استارتاپ

کانون وکلای کنیا با کمک به استارت آپ ها در رعایت مقررات نظارتی طرفداران زیادی پیدا می کند

به گزارش اپ خونه، استارت‌آپ‌های آفریقایی که به دلیل عدم رعایت قوانین با قانون‌گذاران درگیر می‌شوند، اغلب با عواقب گسترده‌ای مواجه می‌شوند، از جمله برخی که کسب‌وکارشان را در برخی بازارها از بین می‌برند یا از کار می‌اندازند – همانطور که در سال گذشته توسط برخی از بزرگ‌افزارها تجربه شد.

حوادث عدم انطباق در جامعه استارت آپی آفریقا فراگیر است، که اغلب به دلیل فقدان راهنمایی مناسب در مرحله پایه است.

لیندا بونیو پس از تأسیس استارت‌آپ قانونی حقوقی Lawyers Hub در کنیا، شش سال پیش متوجه این شکاف شد. او متوجه شد که استارت‌آپ‌ها در ایجاد فعالیت‌های خود در چارچوب قانون با مشکل مواجه هستند.

مشاهدات او باعث شد که او یک برنامه شتاب دهنده حقوقی و فناوری راه اندازی کند که به استارتاپ ها کمک می کند تا، در کنار سایر الزامات، فعالیت های قانونی خود را راه اندازی کنند، ساختارهای شفاف و حاکمیت شرکتی داشته باشند، آماده جمع آوری سرمایه باشند و از مقررات یا قوانین تجویز شده پیروی کنند.

Lawyers Hub بنیانگذاران استارت‌آپ‌ها را از طریق برنامه رایگان سرپرستی شده که با مشارکت موسسات از جمله آژانس‌های توسعه ارائه می‌شود، همراهی می‌کند، که همچنین با جلسات اختیاری یک به یک با وکلای خود افزوده می‌شود.

اکنون در سومین سال خود، این برنامه ۱۲ هفته‌ای استارت‌آپ‌های مرحله اولیه را هدف قرار می‌دهد که بونیو می‌گوید از نظر دسترسی و بودجه فاقد آن هستند.

بونیو گفت: «بنیان‌گذاران در زمینه‌های مالی، قوانین مالیاتی، مالکیت معنوی، آنچه که برای آماده شدن برای یک دور سرمایه‌گذاری نیاز دارند و باید فراتر از مرزهای خود گسترش یابند، آموزش دیده‌اند. تعطیلی شرکت – زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود.»

گروه امسال متشکل از ۲۰۰ استارت آپ است که از سرتاسر قاره طراحی شده اند و به تقاضا برای خدماتی که وکلای هاب ارائه می دهد اشاره می کند.

بونیو اهمیت ساختارها را در راه استارت‌آپ به خوبی می‌داند، پس از اینکه تشخیص سرطان او را در سال گذشته به مدت شش ماه در هند بستری کرد، اما تأثیر کمی بر تداوم کسب‌وکارش نداشت.

بونیو گفت: “Lawyers Hub توانست به فعالیت خود ادامه دهد و ما سال گذشته توانستیم جشنواره را میزبانی کنیم زیرا تیم به تجارت ادامه داد زیرا ساختاری داشتیم که در غیاب من امکان تداوم را می داد.”

“ساختار مهم است، به بنیانگذاران کمک می کند تا خود را از تجارت جدا کنند (زیرا آنها فقط بخشی از آن هستند) و در تعیین نقش هر یک از اعضا تاثیر دارد. استارت‌آپ‌ها همچنین می‌توانند عملیات را غیرمتمرکز کنند و به افراد دیگر اجازه دهند نقش فعالی در کسب‌وکار داشته باشند.»

پیش از راه‌اندازی برنامه شتاب‌دهنده‌ی Lawyers Hub، این استارت‌آپ یک برنامه کمک هزینه تحصیلی را برای ارتقای مهارت وکلای سنتی در زمینه افزایش استعداد سیاست دیجیتال آفریقا اجرا می‌کرد – که در حال حاضر به دلیل دست‌وپنجه نرم کردن سیاست‌گذاران با مسائل ناشی از فناوری‌های نوظهور، بسیار مورد نیاز است.

این کمک هزینه تحصیلی همچنان به جذب استعدادهای برتر ادامه می دهد و امسال ۵۰۸ درخواست از ۲۴ کشور آفریقا ارسال شده است. بیست و سه نفر، افزایش اندکی نسبت به ۱۵ سال گذشته، تحت برنامه شش ماهه پرداختی قرار خواهند گرفت.

آنها همچنین سالانه میزبان جشنواره فناوری قانون هستند، جایی که کارشناسان، سیاست گذاران و بنیانگذاران برای گفتگوهای منطقه ای در مورد موضوعات مختلف مانند هوش مصنوعی، و تجارت درون آفریقا، که موضوع اجلاس امسال در اوایل این هفته برگزار شد، گرد هم می آیند.

Bonyo و Lawyers Hub در توسعه تعدادی از سیاست‌های دیجیتال، از جمله قانون حفاظت از داده‌های کنیا، و مشاوره به دولت‌های آفریقایی مختلف، مانند سومالی، در مورد هویت دیجیتال، و نیجریه در مورد خط‌مشی هوش مصنوعی نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

تخصص او در قانون دیجیتال و حاکمیت داده بی‌توجه نمانده است، زیرا او اخیراً به شورای جهانی مجمع جهانی اقتصاد در مورد آینده سیاست‌های فناوری برای رسیدگی به طیف وسیعی از مسائل، از جمله مقررات، و بهره‌برداری از فناوری‌ها، نیازهای مبرم مردم و همچنین افزایش مسئولیت پذیری آنها  و برای رسیدگی به این مشکلات، نامزد شده است .

او همچنین در مورد هویت دیجیتال و حاکمیت داده برای کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای آفریقا مشورت می کند و در گذشته با تعدادی از موسسات از جمله اتحادیه آفریقا در چارچوب سیاست داده و هوش مصنوعی همکاری نزدیک داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا