فناوری اطلاعات

چرا کیفیت دوربین اینستاگرام در اندروید بسیار بد است؟

به گزارش اپ خونه، Short video در استوری یک ترند جدید در اینستاگرام، اسنپ چت، TikTok، WhatsApp و فیس بوک است.

اکثر مردم برای راحتی بیشتر با استفاده از عملکرد دوربین در برنامه رسانه های اجتماعی عکس و فیلم می گیرند. شاید متوجه شده باشید که عکس‌ها و ویدیوهای مورد استفاده از دوربین اینستاگرام و اسنپ چت در اندروید در مقایسه با برنامه‌های مربوطه در آیفون بسیار بد است.

بیایید دلایل احتمالی کیفیت دوربین کمتر از حد متوسط ​​را با برنامه اینستاگرام در اندروید بررسی کنیم.

در حالی که دوربین‌های آیفون سالانه به پیشرفت خود ادامه می‌دهند، گوشی‌های اندرویدی نیز گزینه‌های قانع‌کننده‌ای دارند.

با این حال، با استفاده از گزینه دوربین از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اسنپ چت، اینستاگرام و تیک تاک، هرگز گزینه های کیفیت و تصویربرداری یکسانی را دریافت نخواهید کرد.

بسیاری از کاربران، به‌ویژه آنهایی که از آیفون به اندروید سوئیچ می‌کنند، هنگام استفاده از دوربین برنامه رسانه‌های اجتماعی در اندروید، تصاویر و کیفیت ویدیویی با وضوح پایین و ضعیف پیدا می‌کنند.

حتی اگر از گوشی‌های پرچم‌دار گوگل، وان پلاس یا شیائومی استفاده می‌کنید، دوربین اینستاگرام مانند یک گوشی اندرویدی ارزان قیمت به ارائه تصاویر و ویدیوها ادامه می‌دهد.

اپلیکیشن اینستاگرام: آیفون در مقابل اندروید

توسعه نرم‌افزار دشوار است، به‌ویژه برای برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، که در آن چیزهای زیادی در جریان است.

کاربران محتواها را ضبط می‌کنند، آن‌ها را آپلود می‌کنند، محتواهای مشابه را تماشا می کنند و حتی با دنبال‌کنندگان در DM (پیام‌های مستقیم) تعامل دارند.

به دلیل پراکندگی سخت‌افزار در اندروید، گنجاندن سفارشی‌سازی‌ها و دستورالعمل‌هایی که در گوشی‌های مختلف استاندارد باقی می‌مانند، دشوار است.

انواع و مدل های مختلف دوربین با اندازه و وضوح صفحه نمایش مختلف در فضای تلفن مبتنی بر اندروید وجود دارد.

از این رو، ساخت یک برنامه جهانی اندروید برای ارائه کیفیت مشابه در همه تلفن های اندرویدی دشوار است. برخلاف آن، آیفون‌ها با مجموعه استانداردی از بسته‌های حسگر اپتیک و دوربین عرضه می‌شوند.

تنها با تعداد انگشت شماری از مدل ها، راحت تر می توان کیفیت مشابه و بهتری را با آنها به دست آورد.

به همین دلیل است که کیفیت تصویر با استفاده از دوربین اینستاگرام در آیفون را کاملاً متفاوت از کیفیت عکس گرفته شده در اندروید با استفاده از همان برنامه خواهید یافت.

همچنین، sauce مخفی رزرو شده برای برنامه دوربین اصلی به ندرت در دسترس برنامه های رسانه های اجتماعی شخص ثالث است.

چندین عامل دیگر نیز در این کار نقش دارند، و محدود کردن به یک راه حل رایج که برای اکثر گوشی های اندرویدی اعمال می شود، چالش برانگیز است.

نحوه عملکرد دوربین اینستاگرام در اندروید

وقتی استوری باز می کنید یا سعی می کنید عکس یا ویدیویی را در اینستاگرام اندروید بگیرید، اسکرین برنامه از دوربین اصلی دستگاه استفاده نمی کند.

برنامه دوربین اصلی را در تلفن اندروید خود باز کنید و رابط دوربین را در برنامه اینستاگرام راه اندازی کنید. سپس، بین نمای دوربین هر دو برنامه جابجا شوید، تفاوت قابل توجهی خواهید دید.

وقتی دکمه شاتر را فشار می دهید، اینستاگرام از صفحه نمایش اسکرین شات می گیرد تا کار را انجام دهد. به هیچ وجه به خوبی سخت افزار دوربین پیش فرض گوشی شما نیست و در نتیجه کیفیت را از دست می دهید.

همچنین اپلیکیشن اینستاگرام نمی تواند از دوربین فوق عریض، میکرو یا تله فوتو گوشی اندرویدی استفاده کند. علاوه بر این، HDR و سایر تنظیمات دوربین را از دست می دهید.

تلاش های گوگل و سامسونگ برای بهبود دوربین اینستاگرام در اندروید

گوگل Camera API (رابط برنامه نویسی برنامه) را به توسعه دهندگان برنامه ارائه کرد تا به دوربین های برنامه های شخص ثالث دسترسی داشته باشند.

اگرچه API از اکثر دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کرد، اما ویژگی‌های محدودی داشت. گوگل آن را به Camera2 ارتقاء داد که عملکردهای بیشتری داشت اما همچنان ویژگی های پیشرفته ای مانند استفاده از HDR و گزینه های دیگر را از دست داد.

Instagram keeps stopping

CameraX API  گوگل (بر اساس Camera2) دسترسی به ویژگی‌های بومی مانند پردازش HDR، حالت شب، حالت عمودی و موارد دیگر را اضافه می‌کند.

البته، محدودیت در اینجا این است که تلفن اندرویدی باید CameraX API را با نسخه اندروید مربوطه پشتیبانی کند تا به برنامه شخص ثالث اجازه دهد از یکپارچگی کامل استفاده کند.

دستگاه های پیکسل و پرچمداران سامسونگ، از سری S10، از CameraX API پشتیبانی می کنند.

در Google I/O 2022، این شرکت ضبط ویدیو در کتابخانه CameraX Jetpack را اعلام کرد . هر برنامه شخص ثالثی که CameraX API را پشتیبانی می‌کند، می‌تواند از همه دوربین‌های پشتی (و نه تنها دوربین اصلی) در تلفن اندرویید استفاده کند.

به عنوان مثال، اکنون می توانید با استفاده از دوربین تله فوتو یا فوق عریض گوشی خود، فیلمبرداری را در اینستاگرام شروع کنید. اگر تلفن شما از فیلم پرتره پشتیبانی می کند، می توانید از همان دوربین اینستاگرام نیز استفاده کنید.

سامسونگ با اینستاگرام، تیک تاک و اسنپ چت همکاری می کند تا به برنامه های رسمی اجازه دهد به حالت شب، فیلم پرتره، Super HDR، فوکوس خودکار و غیره دسترسی داشته باشند.

بسته به گوشی اندرویدی شما، تجربه استفاده از دوربین در داخل اپلیکیشن اینستاگرام متفاوت خواهد بود. با این حال، این ممکن است به زودی تغییر کند زیرا اندروید ۱۳ از ویدیوی HDR در برنامه های دوربین پشتیبانی می کند.

اکنون این کاملاً بر عهده سازندگان تلفن اندروید و برنامه های رسانه های اجتماعی است که CameraX API را برای ارائه کیفیت بهتر دوربین با برنامه های شخص ثالث در Android پیاده سازی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا