اخبار کسب و کارها

چرا باید از اپل آیدی استفاده کنیم؟

اگر می خواهید وارد دنیای هیجان انگیز سیستم عامل iOS شوید و آیفون یا دستگاه اپل را بردارید، باید از Apple ID استفاده کنید. اما ممکن است از خود بپرسید اپل آیدی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟ پیشنهاد می کنیم در این مقاله با ما همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم و نکات مهم استفاده از Apple ID و آنچه باید در مورد آن بدانید را توضیح خواهیم داد.

کاربرد Apple ID چیست؟

در واقع، Apple ID هویت کاربر اپل است و این روشی است که اپل از آن برای شناسایی کاربر، حتی برای ردیابی خریدهای شما استفاده می کند، و همه دستگاه های Apple شما بین آن تفاوت ایجاد می کند. اپل برای همه کاربران از جمله آیفون، آیپد، آی پد و مک به یک شناسه اپل نیاز دارد که از قضا نیازی به پرداخت ندارد. اگر به iTunes یا App Store خود رفته‌اید، مطمئناً Apple ID دارید.

برای خرید اپل آیدی با فعالسازی فوری اینجا کلیک کنید.

اطلاعات ذخیره شده در اپل آیدی شامل چه چیز هایی می شود؟

برای دسترسی به سرویس‌های اپل مانند استور، اپل موزیک، iCloud، iMessage، FaceTime و غیره، از حسابی به نام Apple ID استفاده می‌کنید و این حساب ممکن است شامل رمز عبور و آدرس ایمیلی باشد که وارد سیستم می‌شوید. اینها را انجام دهید . . . اگر اپل آیدی خود را فراموش کرده اید یا اصلاً ندارید، باید بدانید که بسیاری از ویژگی های آن را از دست داده اید و متاسفانه حتی به روز رسانی هم دریافت نمی کنید. اگر می خواهید بدانید که چگونه می توان از Apple ID استفاده کرد و چه اطلاعاتی را می توان در Apple ID ذخیره و نگهداری کرد، ما را در ادامه مقاله دنبال کنید.

بهتر است بدانید که تمام داده‌های تلفن همراه شما، از جمله پرداخت‌ها، مخاطبین و اطلاعات امنیتی که در سرویس‌های اپل استفاده می‌کنید و تا جایی که موقعیت مکانی، شماره تلفن و عکس‌های شخصی، در Apple ID ذخیره می‌شوند.

نحوه دسترسی به App Store

ساده ترین راه برای استفاده از Apple ID دسترسی به اپ استور دستگاه است. باید بدانید که اپ استور اپلیکیشن ایمن و مطمئن اپل برای یافتن و دانلود برنامه هاست. بهترین استانداردهای حفظ حریم خصوصی، محتوا و امنیت مربوط به برنامه هایی است که این فروشگاه ارائه می دهد، حدود ۲ میلیون برنامه در اپ استور قابل دسترسی است و اصل اساسی استفاده از این برنامه ها داشتن یک Apple ID معتبر است.

نحوه استفاده از iTunes

یکی دیگر از کاربردهای مهم Apple ID، امکان استفاده از برنامه محبوب iTunes است. برنامه iTunes قابلیتی است که برای دانلود فیلم یا موسیقی استفاده می شود. برای این کار کافیست نام فیلم یا خواننده مورد نظر را در برنامه جستجو کنید تا لیستی از آهنگ ها و فیلم ها برای شما نمایش داده شود. همانطور که اشاره کردیم برنامه iTunes یکی از پرکاربردترین برنامه های سیستم عامل iOS است که با استفاده از آن برای کارهای روزمره مانند دانلود موسیقی، فیلم، کتاب، تهیه نسخه پشتیبان، نصب نرم افزار و غیره می توانید به سمت راست بروید.

سرویس فیس تایم اپل

FaceTime یک برنامه محبوب برای تماس‌های صوتی و تصویری با استفاده از اینترنت در تلفن‌های همراه Apple، iPad، Mac و iPod است. همچنین برای استفاده از ویژگی های این برنامه به Apple ID نیاز دارید.

استفاده از سرویس iCloud

فضای iCloud که اپل در اختیار کاربران خود قرار می دهد در واقع سرویسی برای ذخیره اطلاعات شماست و به کاربران دستگاه های اپل حجمی در حدود ۵ گیگابایت به صورت رایگان ارائه می شود، البته شرایط ایجاد Apple ID از مزایای آی تی. هر اطلاعاتی که بخواهید از جمله اسناد، اسناد، عکس‌ها، رسانه‌ها و غیره در این فضا ذخیره می‌شود و می‌توانید از هر مکان و هر مکانی به داده‌های آن دسترسی داشته باشید و با هر دستگاهی سازگار خواهد بود.

سرویس handoff

جالب است بدانید که با استفاده از این نرم افزار امکان ادامه کاری که در یک دستگاه مانند: مک، آیفون، آی پد یا اپل واچ در دستگاه دیگری شروع کرده اید را ارائه می دهد و سپس می توانید همان کار را بدون ادامه کار ادامه دهید. اگر داده های آن اتفاق بیفتد یا از بین برود، این کار را در دستگاه دیگری انجام دهید. به عنوان مثال، می توانید ابتدا فرآیند پاسخ دادن به ایمیل را در تلفن همراه آیفون خود شروع کنید و سپس آن را در نرم افزار Mail on Mac تکمیل کنید. برای استفاده از این ویژگی باید Apple ID داشته باشید.

سوالات متداول

Apple ID چیست و در چه مواردی استفاده می شود؟

شاید این سوال را از خود پرسیده باشید: Apple ID چه کاربردی دارد؟ در واقع اکانتی است که برای دسترسی به سرویس های اپل مانند iCloud، App Store، FaceTime، Apple Music، iMessage و … در اختیار کاربران قرار می گیرد. لازم به ذکر است که این شناسه حاوی آدرس ایمیل و رمز عبوری است که برای ورود به سیستم استفاده می شود. اگر Apple ID خود را ندارید یا فراموش کرده اید، اکثر ویژگی ها و قابلیت های دستگاه خود را از دست داده اید، حتی امکان دریافت به روز رسانی ها را نیز نفی کرده اید.

آیا هر دستگاه به Apple ID جدید نیاز دارد؟

پاسخ باید منفی باشد، برای دسترسی به دستگاه‌های مختلف فقط از یک اپل، یک Apple ID استفاده کنید. در نتیجه، اگر از دستگاه‌هایی مانند iPod، iPhone، iPad، MacBook و غیره استفاده می‌کنید، داشتن Apple ID برای همه این دستگاه‌ها جواب می‌دهد.

اگر دستگاه اپل دیگری ندارید، آیا هنوز از Apple ID استفاده می‌شود؟

همانطور که در مقاله توضیح داده شد، برای دسترسی به خدمات اپل مانند App Store، Apple Music، iMessage، iCloud، FaceTime و غیره به ناچار به یک Apple ID نیاز خواهید داشت. با این حال، اگر از دستگاه‌های دیگر اپل استفاده نمی‌کنید، به احتمال زیاد نیازی به استفاده از Apple ID ندارید، اما هر زمان که دستگاه جدیدی مانند آیفون، آی‌پاد، آی‌پد، مک‌بوک و غیره خریداری می‌کنید، اپل سابق هستید. می توانید از ID استفاده کنید. از آن برای بازیابی اطلاعات و داده ها در دستگاه های جدید استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا