اخبار کسب و کارها

افزایش تعامل و تعداد نصب‌های اپلیکیشن با کمپین‌های اپ گوگل ادز

اجازه دهید با هم صادق باشیم. امروزه اپلیکیشن‌ها به یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی همه ما تبدیل شده‌اند. از خریدهای روزانه گرفته تا گرفتن تاکسی و یا سرگرم شدن، این مجموعه کدهای پیچیده زندگی همه را به شکل شگفت انگیزی دچار تغییر کرده‌اند.

اما با وجود حجم زیادی از این اپلیکیشن ها، اگر بخواهید یک ا ساخته و آن را به دست مخاطبان هدف خود برسانید باید چه کار کنید؟ چگونه می‌توانید کاربرانی را که هم علاقه با موضوع اپ شما هستند پیدا کنید؟ اینجا جایی است که پای تبلیغات اپ گوگل ادز وسط کیده می‌شود.

تبلیغات اپلیکیشن گوگل ادز چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، تبلیغات اپلیکیشن گوگل ادز از جمله گزینه‌های تبلیغات گوگل می‌باشد. این نوع کمپین‌ها امکان معرفی اپلیکیشن شما به کاربران را در شبکه‌های بزرگی مثل صفحه سرچ، گوگل پلی، یوتیوب و یا شبکه دیسپلی گوگل را فراهم می‌کند.

در کمپین‌های اپ شما تنها موارد اولیه‌ای مثل هدلاین، دیسکریپشن و تعدادی عکس و فیلم را به گوگل می‌دهید، هدف کمپین خود و مخاطبان هدف آن را مشخص کرده و تمام. در مرحله بعدی الگوریتم هوشمند گوگل از ماین انبوهی از کاربران، مخاطبان هدف شما را شناسایی کرده، فرمت‌های مختلفی از تبلیغات را برای شما می‌سازد و برای نتیجه‌گیری بهتر کمپین‌ها، به طور مداوم آن را بهینه می‌کند.

نحوه افزایش تعداد نصب‌های اپلیکیشن در کمپین‌های اپ

کمپین‌های اپ طراحی شده‌اتد تا تبلیغات شما را در زمان درست به کاربران مناسب نمایش دهند. با استفاده از فاکتورهای زیر می‌توانید افزایش نصب اپلیکیشن را به صورت چشم‌گیر تجربه کنید:

  1. دسترسی به طیف بزرگی از مخاطبان: همانطور که پیشت‌تر نیز به این موضوع اشاره کردیم، تبلیغات اپ در شبکه‌هایی مثل صفحه سرچ و یوتیوب و شبکه دیسپلی به کاربران نشان داده می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای تعداد زیادی از مخاطبان هدف شما هستند.
  2. هدف‌گیری پیشرفته: الگوریتم گوگل ادز برای هدف گیری تبلیغات رفتار کاربران و علایق آن‌ها را بررسی می‌کند تا مطمئن شود تبلیغات شما به کاربرانی نشان داده می‌شود که هم علاقه با موضوع اپ شما هستند.
  3. فرمت‌های تبلیغاتی جذاب: در این کمپین‌ها گوگل ادز از عکس، ویدیو، هدلاین ودیکسریئشن‌های مختلفی که در اختیار آن قرار داده‌اید استفاده کرده و فرمت‌های مختلفی از تبلیغات را می‌سازد تا به خوبی توجه کاربران را به خود جلب کنند.
  4. بهینه‌سازی تبلیغات: گوگل به طور مداوم فرمت‌های مختلف تبلیغاتی و محل نمایش آن‌ها را تست می‌کند تا عملکرد کمپین‌های شما را بهبود داده و بدیت ترتیب بیشترین بازده تبلیغاتی را برای شما به همراه می‌آورد.

اما از بحث افزایش تعدادنصب‌های اپلیکیشن که گذر کنیم، سوال مهم بعدی این است که کمپین‌های اپ چگونه می‌توانند تعامل کاربران در برنامه را افزایش دهند؟

افزایش تعامل اپلیکیشن با کمپین‌های اپ گوگل ادز

در حالی مه تشویق کاربران برای دانلود اپ بسیار مهم است، ایجاد علاقه‌مندی در آن‌ها برای برقراری تعامل با اپلیکیشن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مورد گوگل ادز این گونه می‌تواند به شما کمک کند:

  • تشویق برای انجام اقدام درون برنامه‌ای: در کمپین‌های اپ قابلیتی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید کاربران را تشویق کنید تا کاری مشخص در اپلیکیشن شما انجام دهند. تشویق برای تکمیل خرید درون برنامه‌ای، پر کردن فرم و یا دانلود فایل از جمله این اقدامات می‌باشد.
  • تبلیغات ریتارگتینگ: با طراحی کمپین‌های تبلیغاتی جذاب می‌توانید کاربرانی را که قبلا اپلیکیشن شما را دانلود کرده اما از آن استفاده نمی‌کنند را دوباره جذب اپ خود کرده و با ارائه پیشنهادهای جذاب به آن‌ها، این کاربران را به مخاطبان وفادار اپلیکیشن خود تبدیل کنید.
  • بررسی عملکرد کمپین: داده‌های کاربردی که گوگل ادز از عملکرد تبلیغات در اختیار شما قرار می‌دهد، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا نقاط قوت و ضعف کمپین‌های خود را به خوبی شناسایی کرده و نسبت به برطرف کردن و یا سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهید.

ترفندهای تبلیغ اپلیکیشن در گوگل

اما برای این که بتوانید بهترین نتیجه از تبلیغ اپ خود در گوگل داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم از این ترفندها استفاده کنید:

  • محتوای تبلیغاتی جذابی داشته باشید: مهم است که برای تبلیغ اپ خود بهینه‌سازی اپ استور (ASO) را جدی گرفته و تصاویر و ویدئوهای جذابی برای تبلیغ اپلیکیشن خود در اختیار گوگل قرار دهید.
  • برای کاربر ارزشمند باشید: در کمپین‌های خود به خوبی نقاط قوت و مزیت‌های اپلیکیشن خود را هایلایت کرده تا دلیل قانع کننده‌ای برای دانلود آن به مخاطبان دهید.
  • تعیین دقیق مخاطبان هدف: سعی کنید با شناسایی افرادی که اپ شما به درد آن‌ها می‌خورد نگاهی کاملا شفاف از کاربرانی که قصد هدف‌گیری آن‌ها را دارید داشته باشید.
  • بهینه‌سازی مداوم کمپین‌ها: اگر می‌خواهید نتیجه دلخواه خود را از تبلیغات در گوگل بگیرید، پیشنهاد می‌کنم به طور مداوم عملکرد تبلیغات خود را بررسی کرده و در صورت نیاز تغییرات لازم را انجام دهید.
  • گزینه‌های مختلف پیشنهاد قیمت را امتحان کنید: در گوگل ادز گزینه‌های مختلفی برای تعیین بید پیشنهادی وجود دارند. توصیه من به شما این است از این گزینه‌های مختلف استفاده کرده و هر کدام را امتحان کنید تا نهایتا متوجه شوید که کدام یگ از آن‌ها برای شما مناسب است.

سخن پایانی

کمپین‌های اپ گوگل ادز گزینه مناسبی برای آن دسته از کسب‌وکارها است که می‌خواهند به شکل هدفمندی مخاطبان خود را پیدا کرده و اپلیکیشن خود را به آن‌ها معرفی کنند. وجود قابلیت‌هایی مثل دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان هدف و یا گزینه‌های هدف گیری پیشرفته، همگی از مزیت‌های بزرگ تبلیغات در این شبکه می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا