» فناوری اطلاعات » چگونه از استفاده لینکدین از داده‌های خود برای آموزش هوش مصنوعی جلوگیری کنیم؟
LinkedIn
فناوری اطلاعات

چگونه از استفاده لینکدین از داده‌های خود برای آموزش هوش مصنوعی جلوگیری کنیم؟

مهر ۲۱, ۱۴۰۳ 0۰4

به گزارش اپ خونه، هوش مصنوعی در حال حاضر نیرویی بزرگ در دنیای فناوری است و این امر هم مزایا و هم معایبی به همراه دارد.

از یک سو، این فناوری شگفت‌انگیز قادر به ایجاد تغییرات مثبت و تاثیرگذار در بسیاری از صنایع است. از سوی دیگر، برخی از روش‌های استفاده از هوش مصنوعی تا حدی نگران‌کننده و ناشفاف هستند.

به عنوان مثال، بسیاری از شرکت‌ها شروع به استفاده از داده‌های مشتریان یا کاربران خود برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی کرده‌اند، که گاهی بدون رضایت صریح یا آگاهی آن‌ها بوده است.

لینکدین (LinkedIn) یکی از این شرکت‌ها است که اخیراً این کار را آغاز کرده و بسیاری از کاربران از این موضوع آگاهی ندارند. بنابراین، بیایید ببینیم چگونه می‌توانیم از استفاده لینکدین از داده‌های شما برای آموزش هوش مصنوعی جلوگیری کنیم.

چگونه از استفاده لینکدین از داده‌های خود برای آموزش هوش مصنوعی در دسکتاپ جلوگیری کنیم

لینکدین به طور خودکار آموزش هوش مصنوعی را برای بسیاری از کاربران خود فعال کرده است.

با این حال، می‌توانید این ویژگی را تنها در چند ثانیه از طریق منوی تنظیمات حساب کاربری خود غیرفعال کنید. در اینجا نحوه انجام آن در دستگاه‌های دسکتاپ توضیح داده شده است.

مرحله ۱. LinkedIn را باز کنید و به منوی “Settings & Privacy” بروید. با کلیک بر روی دکمه “Me” در بالای صفحه می توانید این مورد را پیدا کنید.

How to Stop LinkedIn from Training AI on Your Data on Desktop 1

مرحله ۲. در منوی “Settings”، گزینه “Data privacy” را در سمت چپ پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

How to Stop LinkedIn from Training AI on Your Data on Desktop 2

مرحله ۳: در بخشی با عنوان « How LinkedIn uses your data (لینکدین چگونه از داده‌های شما استفاده می‌کند)»، باید بخشی با نام « Data for Generative AI Improvement (داده‌ها برای بهبود هوش مصنوعی مولد)» مشاهده کنید. این گزینه به‌طور پیش‌فرض برای بسیاری از کاربران روی «On» قرار دارد و فعال است. روی آن کلیک کنید.

How to Stop LinkedIn from Training AI on Your Data on Desktop 3

مرحله ۴. تنظیمات «Data for Generative AI Improvement» را در موقعیت «Off» قرار دهید. پس از انجام این کار، دیگر نباید نگران استفاده لینکدین از داده‌های شما برای آموزش هوش مصنوعی باشید.

How to Stop LinkedIn from Training AI on Your Data on Desktop 4

توجه: تنظیم «Data for Generative AI Improvement» ممکن است در تنظیمات «Data Privacy» شما ظاهر نشود، زیرا فقط در مناطق خاصی مانند ایالات متحده استفاده می‌شود.

تنظیمات را ببینید، نیازی نیست نگران باشید – اگر این تنظیمات وجود ندارد، به این معنی است که LinkedIn از داده های شما برای اهداف هوش مصنوعی استفاده نمی کند.

چگونه از استفاده لینکدین از داده‌های خود برای آموزش هوش مصنوعی در موبایل جلوگیری کنیم

شما همچنین می‌توانید این تنظیمات آموزش هوش مصنوعی را از طریق اپلیکیشن موبایل لینکدین به همان روشی که در دسکتاپ است، غیرفعال کنید.

مرحله ۱: اپلیکیشن لینکدین را باز کنید و روی عکس پروفایل خود در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید تا منو باز شود.

مرحله ۲: در پایین منو، روی آیکون تنظیمات ضربه بزنید تا به بخش «Settings» دسترسی پیدا کنید.

How to Stop LinkedIn from Training AI on Your Data on Mobile 1

مرحله ۳: روی «حریم خصوصی داده‌ها» (Data Privacy) ضربه بزنید تا به این منو دسترسی پیدا کنید، سپس به پایین بروید و به دنبال تنظیمات «داده‌ها برای بهبود هوش مصنوعی مولد» (Data for Generative AI Improvement) بگردید.

می‌توانید روی آن ضربه بزنید و آن را به حالت «خاموش» (Off) تغییر دهید. اگر این گزینه را نمی‌بینید، نگران نباشید و اگر قبلاً روی «خاموش» است، نیازی به تغییر نیست.

How to Stop LinkedIn from Training AI on Your Data on Mobile 4

چرا ممکن است بخواهید از استفاده لینکدین از داده‌های شما برای آموزش هوش مصنوعی جلوگیری کنید؟

حالا که می‌دانید چگونه می‌توانید از آموزش هوش مصنوعی توسط لینکدین بر روی داده‌های خود جلوگیری کنید، در اینجا چند دلیل آورده شده که ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید:

  • مسائل حریم خصوصی: بسیاری از مردم از این ایده خوششان نمی‌آید که داده‌ها یا اطلاعات شخصی‌شان ذخیره یا استفاده شود، زیرا همیشه خطر این وجود دارد که به دست افراد نادرست بیفتد یا علیه آن‌ها استفاده شود.
  • کمبود کنترل: لینکدین فقط به شما اجازه می‌دهد که در آموزش هوش مصنوعی شرکت کنید یا خارج شوید و هیچ کنترلی بر روی نحوه دقیق استفاده از داده‌های خود به شما نمی‌دهد.
  • نگرانی‌های عمومی درباره هوش مصنوعی: برخی افراد همچنین نمی‌خواهند به صنعت هوش مصنوعی به دلیل نگرانی‌های شخصی درباره اخلاقیات یا پیامدهای این فناوری کمک کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×