نرم افزار موبایل

کاربران واتس‌اپ در هند اکنون می‌توانند با کارت اعتباری و سایر برنامه‌های UPI به کسب‌وکارها پول پرداخت کنند

به گزارش اپ خونه، واتس اپ در حال ارائه یک ویژگی جدید در هند است که به کاربران در بزرگترین بازار این کشور اجازه می دهد تا با استفاده از گزینه های مختلف پرداخت از داخل برنامه پیام رسانی فوری، به مشاغل تجاری پرداخت کنند.

این اپلیکیشن متعلق به متا  گفت که با PayU و Razorpay که مقر آن در بنگالورو است، برای افزودن پشتیبانی برای پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری و نقدی، بانکداری خالص و همه برنامه‌های UPI در هند، همکاری کرده است.

این اقدام به دنبال شراکت واتس اپ با Stripe در اوایل سال جاری انجام شد تا به کاربران خود در سنگاپور کمک کند تا از طریق این برنامه به مشاغل پرداخت کنند. این برنامه همچنین پرداخت های تجاری در برزیل را در ماه ژوئن فعال کرد.

مارک زاکربرگ، موسس و مدیر عامل متا، در اظهارات مجازی خود در رویداد مکالمات ۲۰۲۳ این شرکت در بمبئی گفت:

“این امر باعث می شود تا مردم بتوانند با استفاده از هر روشی که ترجیح می دهند، به مشاغل هندی در چت واتس اپ پرداخت کنند.”

واتس‌اپ تأیید کرد که ویژگی پرداخت برای همه مشاغل در هند با استفاده از پلتفرم WhatsApp Business در دسترس است.

با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر آنلاین در هند در واتس اپ، بازار آسیای جنوبی بزرگترین بازار متا در سطح جهان است.

این برنامه برای اولین بار خدمات پرداخت خود را – ساخته شده بر روی UPI – در سال ۲۰۲۰ در هند به صورت آزمایشی معرفی کرد که در سال گذشته به ۱۰۰ میلیون کاربر گسترش یافت .

با این حال، همچنان با مبارزه سختی از سوی شرکت‌هایی مانند Google Pay، PhonePe متعلق به Walmart و غول هندی فین‌تک Paytm که بر اکوسیستم UPI تسلط دارند، مواجه است.

کسب‌وکارهای هندی در واتس‌اپ می‌توانند از مشتریانی که قبلاً واتس‌اپ Pay مبتنی بر UPI استفاده می‌کردند، پرداخت کنند.

شرکت هندی Reliance Industries از این پشتیبانی برای ارائه یک تجربه خرید بی‌پایان در واتس‌اپ از طریق ربات JioMart خود در سال گذشته استفاده کرد.

با این حال، آخرین به‌روزرسانی با ارائه گزینه‌های پرداخت شخص ثالث برای فروشندگانی که محصولات را از طریق برنامه می‌فروشند، تجربه مشتری را تسهیل می‌کند.

همچنین دامنه استفاده از واتس اپ به عنوان یک راه حل تجاری را برای مشتریان و کسب و کارها گسترش می دهد.

با این وجود، این اپلیکیشن پیام رسان که بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان در اپلیکیشن تجاری خود دارد، هنوز تعداد قابل توجهی از کاربران عادی خود را در حال خرید از طریق پلتفرم خود در هند مشاهده نکرده است.

واتس اپ بیزینس منبع درآمدی حیاتی برای واتس اپ بوده است که مستقیماً از طریق اشتراک از کاربران هزینه ای دریافت نمی کند و برنامه ای برای ارائه تبلیغات در چت ها ندارد .

در اوایل سال جاری، این برنامه ویژگی‌های پولی را برای خودکارسازی و پیام‌های تجاری سفارشی معرفی کرد.

پشتیبانی پرداخت پیشرفته ممکن است باعث افزایش درآمد شود زیرا کاربران بیشتری از طریق واتس اپ خرید می کنند و کسب و کارهای بیشتری را جذب می کند.

واتس اپ همچنین از طریق قابلیتی به نام Flow، تجربه خرید درون برنامه ای را غنی تر می کند، که به کاربران اجازه می دهد کارهایی مانند انتخاب صندلی در پرواز یا رزرو قرار ملاقات را مستقیماً از برنامه پیام رسانی انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا