اخبار کسب و کارها

چگونه می‌توان به استاد تعمیرات موبایل تبدیل شد؟

 آیا به تعمیرات موبایل علاقه‌مند هستید و دلتان می‌خواهد در این زمینه متخصص و استاد شوید؟ اگر پاسخ شما به این پرسش مثبت است، مطالعه این مقاله را از دست نداده و همراه ما باشید. در این مقاله برایتان خواهیم گفت که چگونه می‌توان به استاد تعمیرات موبایل تبدیل شد.

 راهکارهای مفید برای استاد تعمیرات موبایل شدن

 در ابتدا باید بگوییم که متخصص و تکنسین تعمیرات موبایل شدن امری ساده و آسان نبوده و نیازمند پشتکار و تلاش فراوانی است. شما عزیزان اگر به نکات و فاکتورهایی که در ادامه شرح می‌دهیم، توجه داشته باشید در پروسه کوتاه مدت می‌توانید به شخصی متخصص در زمینه تعمیرات انواع گوشی‌های موبایل هوشمند تبدیل شوید. این نکات و فاکتورهای کاربردی عبارت‌اند از:

۱.    ثبت نام در دوره آموزش تعمیرات موبایل

 بدون شک نمی‌توان بدون آموزش و یادگیری به شخصی متخصص در حوزه تعمیرات موبایل تبدیل شد. در نتیجه باید برای ثبت نام در دوره آموزش تعمیرات موبایل اقدام کنید. در این راستا بهتر است به دنبال بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل باشید. مؤسسات و آموزشگاه‌های برگزار کننده این دوره باید ویژگی‌های زیر را دارا باشند:

–        شناخته شده و معتبر بودن دوره

–       داشتن اساتید مجرب و متخصص

–       فشرده و جامع بودن دوره تعمیرات موبایل

–       ارائه ابزارآلات موردنیاز برای یادگیری دوره

–       آموزش تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل

–       مشخص بودن سرفصل‌های دوره تعمیرات موبایل

–       معرفی ابزارآلات و تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر گوشی هوشمند

–       آموزش تعمیرات انواع گوشی آیفون و آی‌پدهای پیشرفته

–       ارائه خدمات پشتیبانی دوره تعمیرات موبایل

 چنانچه آموزشگاهی با ویژگی‌های نامبرده پیدا کردید، توصیه می‌کنیم در اسرع وقت و بدون معطلی برای ثبت نام اقدام کنید. بدون شک از یادگیری مباحث تخصصی تعمیرات موبایل در آموزشگاه‌های مجرب نهایت رضایت را خواهید داشت.

۲.    شرکت در دوره تعمیرات موبایل

 باید بگوییم که صرفاً ثبت نام در دوره جامع تعمیرات موبایل کافی نبوده و باید در تمامی جلسات این دوره شرکت کنیم. توصیه می‌کنیم قبل از اقدام برای ثبت نام از جزئیات سرفصل‌های آموزشی دوره مطلع شده و سپس با آگاهی به این قضیه برای ثبت نام و شرکت در کلاس‌های آموزشی اقدام کنید.

 فرقی نمی‌کند که در این جلسات مهارت‌های تئوری آموزش داده می‌شوند یا مباحث کاربردی و عملی، در هر صورت برای استاد شدن در زمینه تعمیرات موبایل باید از تمامی جزئیات سخت افزاری و نرم افزاری مباحث مرتبط با گوشی‌های هوشمند و امروزی سر در بیاورید و این مهارت تنها به واسطه آموزش قابل دسترس و دستیابی خواهد بود.

۳.    آموزش را متوقف نکنید.

 رمز موفقیت اساتید تعمیرات موبایل در یادگیری پیوسته آنها است. به عبارتی این افراد همواره در حال یادگیری بوده و به هیچ عنوان به دانش و مهارت‌هایی که دارند بسنده نمی‌کند. ازآنجایی‌که تکنولوژی‌های روز دنیا و مکانیزم گوشی‌های هوشمند روزانه در حال پیشرفت هستند، آپدیت کردن دانش و مهارت‌های فنی تعمیرات موبایل ضرورت دارد.

۴.    دریافت مدرک فنی و حرفه ای و ارتقا مدرک

 از دیگر ملزومات استاد تعمیرات موبایل شدن می‌توان به دریافت مدارک معتبر اشاره کرد. در زمینه تعمیرات موبایل با سه مدرک معتبر مواجه خواهید شد که شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

–       مدرک فنی و حرفه ای تعمیرات موبایل

–       مدرک دانشگاهی تعمیرات موبایل

–       مدرک بین المللی تعمیرات موبایل

 در قدم اول باید برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای تعمیرات موبایل اقدام کنید. به این منظور می‌توانید در آزمون کتبی فنی و حرفه‌ای شرکت کنید. لازم به ذکر است که کسب حداقل نمره ۵۰ در آزمون کتبی ضروری است. سپس بعد از قبولی در آزمون کتبی نوبت به آزمون عملی فنی و حرفه ای تعمیرات موبایل می‌رسد. شما باید در این آزمون عملی نیز حداقل نمره ۷۰ را کسب کنید.

 دربارۀ آزمون عملی باید بگوییم که موبایل خرابی در اختیار شما گذاشته می‌شود و باید در زمان تعیین شده برای عیب‌یابی و تعمیرات آن اقدام نمایید. چنانچه موفق شوید که به‌درستی مشکل را تشخیص داده و رفع کنید، موفق به دریافت مدرک خواهید شد.

۵.    تجربه‌های مفید کسب کنید.

 برای استاد شدن در حوزه تعمیرات موبایل نمی‌توانید از تجربه‌های جدید فراری باشید. برای مثال باید روحیه تیمی خود را تقویت کرده و با کسب و کارهای شناخته شده و معروف همکاری کنید. به این طریق می‌توانید آموخته‌های خود، دانش و مهارت‌هایی که دارید را تقویت کرده و شاهد پیشرفت چشمگیری باشید.

 هرچه میزان سابقه و تجربه شما در این حوزه افزایش یابد یک قدم به متخصص شدن در این حوزه نزدیک‌تر می‌شوید. در نتیجه افراد فعال در زمینه کسب تجربه‌های مثبت و منفی در حوزه تعمیرات موبایل در مقایسه با افراد منفعل زودتر به شخصی متخصص و کاربلد تبدیل می‌شوند.

۶.    رزومه قوی برای خود بسازید.

 از دیگر ویژگی‌های اساتید متخصص تعمیرات موبایل می‌توان به رزومه کاری قوی اشاره کرد. اگر در شروع مسیر یادگیری تعمیرات موبایل هستید، بهتر است از ابتدا قدم‌های مؤثر و هوشمندانه‌ای برای ساخت رزومه قوی بردارید. برای مثال با مؤسسات و شرکت‌های محبوب و شناخته شده وارد همکاری شوید.

 جمع‌بندی و سخن پایانی

 امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و با مطالعه این مقاله یک قدم به متخصص شدن در حوزه تعمیرات موبایل نزدیک شده باشید. دقت داشته باشید که مهم‌ترین فاکتور برای استاد تعمیرکار موبایل شدن، یادگیری، آموزش و پشتکار است.

 آن دسته از عزیزانی که در سال‌های گذشته تجربه شرکت در دوره تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل گیلان را داشته‌اند در حال حاضر به تعمیرکاران متخصص تبدیل شده و قادر به آموزش و تدریس نیز هستند. با این اوصاف باید گفت که شما عزیزان نیز با شرکت در این دوره آموزشی آینده روشن و درخشانی در انتظارتان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا