فناوری اطلاعات

چگونه اکانت وایبر خود را غیرفعال یا حذف کنیم

به گزارش اپ خونه، با توجه به اتصالات و مکالمات حساب وایبر (Viber) شما، بستن حساب آنلاین می تواند بسیار مهم باشد . این مقاله شما را از طریق مراحل ساده غیرفعال کردن یا حذف (deactivate or delete)حساب وایبر خود در دسکتاپ و دستگاه های تلفن همراه راهنمایی می کند.

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید حساب وایبر خود را حذف کنید. ممکن است فرار از چت‌های گروهی آزاردهنده و پیام‌های تجاری ناخواسته، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، یا به این دلیل باشد که دیگر به حساب کاربری نیاز ندارید.

توجه: Viber فقط دارای یک دکمه غیرفعال/Deactivate  است که حساب شما و داده های آن را حذف می کند. با این حال، اگر از حساب خود نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید، می توانید حساب خود را بازیابی کنید. علاوه بر این، هیچ گزینه ای برای توقف موقت حساب وایبر شما وجود ندارد.

خداحافظی با حساب Viber خود در دسکتاپ ساده است. در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید روند را به راحتی طی کنید:

مرحله ۱: Windows + S را روی صفحه کلید خود فشار دهید. Viber را تایپ کرده و Open را انتخاب کنید.

Press Windows S type Viber and select Open

مرحله ۲: روی نماد پروفایل خود در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید.

Click your Profile icon in the top left corner of the screen

مرحله ۳: از بین گزینه ها تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

Choose Settings from the available options

مرحله ۴: به Privacy & Security بروید. به قسمت Deactivate Viber در Desktop بروید و روی دکمه Deactivate کلیک کنید.

Navigate to Privacy Security and click the Deactivate button

مرحله ۵: با انتخاب Deactivate  در پنجره پاپ آپ آن را تأیید کنید.

توجه: در حالی که غیرفعال کردن Viber سابقه چت و داده های برنامه شما را در این دستگاه حذف می کند، همچنان می توانید به سابقه مکالمه خود در سایر دستگاه هایی که Viber در آن است دسترسی داشته باشید.

Confirm by selecting Deactivate

حذف اپلیکیشن وایبر در موبایل:

مرحله ۱: برنامه Viber را در تلفن هوشمند خود باز کنید.

مرحله ۲: به تب More رفته و تنظیمات را انتخاب کنید.

Head to the More tab and select Settings

مرحله ۳: گزینه Account را انتخاب کرده و روی Deactivate account ضربه بزنید.

Choose the Account option and tap Deactivate account

مرحله ۴: شماره تلفن مرتبط با Viber را وارد کرده و Deactivate Account را انتخاب کنید. با انتخاب غیرفعال کردن در پنجره پاپ آپ آن را تأیید کنید.

Fill in your phone number associated select Deactivate Account. Confirm by selecting Deactivate

بعد از غیرفعال کردن اکانت وایبر چه اتفاقی می افتد

غیرفعال کردن حساب وایبر شما پیامدهای متعددی دارد، بنابراین مهم است که قبل از ادامه مراحل، درک کنید که از چه چیزی چشم پوشی می کنید. این چیزی است که اتفاق می افتد:

• بسته شدن حساب: بستن حساب وایبر منجر به فسخ دائمی حساب در همه دستگاه‌ها از جمله رایانه‌ها، تلفن‌ها و تبلت‌ها می‌شود.

• حذف داده ها: شروع حذف داده ها، تمام اطلاعات مربوط به پروفایل، از جمله جزئیات پروفایل و لیست مخاطبین را از سرورها حذف می کند. این فرآیند همچنین داده های تلفن از جمله تاریخچه تماس و چت را پاک می کند.

نکته برای کاربران اندروید: به شما توصیه می کنیم برای بازیابی آسان پس از بسته شدن حساب، از سابقه چت خود در Google Drive پشتیبان بگیرید .

نکته برای کاربران آیفون: غیرفعال کردن وایبر در آیفون‌ها بازیابی حساب کاربری را غیرممکن می‌کند و منجر به از دست دادن غیرقابل جبران سابقه چت می‌شود.

• پیام های برنامه ریزی شده: حذف و بسته شدن حساب وایبر منجر به حذف دائمی پیام های برنامه ریزی شده در انجمن ها و کانال ها می شود.

