موبایل

چین در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ ۱۱ درصد کاهش در محموله تلفن های هوشمند داشته است، ۷۰ میلیون گوشی ارسال شده است: Canalys

شرکت تحقیقاتی Canalys روز پنجشنبه گزارش داد که در سه ماهه سوم سال جاری به دلیل کاهش سرعت اقتصاد این کشور بر تقاضای مصرف کنندگان، فروش گوشی های هوشمند در چین ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. برندها در این دوره در مجموع ۷۰ میلیون گوشی هوشمند را به فروشندگان ارسال کردند که از ۷۸.۹ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

در حالی که اپل تنها برندی بود که با جهش ۳۶ درصدی به ۱۱.۳ میلیون، این روند را کاهش داد، تحلیلگران می گویند که این افزایش به دلیل تقاضا برای مدل آیفون ۱۴ پرو بوده است و تقاضا برای مدل اصلی آیفون ۱۴ ضعیف بوده است.

این افت به روند مداوم این بخش ادامه می‌دهد، که در سال‌های اخیر با چالش‌هایی از جمله کمبود تراشه جهانی، تأثیر اقتصادی سیاست صفر چین برای مقابله با کووید و طولانی‌تر شدن چرخه‌های ارتقا از سوی مصرف‌کنندگان مواجه شده است.

توبی ژو، تحلیلگر Canalys در این گزارش نوشت: فروشندگان از کاهش سریع تقاضا و موجودی بالا در سه ماهه گذشته رنج می برند که به شدت به اعتماد به کل زنجیره تامین آسیب وارد کرده است.

ویوو که متعلق به شرکت BBK واقع در شنژن است، با ارسال ۱۴.۱ میلیون دستگاه و در اختیار گرفتن سهم بازار ۲۰ درصد، رتبه اول را در این سه ماهه کسب کرد. سه برند برتر – Vivo، Oppo و Honor – به ترتیب ۲۳ درصد، ۲۷ درصد و ۱۶ درصد کاهش یافتند.

اپل در حال حاضر با ۱۳ درصد سهم بازار، چهارمین برند پرفروش در چین است.

آمبر لیو، تحلیلگر Canalys، نوشت: شرکت «در حال حاضر از تقاضای ضعیف مصرف‌کننده در سرزمین اصلی چین جدا نیست» و افزود که این شرکت تبلیغات تهاجمی را روی دستگاه‌های نسل قبلی راه‌اندازی کرده است تا از رقابت رقبا جلوگیری کند.

شیائومی که به عنوان پنجمین برند پرفروش رتبه بندی شده است، شاهد کاهش ۱۷ درصدی محموله ها بوده است.
© تامسون رویترز ۲۰۲۲


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا