اخبار کسب و کارها

چرا فتوشاپ فرمت png ندارد؟ راه حل تصویری

برنامه فتوشاپ جزو یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌ها برای طراحان و گرافیست‌ها است و اصولا امروزه در هر کسب و کاری نیاز به استفاده از برنامه فتوشاپ میباشد. شما برای کار کردن با این برنامه نیاز به اطلاعات خوبی دارید چون ممکن است در بعضی از مواقع دچار مشکل بشوید. یکی از این مشکلات عدم وجود فرمت PNG برای ذخیره عکس در فتوشاپ است که معمولا همه ما یک بار با این موضوع مواجه شده‌ایم.  البته که گاهی می توانید با تغییر فرمت ها این موضوع را حل  کنید. مثلا گاهی ممکن است بتوانید با تغییر فرمت هایی مانند png to apng  یا apng to png فرمت مورد نظر خود را دریافت نمایید.

البته که سایت‌های آنلاین خوبی مثل Face Converter , cloudconvert , freepdfconvert  در این زمینه وجود دارند که می‌توانید سریع‌ترین تبدیلات را به صورت آنلاین و با بالاترین کیفیت داشته باشید.

فرمت png جزو یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین فایل‌ها برای طراح‌ها می‌باشد زیرا این فرمت پس زمینه ندارد و به راحتی می‌توانید روی هر سطح گرافیکی از آن استفاده نمایید همچنین این فرمت با حفظ کیفیت رنگ‌ها برای ذخیره سازی لوگو بسیار مناسب است.

اما در برخی از مواقع ممکن است هنگام کار کردن با نرم افزار فتوشاپ فایل شما با فرمت png  روی این نرم افزار اجرا نشود. در  ادامه همراه ما باشید تا به این مورد به خوبی رسیدگی نماییم:

اگر از نسخه اورجینال فتوشاپ استفاده میکنید آن را آپدیت نمایید.

بیشتر نسخه‌های فتوشاپی که ما در ایران از آن استفاده می‌کنیم به صورت کرک شده است که این امکان برای آن فراهم نمی‌باشد اما اگر از نسخه‌های اورجینال آن با لایسنس معتبر استفاده میکنید یک بار نرم افزار را آپدیت نمایید تا این مشکل شما برطرف گردد. برای این کار از گزینه Help و قسمت Update کمک بگیرید .

همچنین اگر برنامه شما به بروزرسانی نیاز داشته باشد در پنجره جدید به شما اطلاع رسانی خواهد شد و شما متوجه این موضوع می‌شوید.

نکته مهم این است که از اتصال به یک اینترنت پرسرعت اطمینان خاطر داشته باشید و سعی نکنید تا نسخه کرک شده را آپدیت نمایید چون ممکن است دسترسی شما به کل نرم افزار مختل شود.

تنظیمات فتوشاپ خود را ریست نمایید.

برای این که این مشکل را حل کنید یکی از راه حل‌ها ریست کردن برنامه فتوشاپ است که به راحتی از طریق زیر می‌توانید این کار را انجام بدهید.

ابتدا گزینه preferences را انتخاب نمایید و سپس روی گزینه Reset Preferences on Quit کلیک کرده و صبر کنید تا برنامه ریست شود سپس برنامه فتوشاپ را بسته و مجددا باز کنید. با این کار احتمال زیاد مشکل شما برطرف خواهد شد.

با ریست کردن تمامی تغییرات شخصی سازی شما ( مانند پنجره‌ها ، ابزارها ، پالت‌ها و…) در این برنامه از بین خواهد رفت. پس حتما به این نکته توجه داشته باشید. در صورت نیاز میتوانید یک فایل پشتیبان از آن تهیه نمایید تا بعد از ریست بتوانید دوباره از آن استفاده نمایید.

حل مشکل نداشتن فرمت png در فتوشاپ

گزینه Save as را در فتوشاپ فعال کنید.