• حذف گروه و انجمن: غیرفعال کردن حساب وایبر شما را به طور خودکار از همه گروه ها و انجمن هایی که در آنها عضو هستید حذف می کند.

• Viber Out credit: انتخاب بسته شدن حساب Viber Out credit را ریمو می کند. با این حال، این اقدام برنامه های Viber Out را لغو نمی کند.

• حذف بسته استیکر: بسته شدن حساب، تمام بسته‌های استیکر مرتبط را حذف می‌کند. فعال کردن مجدد Rakuten Viber خود با استفاده از همان Google Play یا App Store ID امکان پذیر است.

توجه: غیرفعال کردن Rakuten Viber بر حساب های متصل Rakuten شما تأثیری ندارد. برای غیرفعال کردن حساب های Rakuten خود، با پشتیبانی Rakuten تماس بگیرید.

تفاوت بین حذف نصب برنامه وایبر در مقابل غیرفعال کردن حساب آن 

هنگام استفاده از وایبر، حذف برنامه یا غیرفعال کردن حساب خود دو گزینه مجزا هستند. هر گزینه شما را به نتایج متفاوتی هدایت می کند و درک تفاوت های کلیدی قبل از تصمیم گیری بسیار مهم است.

• حذف نصب محدود به دستگاهی است که فرآیند حذف نصب در آن آغاز شده است و دستگاه های دیگر را تحت تأثیر قرار نمی دهد. اما غیر فعال کردن حساب منجر به غیرفعال کردن دائمی وایبر در همه دستگاه‌ها، از جمله رایانه‌ها و تبلت‌ها می‌شود.

• حذف نصب داده های تاریخچه تماس و چت روی تلفن را حذف می کند. اما غیر فعال کردن حساب اطلاعات مربوط به پروفایل را از سرورها حذف می کند، از جمله جزئیات نمایه، لیست مخاطبین، تماس ها و سابقه چت.

• در حذف نصب پیام های برنامه ریزی شده در انجمن ها و کانال ها دست نخورده باقی می مانند. اما غیر فعال سازی حساب منجر به حذف دائمی پیام های برنامه ریزی شده در انجمن ها و کانال ها می شود.

• با حذف نصب شما عضو گروه‌ها، انجمن‌ها و کانال‌ها باقی می‌مانید. اما با غیر فعال کردن حساب از گروه‌ها، انجمن‌ها و کانال‌های داخل Rakuten Viber حذف می شوید.

• Viber Out Credit در حذف نصب تحت تاثیر قرار نمی گیرد. اما در غیر فعل کردن حساب منجر به حذف اعتبار Viber Out می شود. برنامه ها بی تاثیر می مانند.

• در حذف نصب بسته‌های استیکر دانلود شده در حین حذف حذف نمی‌شوند. اما تمام بسته‌های استیکر مرتبط با حساب در هنگام غیر فعال کردن حساب حذف می‌شوند.

• با حذف نصب بک آپ های ذخیره شده در Google Drive یا iCloud را حذف نمی شوند. نسخه‌های پشتیبان ذخیره شده در Google Drive یا iCloud از حذف در حین غیر فعال کردن حساب نیز معاف هستند و دست نخورده باقی می‌مانند.

سوالات متداول

۱. آیا می توانم اکانت وایبر خود را در دستگاه دیگری غیرفعال یا حذف کنم در صورت سرقت یا گم شدن گوشی؟
خیر، در صورت دزدیده شدن یا گم شدن گوشی شما نمی توانید مستقیماً حساب Viber خود را در دستگاه دیگری غیرفعال یا حذف کنید.

۲. اگر اکانت خود را دی اکتیو کنم چه اتفاقی برای پرداخت های Viber من می افتد؟

دی اکتیو کردن حساب وایبر سابقه پرداخت شما، اعتبار Viber Out شما و هرگونه اشتراک فعال Viber Out را برای همیشه پاک می کند. علاوه بر این، حذف حساب شما به شما حق بازپرداخت اعتبار باقیمانده یا دوره اشتراک استفاده نشده را نمی دهد.

۳. آیا هنگام حذف حسابم به مخاطبین من اطلاع داده می شود؟
خیر، هنگام حذف اکانت وایبر به مخاطبین شما اطلاع داده نمی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا