» استارتاپ » چگونه Zette قصد دارد به مردم اجازه دهد با یک اشتراک ماهانه به اخبار paywalled دسترسی داشته باشند
paywalled
استارتاپ

چگونه Zette قصد دارد به مردم اجازه دهد با یک اشتراک ماهانه به اخبار paywalled دسترسی داشته باشند

مهر 30, 1401 2۰20

به گزارش اپ خونه،یک استارت‌آپ جدید می‌خواهد به رسانه‌های آنلاین کمک کند تا با آسان‌تر کردن دسترسی مشتریان به محتوای paywalled بدون قفل شدن،در چندین اشتراک، درآمد کسب کنند.

Zette که این هفته به عنوان بخشی از گروه Battlefield 200 در TC Disrupt نمایش داده می شود، تلاش می کند به چیزی دست یابد که دیگران قبلاً آن را امتحان کرده اند. از ابتدای زمان ( حداقل از زمان ظهور وب)، مشاغل رسانه های دیجیتال به دنبال راه های جدیدی برای کسب درآمد بوده اند. در حالی که مسیر روزنامه‌ها و مجلات سنتی برای کسب درآمد نسبتاً ساده بود، تا جایی که آنها برای یک محصول فیزیکی پول دریافت می‌کردند (معمولاً با تبلیغات پولی پر می‌شد).
اما در حالی که paywalled وعده درآمد واضح و قابل پیش بینی را می دهند، مقیاس کردن آن در خارج از رسانه های اصلی مانند نیویورک تایمز دشوار است. مردم نمی‌خواهند ده‌ها اشتراک داشته باشند(یا نمی‌توانند از پس هزینه‌های آن برآیند)، اما این بدان معنا نیست که اگر این امکان به آنها داده شود، حاضر نیستند برای دسترسی به مقاله‌های جداگانه چیزی بپردازند.

در حال حاضر سرویس‌های مبتنی بر اشتراک مانند Apple News+ وجود دارد که داستان‌های صدها نشریه را جمع‌آوری می‌کند، و جایگزین‌های پرداخت به ازای هر مقاله مانند Blendle، که به انتشارات اجازه می‌دهد برای خواندن مقاله‌های یکباره از تراکنش‌های خرد هزینه کنند. Zette جایی در وسط قرار دارد و برای دسترسی به ۳۰ مقاله از نشریات شریک خود، اشتراک ماهیانه ۹.۹۹ دلار را دریافت می‌کند، اگرچه برای کسانی که می‌خواهند اعتبار بیشتری بخرند، برنامه‌های قیمت‌گذاری متفاوتی نیز دارد. با این حال، اگر کاربر اعتبار خود را در یک ماه معین مصرف نکند، این به ماه بعد منتقل نمی شود – همه چیز بازنشانی می شود-.

Zette در سال ۲۰۲۰ توسط خبرنگار سابق فوربس، Yehong Zhu،در خارج از سانفرانسیسکو تأسیس شد و پس از جمع آوری حدود ۱.۷ میلیون دلار سرمایه اولیه در سال گذشته، این شرکت به طور رسمی در این هفته به صورت بتای خصوصی برای اعضای لیست انتظار وارد می شود، پیش از عرضه عمومی پیش بینی شده در اوایل آینده. سال در حال حاضر، Zette قراردادهایی با New Scientist، Forbes، McClatchy، Boone Newspapers و Haaretz بسته است و قصد دارد این قرارداد را تا “صدها” دیگر در سال آینده تقویت کند.

بنابراین، چگونه همه چیز کار می کند؟ خوب، کاربر یک افزونه مرورگر را دانلود و نصب می‌کند، برای یک حساب Zette و اشتراک ثبت‌نام می‌کند، و وقتی Zette یک را در یک وب‌سایت شریک تشخیص می‌دهد، کاربر را دعوت می‌کند تا با پرداخت یک اعتبار، قفل مقاله را باز کند.
او گفت که این شرکت همچنین در نظر دارد به کاربران اجازه دهد برخی از اعتبارات خود را مرور کنند، هرچند با محدودیت زمانی در زمان استفاده از آنها.

شاید نکته مهمی که در اینجا قابل ذکر است این باشد که برخلاف چیزی مانند Apple News+، به جای اینکه به عنوان یک جمع‌آور عمل کند، پیشنهاد Zette به ناشران این است که آنها را قادر می‌سازد تا روابط خود را با خوانندگان خود حفظ کنند، با توجه به اینکه محتوای آنها در وب‌سایت خودشان باقی می‌ماند.
ژو گفت: «ناشران نمایش و پیام‌رسانی محتوای خود را بر خلاف اکوسیستم اپل نیوز کنترل می‌کنند. خوانندگان می توانند مقاله را از هر کجا باز کنند – توییتر، فیس بوک، گوگل، iMessage، Slack، خود وب سایت های خبری – و همچنان از Zette برای باز کردن قفل مقاله استفاده کنند.

Zette در ابتدا به طور انحصاری بر روی بازار ایالات متحده تمرکز خواهد کرد، اما آرزو دارد در بازارهای بین المللی نیز عرضه شود.
ژو گفت: «ما یک شرکت آمریکایی هستیم که ابتدا بر خوانندگان آمریکایی تمرکز می کنیم. ما در حال سرمایه‌گذاری هنگفتی در بازاریابی و رشد هستیم، به‌ویژه در رابطه با جذب خوانندگان جوان‌تر – ژنرال Zs و نسل هزاره‌ها.

مدل تجاری
شاید ایراداتی در این نوع مدل وجود داشته باشد. مزیت اشتراک مستقیم یک نشریه این است که اگرچه ممکن است از همه چیز در آن لذت نبرید، احتمالاً مقالاتی را پیدا خواهید کرد که دوست دارید. با یک مدل مبتنی بر اشتراک و پرداخت به ازای هر مقاله، نمی‌دانید که آیا آن را دوست خواهید داشت یا خیر. علاوه بر این، ممکن است در یک ماه معینی که می‌خواهید بخوانید، به ۳۰ مقاله با دیوار پرداخت برخورد نکنید. بنابراین برای پرداخت ۱۰ دلاری ماهانه، ممکن است برخی از مشترکین به سادگی از آن ارزشی دریافت نکنند.
برخی از عناصر مدل Blendle وجود دارد که منطقی تر است. فشار کمتری بر خواننده وارد می‌شود تا تعداد مجموعه‌ای از مقاله‌های ماهانه را مصرف کند، زیرا بر اساس تراکنش‌های کوچک تکی ساخته شده است – پول را در حساب خود قرار دهید و هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید. اما در حالی که ممکن است این یک مدل مشتری پسندتر باشد، لزوماً به نفع انتشارات یا شرکت پشت این فناوری نیست. به گفته ژو، این نوع از مدل کسب‌وکار صرفاً «استفاده پراکنده به جای خوانندگان پایدار» را تشویق می‌کند، که در نهایت منجر به ریزش بیشتر و کسب درآمد ضعیف می‌شود.

ژو ادامه داد: “ما همچنین معتقدیم که مصرف کنندگان تمایل دارند از تجربه ارزش گذاری دلار و سنت برای هر مقاله ای که می خواهند بخوانند لذت نبرند.” “این باعث می شود آنها احساس “نیکل و کم رنگ” داشته باشند. به همین دلیل، Zette از بازی های ویدیویی الهام گرفت، جایی که شما مجموعه هایی از “سکه های مجازی” را برای خریدهای درون برنامه ای از قبل خریداری می کنید: ما پول را با اعتبار جایگزین می کنیم تا مشتری از آن فاصله بگیرد. احساس خرید این باعث می شود هر تراکنش اصطکاک کم داشته باشد و همچنین شارژ کردن اعتبارات را در هر ماه آسان تر می کند. ما معتقدیم که تجربه‌ای شبیه به ریزتراکنش‌ها در فرانت‌اند، درآمدهای تکرارشونده در باطن، بهترین هر دو دنیاست.»
علاوه بر این، در حالی که اشتراک اخبار سنتی مزایایی دارد – مانند اینکه خوانندگان بتوانند همه چیز از ورزش و سیاست را در یک نشریه مصرف کنند – همه مایل به خواندن جلد روزنامه برای پوشش نیستند.

ژو گفت: «اشتراک‌های اخبار سنتی به خوبی به یک مخاطب خدمت می‌کنند: خوانندگان سنگین. «اینها خوانندگانی هستند که به قدر کافی و مکرر به دیوارهای پرداختی برخورد می کنند که تصمیم می گیرند مشتریان پولی یک رسانه واحد شوند. اکثر خوانندگان آنلاین، خوانندگان سبکی هستند: آن‌ها به دنبال اخبار می‌گردند، فقط می‌خواهند یک مقاله را در یک زمان بخوانند، بنابراین نمی‌توانند هزینه و ناراحتی ثبت‌نام برای اشتراک را توجیه کنند، آن‌ها نسبتاً نام تجاری را ناشناس هستند. به قیمت حساس هستند، و آنها عمدتا به دنبال تنوع محتوا هستند، نه اینکه فقط همه اخبار خود را از یک نشریه دریافت کنند.
علاوه بر افزونه مرورگر، Zette همچنین در حال کار بر روی یک برنامه تلفن همراه است که باید تا زمانی که Zette در اوایل سال ۲۰۲۳ برای عموم باز شود، آماده شود.

با این حال، در حال حاضر، Zette اعلام کرده است که دسترسی به درصد کمی از کاربران را از لیست انتظار خود که تا پایان سال دسترسی رایگان خواهند داشت، آغاز کرده است، اگرچه در ازای آن، وظیفه ارائه بازخورد به شرکت در مورد راه‌های بهبود را خواهند داشت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×