» تکنولوژی » کنسرسیوم Wireless Power با اپل کار می کند تا قابلیت های MagSafe مانند را به اندروید بیاورد
WPC
تکنولوژی

کنسرسیوم Wireless Power با اپل کار می کند تا قابلیت های MagSafe مانند را به اندروید بیاورد

دی ۱۴, ۱۴۰۱ 1۰2

کنسرسیوم برق بی سیم (WPC) – سازمانی که استانداردهای شارژ بی سیم را نادیده می گیرد – استاندارد جدیدی به نام Qi2 را اعلام کرد. عنوان این است که WPC با اپل کار می کند تا قابلیت های Magsafe مانند را به اندروید بیاورد.

بیش از دو سال از زمانی که اپل MagSafe را برای آیفون معرفی کرد می گذرد معرفی کرد می گذرد – یک استاندارد بی سیم که تعداد زیادی لوازم جانبی قابل اتصال مغناطیسی از جمله شارژر را باز می کند.

هدف اصلی این شرکت افزایش سرعت شارژ بی سیم بود – از ۷.۵ وات برای شارژرهای سازگار با Qi به ۱۵ وات برای شارژرهای MagSafe. اپل همچنین می‌خواست از سختی تراز کردن کامل گوشی با پد شارژ بی‌سیم با آهنرباهایی که کاملاً به پشت تلفن می‌چسبند خلاص شود.

با این حال، استاندارد هنوز انحصاری است و اکوسیستم لوازم جانبی تایید شده توسط اپل رشد زیادی نکرده است.

WPC گفت که Qi2 یک نمایه قدرت مغناطیسی را فعال می کند – که بر اساس فناوری MagSafe اپل ساخته شده است.

بنابراین این احتمال وجود دارد که دستگاه‌های سازگار با استاندارد Qi2 هم برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و هم مبتنی بر iOS کار کنند.

WPC در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«نمایه برق مغناطیسی Qi2 تضمین می‌کند که تلفن‌ها یا سایر محصولات تلفن همراه با باتری قابل شارژ کاملاً با دستگاه‌های شارژ هماهنگ هستند، بنابراین بهره‌وری انرژی بهبود یافته و شارژ سریع‌تر ارائه می‌شود».

این کنسرسیوم گفت که استاندارد جدید Qi2 در اواخر سال جاری منتشر خواهد شد و جایگزین استاندارد Qi موجود خواهد شد. و لوازم جانبی سازگار Qi2 باید قبل از پایان سال در دسترس باشند.

شایان ذکر است که این استاندارد جدید راه را برای لوازم جانبی هموار می‌کند که «با استفاده از دستگاه‌های کنونی سطح به سطح صاف قابل شارژ نیستند». این می تواند برای شارژ انواع مختلف هدفون یا ساعت های هوشمند استفاده شود.

WPC مشخصات کامل مربوط به Qi2 را منتشر نکرده است، بنابراین هنوز از قابلیت های آن اطلاعی نداریم.

یکی از سخنگویان WPC به The Verge گفت که اگرچه در ابتدا Qi2 سرعت شارژ را روی ۱۵ وات محدود می کند، اما قصد دارد در مرحله بعد روی پروفایل های قدرت بالاتر برای استاندارد کار کند.

استاندارد Qi2 ممکن است زمینه را برای تجربه شارژ بی‌سیم با فعال‌سازی آهنربا سریع‌تر فراهم کند، اما کیفیت آهنرباهای مورد استفاده در شارژرها یا تلفن‌ها را تضمین نمی‌کند.

بنابراین تضمین تناسب مغناطیسی ایمن با شارژرهای سازگار با Qi2 دشوار است. همچنین مشخص نیست که آیا شارژرهایی با این استاندارد جدید به خوبی با آیفون ۱۴ یا مدل های قدیمی تر کار می کنند یا خیر. اپل در زمان نگارش این داستان اظهار نظری نکرد.

از آنجایی که اپل به دلیل قوانین اتحادیه اروپا و هند، USB-C را برای آیفون‌ها اتخاذ خواهد کرد، ممکن است به دنبال استاندارد دیگری برای کنترل باشد. در حال حاضر، شارژ بی سیم – به ویژه چیزی مانند MagSafe – به هیچ وجه به سرعت شارژ سیمی نزدیک نیست.

با قرار دادن MagSafe که پایه استانداردی شبیه Qi2 است که به طور گسترده مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اپل ممکن است زمینه را برای تکیه بیشتر (یا حتی کامل) آیفون ها به شارژ بی سیم در آینده فراهم کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×