کروز ۳۰۰ robotaxi را فراخوان می کند و پس از تصادف با اتوبوس شهری، به روز رسانی نرم افزار را صادر می کند
به گزارش اپ خونه، واحد خودران جنرال موتورز، کروز، پس از برخورد به پشت اتوبوس شهری در سانفرانسیسکو، یک فراخوان داوطلبانه برای به روز رسانی نرم افزار در ۳۰۰ robotaxi به تنظیم کننده های فدرال ارائه کرد.
کروز در گزارشی با اداره ملی ایمنی حمل و نقل بزرگراه گفت که این فراخوان را آغاز کرده است زیرا در شرایط نادر این نرم افزار می تواند حرکت وسایل نقلیه را به اشتباه پیش بینی کند.
در تصادف کم سرعت در ۲۳ مارس، که در آن یک robotaxi کروز به اتوبوس سازمان حمل و نقل شهری سانفرانسیسکو خورده شد، هیچ آسیبی گزارش نشده است.
نرم افزار خودران کروز نتوانست حرکت اتوبوس را به درستی پیش بینی کند و پس از ترمزگیری دیرهنگام به عقب آن ضربه زد.
کروز گفت این حادثه منجر به آسیب جزئی به گلگیر جلویی AV شد و هیچ آسیبی در پی نداشت.
کایل وگت، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت کروز در وبلاگی که منتشر شد ، نوشت:
«اتفاق های این چنینی به ندرت برای AVهای ما اتفاق میافتد، اما این حادثه منحصربهفرد بود . ما انتظار نداریم که وسایل نقلیه ما تحت هیچ شرایطی به عقب اتوبوس شهری برخورد کنند، بنابراین حتی یک حادثه مانند این ارزش مطالعه فوری و دقیق را داشت.»
وگت در ادامه توضیح داد که مهندسان کروز چگونه به این سانحه واکنش نشان دادند و جزئیاتی را در مورد بررسی آن ارائه کرد. این شرکت نرم افزار را در ۲۵ مارس به روز کرد و گفته است که این مشکل اصلاح شده است.
سپتامبر گذشته، کروز گزارش داد که یک نرم افزار فراخوانی و به روز رسانی ۸۰ دستگاه robotaxi خود را پس از یک تصادف در ژوئن منتشر کرد.
این تصادف که منجر به جراحات جزئی برای دو سرنشین شد، مورد توجه ملی قرار گرفت زیرا یک روز پس از دریافت مجوز نهایی کروز از رگولاتوری کالیفرنیا برای تجاری سازی سرویس robotaxi بدون راننده خود رخ داد.
کروز در پرونده نظارتی گفت که فراخوان نرم افزار به دلیل “شرایط نادری” صادر شده است که در آن سیستم رانندگی خودکار باعث می شود robotaxi بدون راننده – که راننده ایمنی انسانی پشت فرمان آن نبود – در حالی که یک چپ بدون محافظت می کند، ترمز شدید کند.
کروز در بیانیه ای ایمیلی در سپتامبر گذشته گفت که پرونده داوطلبانه را به منظور شفافیت به مردم ارائه کرده است و افزود که این پرونده مربوط به نسخه قبلی نرم افزار است و بر عملیات فعلی آن در جاده تأثیری نمی گذارد یا تغییری نمی دهد.