هوش مصنوعی

چت ربات Bard AI گوگل اکنون می تواند به سوالات مربوط به ویدیوهای یوتیوب پاسخ دهد

به گزارش اپ خونه، گوگل اعلام کرده است که چت ربات Bard AI آن اکنون می تواند به سوالات مربوط به ویدیوهای یوتیوب پاسخ دهد.

اگرچه Bard قبلاً با راه‌اندازی افزونه YouTube در ماه سپتامبر توانایی تجزیه و تحلیل ویدیوهای یوتیوب را داشت ، چت ربات اکنون می‌تواند به شما پاسخ‌های خاصی در مورد سؤالات مربوط به محتوای یک ویدیو بدهد.

این شرکت در صفحه به‌روزرسانی‌های Bard نوشت:

«ما در حال برداشتن اولین گام‌ها در توانایی Bard برای درک ویدیوهای یوتیوب هستیم . به عنوان مثال، اگر به دنبال ویدیوهایی در مورد طرز تهیه کیک با روغن زیتون هستید، اکنون می توانید بپرسید دستور پخت در ویدیوی اول به چند عدد تخم مرغ نیاز دارد. شنیده‌ایم که می‌خواهید تعامل عمیق‌تری با ویدیوهای یوتیوب داشته باشید. بنابراین، ما برنامه افزودنی YouTube را برای درک برخی از محتوای ویدیویی گسترش می‌دهیم تا بتوانید گفتگوی غنی‌تری با Bard در مورد آن داشته باشید.»

قبل از این آخرین به‌روزرسانی، برنامه افزودنی YouTube برای Bard فقط برای یافتن ویدیوهای خاص قابل استفاده بود.

برای مثال، می‌توانید از چت ربات بخواهید ویدیوهای خنده‌دار شما را پیدا کند. اکنون می‌توانید از چت‌بات سؤالات خاصی در مورد محتوای ویدیوها بپرسید. مثلاً در حال تماشای یک ویدیوی سفر هستید و مکانی را می بینید که واقعاً دوست دارید، می توانید از Bard بپرسید که مکان در کجا قرار دارد.

این اعلامیه دو هفته پس از آن منتشر شد که یوتیوب شروع به آزمایش ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی کرد، از جمله ابزار مکالمه هوش مصنوعی که به سؤالات مربوط به محتوای یوتیوب پاسخ می‌دهد، همراه با ویژگی جدیدی که موضوعات را در نظرات یک ویدیو خلاصه می‌کند.

پاسخ‌های ابزار مکالمه توسط مدل‌های زبان بزرگی تولید می‌شوند که از اطلاعات یوتیوب و وب استفاده می‌کنند. کاربران می‌توانند در مورد ویدیویی که در حال حاضر مشاهده می‌کنند سؤال بپرسند و مکالمه با هوش مصنوعی هنگام پخش ویدیو انجام می‌شود.

ابزار خلاصه‌کننده نظرات (comments summarizer) از هوش مصنوعی مولد برای سازماندهی موضوعات بحث در بخش نظرات استفاده می‌کند تا به کاربران یک دید کلی از آنچه مردم گفته‌اند ارائه دهد.

این به روز رسانی همچنین زمانی ارائه می شود که گوگل دسترسی به Bard را برای نوجوانان در اکثر کشورهای جهان باز کرد .

این غول جستجو در یک پست وبلاگ گفت که نوجوانان می توانند از این ابزار برای “پیدا کردن الهام، کشف سرگرمی های جدید و حل مشکلات روزمره” استفاده کنند.

نوجوانان می توانند درباره موضوعات مهم از Bard بپرسند، مثلاً در کدام دانشگاه ها درخواست بدهند، یا در مورد موضوعات سرگرم کننده تر، مانند نحوه یادگیری یک ورزش جدید اطلاعات کسب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا