» فناوری اطلاعات » چرا میانگین ارزش گذاری های Q3 در واقع کاملاً منطقی است
میانگین سرمایه گذاری منطقی
فناوری اطلاعات

چرا میانگین ارزش گذاری های Q3 در واقع کاملاً منطقی است

آبان ۲, ۱۴۰۱ 1۰2

به گزارش اپ خونه،ارزیابی‌ها در سال جاری برای کل صنعت سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گرفته است، زیرا بسیاری از VCها سعی می‌کنند در پرتفوی‌های بیش از حد ارزش‌گذاری شده خود حرکت کنند و بنیانگذاران برای حفظ پول نقد و رشد به ارزش‌های عالی خود تقلا می‌کنند.

بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که ارزش‌گذاری‌ها امسال از صخره سقوط می‌کند. اما این اتفاق نیفتاده است زیرا سرمایه گذاری مخاطره آمیز به این سادگی نیست.

ابتدا، بیایید به اعداد و ارقام نگاه کنیم: طبق داده‌های PitchBook، میانگین ارزش‌گذاری پیش از پول معامله اولیه در ایالات متحده ۱۰.۵ میلیون دلار بود که از ۹ میلیون دلار در سال گذشته بیشتر است. میانگین ارزش گذاری در مراحل اولیه تا سه ماهه سوم امسال ۵۵ میلیون دلار بود که از ۴۴ میلیون دلار در سال گذشته بیشتر می باشد . میانگین ارزش گذاری در مرحله آخر ۹۱ میلیون دلار بود که از ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ کمتر بود.

ممکن است احمقانه به نظر برسد که ارزش‌گذاری‌ها برای برخی از مراحل بالا می‌روند به‌خصوص پس از به نظر می رسد اینکه سرمایه‌گذاران دیوانه‌اند که با قیمت‌های سال گذشته وارد شوند، و البته، از برخی جهات، همینطور است اما خب این نیز سود زیادی دارد.

کایل استنفورد، تحلیلگر ارشد سرمایه گذاری خطرپذیر در PitchBook، به TechCrunch گفت که برای اولین بار، ما نمی توانیم سطح رکورد dry powder را فراموش کنیم.

استنفورد گفت: «در چند سال گذشته چنین رشدی برای سرمایه‌گذاران چند مرحله‌ای یا آندریسن [هورویتز] و سکویا که سرمایه‌های میلیارد دلاری در مراحل اولیه دارند، وجود داشته است. “مقدار سرمایه ای که هنوز برای مراحل اولیه در دسترس است هنوز واقعاً زیاد است و بسیاری از سرمایه گذاران هنوز مایلند دلارهای بالایی را در معاملات بگذارند.”

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×