» اخبار کسب و کارها » کسب و کار تحویل غذا Swiggy به سوددهی می رسد
Swiggy
اخبار کسب و کارها

کسب و کار تحویل غذا Swiggy به سوددهی می رسد

اردیبهشت 28, 1402 5۰29

به گزارش اپ خونه، Swiggy هند گفت که تجارت تحویل غذای آن سودآور شده است و یک روز قبل از اینکه شرکت قرار است درآمدهای سه ماهه خود را گزارش کند، رقیب زوماتو را که در فهرست عمومی فهرست شده است تحت الشعاع قرار داده است.

این استارت‌آپ که مقر آن در بنگلور است – که Prosus Ventures، SoftBank و Invesco را از جمله حامیان خود به حساب می‌آورد – در ماه مارس امسال سودآور شد.

Swiggy گفت، با این حال، هزینه های اختیار سهام کارکنان را در هزینه لحاظ نمی کند.

سریهارشا ماجتی، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Swiggy، در یک پست وبلاگی نوشت:

“این یک نقطه عطف برای تحویل غذا در سراسر جهان است، نه فقط برای ما، زیرا Swiggy به یکی از معدود پلت فرم های جهانی تحویل غذا تبدیل شده است که در کمتر از ۹ سال از آغاز به کار خود به سوددهی دست یافته است.”

Swiggy، در سطح شرکت، هنوز سودآور نیست. به گفته دو نفر از آشنایان، این استارت‌آپ ماهانه بیش از ۲۰ میلیون دلار در تجارت تحویل فوری مواد غذایی خود به نام Instamart می‌سوزاند.

این پس از آن است که این شرکت به طور قابل توجهی هزینه های خود را در اینستامارت در سه ماهه اخیر کاهش داد.

مجتی تایید کرد که Swiggy “سرمایه گذاری های نامتناسب” را در اینستامارت انجام داده است، “با توجه به جذابیت پیشنهاد مصرف کننده و اهمیت استراتژیک آن”، اما تاکید کرد که اوج سرمایه گذاری هایش پشت سر افراد است.

«اینستامارت یکی از بازیگران پیشرو در فضای تجارت سریع در سطح جهان است. علاوه بر این، ما همچنین پیشرفت زیادی در زمینه سودآوری کسب‌وکار داشته‌ایم و در مسیری هستیم که در چند هفته آینده به بی‌طرفی مشارکت برای این تجارت ۳ ساله ضربه بزنیم.»

به‌روزرسانی ، یک روز قبل از گزارش درآمد زیان‌ده Zomato به اشتراک گذاشته شد، یک حرکت بسیار مورد نیاز برای Swiggy است، که در ماه‌های اخیر شاهد کاهش ارزش‌گذاری حداقل دو نفر از سرمایه‌گذارانش بوده است .

بازار ۲۰ میلیارد دلاری تحویل غذا در هند در خطر است که در سال‌های اخیر شاهد تثبیت‌ها و خروجی‌های متعددی بوده است.

اوبر واحد تحویل غذا در هند را به Zomato فروخت، در حالی که آمازون اواخر سال گذشته از این تجارت در کشور خارج شد.

پلتفرم‌های تحویل غذای هندی با توجه به هزینه کم نیروی کار هند، در مواجهه با بازاری با پتانسیل رشد بالا (حدود ۴۵ درصد رشد CAGR)، در موقعیت سودآوری برای رسیدن به سودآوری قرار دارند.

بنابراین، در پایان روز، هر دو Swiggy و Zomato می‌توانند در یک ساختار بازار دوگانه همزیستی کنند.

تحلیلگران برنشتاین در گزارشی در ماه گذشته نوشتند که بازار تحویل غذا در هند از قبل از سال ۲۰۱۴ تکامل یافته است، زمانی که تحویل غذا در هند با مشکلات زیادی از جمله تحویل غیرقابل اعتماد، حداقل سفارشات بالا و انتخاب ضعیف رستوران مواجه بود.

تجمع‌کننده‌های مواد غذایی روی لجستیک سرمایه‌گذاری کرده‌اند (زمان تحویل بهتر، مسیرهای کارآمد، هزینه‌های تحویل کمتر) در حالی که آشپزخانه‌های ابری روی روند مصرف در حال تغییر (تقاضا برای وعده‌های غذایی تازه، بهداشتی و سالم) تمرکز کرده‌ اند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×