برنامه فتوشاپ را باز کنید و از قسمت بالا سمت چپ گزینه edit  را مطابق تصویر انتخاب نمایید.

سپس روی گزینه Preferences کلیک کنید.

بعد از این کار در منو جدید گزینه File Handing را انتخاب نمایید.

مطلبق تصویر بالا از قسمت File Saving Optiones شما باید گزینه Enable legacy save as  را روشن نمایید.

حالا می‌توانید تصویر دلخواه خود را در انواع و اقسام فرمت ها از جمله PNG ذخیره نمایید.

توصیه می‌شود بعد از این کار یک تصویر را با فرمت png ذخیره نمایید و اگر موفق نشدید یک بار برنامه فتوشاپ را بسته و سپس اجرا نمایید.

غیر فعال کردن گزینه Use Graphics Processor

یکی از راه حل‌هایی که میتواند برای شما موثر باشد این است که گزینه Use Graphics Processor در فتوشاپ شما فعال است و باید آن را از طریق روش زیر غیر فعال نمایید :

وارد برنامه فتوشاپ شده و روی گزینه Edit کلیک نمایید.

سپس روی گزینه preferences کلیک کنید.

حال گزینه Performances را از پنل سمت چپ انتخاب و سپس تیک گزینه Use Graphics Processor را غیرفعال کرده و تغییرات را ذخیره نمایید.

در نظر داشته باشید برای این که مطمئن شوید تغییرات اعمال شده است یک بار برنامه فتوشاپ را بسته و دوباره باز نمایید..

با انجام این مراحل، گزینه “Use Graphics Processor” غیرفعال می‌شود و فتوشاپ با استفاده از پردازشگر مرکزی (CPU) به جای پردازشگر گرافیکی اجرا می‌شود. این ممکن است به بهبود کارایی و پیشگیری از مشکلات سازگاری با سخت‌افزار کمک کند، و همچنین تأثیری بر کارایی ویژگی‌های گرافیکی فتوشاپ داشته باشد.

چرا فرمت PNG فتوشاپ محبوب است ؟

یکی از فرمت‌های بسیار محبوب و کاربردی برای زمینه‌های گرافیکی ، طراحی و…. فرمت png میباشد.

Png از رنگ‌های زیادی پشتیبانی می‌کند.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب که مورد پسند کاربران می‌باشد این است که این فرمت می‌توانید طیف وسیعی از رنگ‌ها ۲۴ بیتی پشتیبانی نماید . شما تصاویر را با تنوع رنگ‌های زیادی می‌توانید در اختیار داشته باشید. اگر متخصص طراحی لوگو هستید این برای شما بسیار کاربردی میباشد.

ذخیره تصاویر بدون پس زمینه

شما در فرمت png تصاویر این امکان را دارید تا بتوانید تصاویر را بدون پس زمینه ذخیره نمایید. این ویژگی به شما کمک می‌کند که بتوانید از تصاویر با فایل png در مجلات ، بیلبوردها ، وبسایت ، طراحی محصول و…. استفاده نمایید.

فشرده سازی تصاویر با کمترین حجم

معمولا در تصاویر png شما می‌توانید تصاویر خود را با حفظ کیفیت در بهترین حجم‌ها ذخیره کنید و همچنان جزئیات تصاویر را به خوبی داشته باشید.

سخن آخر :

یعی کرده‌ایم در این مقاله با بررسی مهم‌ترین روش‌ها به شما کمک کرده باشیم تا تصاویر خود را به صورت فرمت png در برنامه فتوشاپ ذخیره نمایید. اگر شما از راه حل‌های بهتر دیگر استفاده کرده‌اید می‌توانید در قسمت کامنت با دوستان ما به اشتراک بگذارید. این محتوا را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید تا آن ها نیز اگر با چنین مشکلی مواجه شدند راه حل آن را بدانند. با تشکر از توجه شما.

منبع مقاله : face converter

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا