممیزی های پیچیده Bard را در چند دقیقه تکمیل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا