اخبار اینترنتهوش مصنوعی

کوین سیستروم، بنیانگذار Artifact، اعتقادی به نابودی هوش مصنوعی ندارد

به گزارش اپ خونه، کوین سیستروم، یکی از بنیان‌گذاران استارت‌آپ Artifact، به نابودی هوش مصنوعی اعتقادی ندارد او در حال توسعه یک برنامه جدید است که فناوری‌های جدید هوش مصنوعی را در بر می‌گیرد.

یکی از بنیان‌گذاران اینستاگرام که در TechCrunch Disrupt 2023 روی صحنه صحبت می‌کرد، گفت خوب است که مردم تأثیرات بالقوه هوش مصنوعی را زیر سوال می‌برند، اما احساس می‌کند به احتمال زیاد مردم به دلیل این فناوری‌ها «فوق العاده قدرتمند» شوند.

“حس من این است که وقتی فناوری‌های جدید به وجود می‌آیند، مردم همیشه به این فناوری‌های جدید نگاه می‌کنند و با خود می‌گویند، مشاغل از بین خواهند رفت. اینها مشکلات آن است و اگر به تاریخ هر انقلاب بزرگی نگاه کنید، خواه اینترنت، رایانه شخصی، تلفن همراه باشد – تصور کنید قفل چند چیز در زندگی ما به دلیل وجود آن ها باز شده است؟ “

«مطمئناً، مشاغل از بین رفته اند. تدریس و آموزش در کلاس در جایی که قبلاً اعتماد می‌کردید که افراد مقاله‌های خود را می‌نوشتند تغییر کرده است – اکنون به طور بالقوه چنین نمی‌کنند. ما فقط خود را وفق می دهیم. ما فقط راه‌هایی برای انطباق پیدا می‌کنیم، و ناگهان متوجه می‌شوید که مشاغل جدید وجود دارند.»

“مردم به دلیل این فناوری ها فوق العاده قدرتمند هستند و من فکر می‌کنم که این اتفاق بسیار بیشتر از این ها است.”

موقعیت او در تضاد با بسیاری از افراد در فضای هوش مصنوعی است که نسبت به خطرات بالقوه وجودی هوش مصنوعی هشدار می دهند.

این شامل کسانی می شود که بیانیه اخیر را امضا کرده اند که توجه جهانی را به هوش مصنوعی جلب می کند، از جمله سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI، دمیس حسابیس، مدیر عامل DeepMind، جفری هینتون دانشمند کهنه کار هوش مصنوعی، مکس تگمارک MIT، جان تالین یکی از بنیانگذاران Skype، نوازنده گریمز و سام هریس پادکست.

اپلیکیشن Systrom که با همکاری بنیانگذار اینستاگرام مایک کریگر تأسیس شده است، از هوش مصنوعی مدرن به روش‌های جدیدی برای ایجاد تجربه بهتر خواندن اخبار استفاده می‌کند – حوزه‌ای که با توجه به فراوانی کلیک و اخبار جعلی می‌تواند به طور بالقوه مملو از آن باشد.

با Artifact ، کاربران یک تجربه شخصی‌شده از خواندن اخبار، به‌علاوه امکان تنظیم پیوندها برای دیگران را دریافت می‌کنند .

این برنامه از هوش مصنوعی برای انجام تعدادی کار استفاده می کند، از جمله خلاصه کردن مقالات خبری، بازنویسی سرفصل های تله کلیک  به روش های واقعی تر، و شخصی سازی اخباری که به کاربران نهایی ارائه می شود.

قدرت هوش مصنوعی همچنین به Artifact اجازه می‌دهد تا بهترین محتوا را در اولویت قرار دهد و ظاهر کند، که لزوماً داستان‌هایی نیستند که بیشترین کلیک را دریافت می‌کنند.

در واقع، سیستروم می‌گوید، یکی از چیزهای شگفت‌انگیز در مورد Artifact این است که می‌تواند نویسندگان ناشناخته محبوب را کشف کند.

«کسانی که واقعاً خوب عمل می کنند، احتمالاً حتی نام آنها را هم نمی دانید. و این یکی از هیجان انگیزترین چیزها در مورد Artifact است. . . در واقع فکر می‌کنم فرصتی وجود دارد که تعداد بیشتری از این نویسندگان به عنوان شخصیت‌های مستقل کشف شوند.»

به علاوه، درک هوش مصنوعی از آنچه که داستان‌ها در Artifact به خوبی انجام می‌دهند چیزی است که فراتر از نرخ کلیک است.

Systrom Artificat را با برنامه دیگری (که نامش را ذکر نکرد) مقایسه کرد که اخیراً تبی را راه‌اندازی کرده بود که داستان‌های مثبت را به جای داستان‌های برتر که به سمت تکان‌دهنده و منفی گرایش داشتند، نشان می‌داد. برنامه مورد بحث، SmartNews ، در همان فضای Artifact عمل می کند، اما رویکرد متفاوتی دارد.

سیستروم گفت :

“من با خودم فکر می کردم که شما فقط می توانید محصولی تولید کنید که مردم را همیشه به سمت چیزهای وحشتناک و وحشتناک سوق ندهد.”

«من فکر می‌کنم سطحی از کیفیت – یا حداقل سطحی از یکپارچگی – وجود دارد که ما سعی می‌کنیم از نظر سرمقاله‌ای از آن عکس بگیریم، تا تجربه را بسیار فراتر از تصادفات هواپیما و چیزهایی کنیم که چشم‌ها و کلیک‌های زیادی را به خود جلب می‌کنند.»

سیستروم به اشتراک گذاشت که الهام او برای ساخت Artifact تا حدی به دلیل پتانسیلی است که او با هوش مصنوعی می‌دید.

بنیانگذار توضیح داد که در شبکه های اجتماعی، هوش مصنوعی اکنون آنچه را که می بینید دیکته می کند. این فقط در مورد اینکه چه کسی را دنبال می کنید نیست. این نیز در مورد علایق شماست.

سیستروم گفت: «این برای من واقعاً هیجان‌انگیز بود و فکر می‌کنم ما آن را در TikTok دیدیم. بنابراین، این اشتیاق بود. چه مشکل بزرگی در دنیا وجود دارد؟ . . . مصرف اطلاعات، مصرف اخبار، به ویژه در اوج، امروز یک مشکل بزرگ است.»

هدف او ایجاد اپلیکیشنی بود که در آن عناوین خبری نه تنها برای بازی کردن برخی الگوریتم‌ها ایجاد و به اشتراک گذاشته شوند، بلکه به این دلیل که در واقع اطلاعات جالب و مفیدی هستند.

این منجر به آخرین نسخه Artifact، به نام Links شده است، که به هر کسی اجازه می‌دهد URLی را که فکر می‌کند آنقدر قابل توجه است به اشتراک بگذارد که با سایر خوانندگان طنین‌انداز شود.

این همچنین به الگوریتم‌های شخصی‌سازی وارد می‌شود و به افراد کمک می‌کند تا محتوای جدیدی را که ممکن است در غیر این صورت نداشته باشند، دوباره با کمک هوش مصنوعی کشف کنند.

در مورد آنچه در آینده برای برنامه خواهد آمد Systrom چیزی نمی داند، می گوید Artificat هنوز در حال بررسی تناسب محصول با بازار است.

او معتقد است که یادگیری ماشینی، LLM (مدل‌های زبان بزرگ) و موبایل کلید موفقیت بالقوه این اپلیکیشن هستند، اما استارت‌آپ همچنان در تلاش است تا چگونگی دستیابی به مقیاس را بیابد.

او در پایان گفت: “چیزی که به وضوح در بین مردم طنین انداز شده است این است که در مجموعه ای از ناشران خاص قفل نشده است، بلکه به مردم اجازه می دهد تا بسیار فراتر از آن رفته و از طریق هوش مصنوعی پیوندهای جالب را در هر جایی کشف کنند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا