» اخبار اینترنت » کاتالوگ بازی‌های رایگان یوتیوب برای همه کاربران عرضه می‌شود
بازی یوتیوب
اخبار اینترنت

کاتالوگ بازی‌های رایگان یوتیوب برای همه کاربران عرضه می‌شود

خرداد ۹, ۱۴۰۳ 0۰1

به گزارش اپ خونه، اپ استور یوتیوب برای بازی ها به طور گسترده تری در حال گسترش است.

این شرکت اعلام کرد که مجموعه بازی‌های سبک وزن و رایگانش با نام «Playables» به‌زودی علاوه بر صفحه اصلی یوتیوب، در اپلیکیشن یوتیوب برای همه کاربران ظاهر می‌شود.

پیش از این، بازی‌ها قبل از رسیدن به مشترکان Premium یوتیوب در نوامبر گذشته، برای آزمایش در دسترس کاربران منتخب قرار گرفته بودند.

Playables یوتیوب مستقیماً مدل اپ استور را به چالش نمی‌کشد یا قوانین اپل را زیر پا نمی‌گذارد، زیرا آنها از طریق دانلودهای پولی یا از طریق خریدهای درون‌برنامه کسب درآمد نمی‌کنند.

با این حال، آنها با بازی های رایگان اپ استور که اغلب توسط گیمرهای معمولی دانلود می شوند و از طریق تبلیغات درآمدزایی می کنند، رقابت می کنند.

از آنجایی که غول جستجو تمرکز خود را برای یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی تغییر می‌دهد، سؤالاتی در مورد تأثیر این فناوری بر نقدی کسب‌وکارهای تبلیغاتی‌اش وجود دارد که توسط پیوندهای حمایت‌شده در بالای نتایج جستجو ظاهر می‌شود.

بازی‌های رایگان در یوتیوب، در تئوری، می‌توانند به مکان دیگری برای ارائه تبلیغات در سطح پایین‌تر تبدیل شوند. با این حال، در حال حاضر، گوگل قصد خود برای کسب درآمد از Playables خود را نشان نداده است.

با این حال، این بازی‌ها می‌توانند باعث حواس پرتی کاربران یوتیوب در بین جلسات مرور و مشاهده آن‌ها شوند و به آنها کمک کند تا با برنامه یوتیوب درگیر شوند.

مجموعه Playables شامل تعداد انگشت شماری از عناوین محبوب تر مانند Angry Birds Showdown، Words of Wonders، Cut the Rope، Tomb of the Mask و Trivia Crack است.

همچنین عناوینی مانند Stack Bounce، بازی‌ای که گوگل در سرویس مینی‌بازی‌های HTML خود ارائه می‌کرد، و GameSnacks که از انکوباتور داخلی آن، Area 120 ساخته شده بود، را به خود اختصاص می‌دهد.

با GameSnacks، هدف ارائه بازی به کاربران در بازارهای نوظهور بود. – مکانی که اندروید در آن غالب است.

به گفته گوگل، امروزه بیش از ۷۵ مینی بازی در کاتالوگ Playables وجود دارد. بازیکنانی که از این ویژگی استفاده می‌کنند می‌توانند پیشرفت بازی خود را ذخیره کنند و بهترین امتیازات خود را در تمام دوران پیگیری کنند.

همه نمی‌توانند فورا Playables را ببینند، اما این ویژگی باید در هفته‌های آینده عرضه خود را تکمیل کند.

یوتیوب تنها غول فناوری نیست که به دنبال توسعه در حوزه بازی است. نتفلیکس کاتالوگ بازی های خود را از طریق خرید، قراردادهای مجوز و توسعه بازی های داخلی افزایش داده است.

در همین حال، Epic Games سازنده Fortnite به دنبال اعمال قوانین جدید اتحادیه اروپا است تا فروشگاه بازی خود را به کاربران اروپایی ارائه دهد . در جاهای دیگر، شرکت‌های غیرمنتظره دیگری  مانند LinkedIn نیز در حال بررسی بازی‌ها هستند .

این حرکت‌ها نشان می‌دهد که چگونه شرکت‌ها از بازی‌ها برای دور کردن کمیسیون‌های App Store استفاده می‌کنند و در عین حال سود خود را افزایش می‌دهند.

اگرچه بازی‌های نتفلیکس در اپ استور در دسترس هستند، اما برای دسترسی به آن‌ها نیاز به اشتراک نتفلیکس – خریداری شده از طریق وب‌سایت آن، دارند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×