اخبار اینترنت

گزارش جدید نشان می دهد که اکثر برنامه های تلفن همراه اشتراکی درآمدی ندارند

به گزارش اپ خونه، سرمایه‌گذاران می‌دانند که اکثر استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند و تعداد کمی از اپلیکیشن‌های موبایل واقعاً درآمد کسب می‌کنند.

بر اساس یک تحلیل جدید ، ۵ درصد برنامه‌های برتر پس از سال اول خود، ۲۰۰ برابر بیشتر از چارک پایین درآمد کسب می‌کنند، در حالی که میانگین درآمد ماهانه یک برنامه پس از ۱۲ ماه کمتر از ۵۰ دلار آمریکا است.

گزارش «وضعیت برنامه‌های اشتراک» نمایی کامل به دنیای برنامه‌های اشتراکی ارائه می‌دهد، زیرا RevenueCat نزدیک به ۳۰۰۰۰ برنامه دارد که از ابزارهای پلتفرم خود برای مدیریت درآمدزایی خود استفاده می‌کنند.

خارج از اپل و گوگل، این موضوع RevenueCat را به بزرگترین مجموعه توسعه دهندگان برنامه های اشتراکی در یک پلت فرم تبدیل می کند.

این گزارش به طور خاص به داده های بیش از ۲۹۰۰۰ برنامه و بیش از ۱۸۰۰۰ توسعه دهنده می پردازد که مجموعاً بیش از ۶.۷ میلیارد دلار درآمد ردیابی شده و بیش از ۲۹۰ میلیون مشترک دارند.

پس از تجزیه و تحلیل داده های خود، این شرکت دریافت که تنها ۱۷.۲٪ از برنامه ها حتی به ۱۰۰۰ دلار درآمد ماهانه خواهند رسید، اما پس از رسیدن به آن نقطه، احتمال افزایش بیشتر آنها بالا می رود.

به عنوان مثال، ۵۹ درصد از برنامه هایی که به ۱۰۰۰ دلار می رسند به ۲۵۰۰ دلار می رسند و ۶۰ درصد از برنامه هایی که به ۲۵۰۰ دلار می رسند به ۵۰۰۰ دلار می رسند.

اما آنچه ممکن است شگفت‌انگیزتر باشد این است که تنها ۳.۵ درصد از برنامه‌ها به درآمد ۱۰۰۰۰ دلاری می‌رسند – رقمی که ممکن است یک توسعه‌دهنده مستقل نیاز داشته باشد تا تمام وقت خود را به توسعه برنامه یا راه‌اندازی تلفن همراه خود اختصاص دهد.

با این حال، هنگامی که موارد را به سطح دسته محدود می کنید، در موفقیت برنامه ها تفاوت هایی وجود دارد.

اپلیکیشن‌های سلامت و تناسب اندام پس از یک سال درآمد بیشتری تولید می‌کنند و حداقل دوبرابر از مجموع همه دسته‌های دیگر، هم در چارک پایین و هم در ۵ درصد برتر عملکرد دارند.

برنامه‌های سفر و بهره‌وری بیشترین مشکل را دارند، حتی ۵ درصد از برنامه‌های برتر این دسته پس از یک سال حضور در فروشگاه‌های برنامه، کمتر از ۱۰۰۰ دلار در ماه درآمد دارند.

در حالی که شاید تعجب آور نباشد که بسیاری از اپلیکیشن ها درآمدزایی نمی کنند، با توجه به اینکه تعداد زیادی از اپلیکیشن ها به عنوان پروژه های جانبی راه اندازی شده اند، دیدن ارقام واقعی درآمدزایی می تواند برخی را شوکه کند.

RevenueCat همچنین دریافت که متداول ترین قیمت اشتراک ماهانه در سال جاری ثابت باقی مانده است و ۱۰ دلار است، اما میانگین قیمت اشتراک ماهانه ۱۴ درصد از ۷.۰۵ دلار به ۸.۰۱ دلار افزایش یافته است.

قیمت هفتگی کمتر از ۲ درصد رشد کرد و به ۵.۵۵ دلار رسید و میانگین سالانه کمی بیش از ۱ درصد از ۳۲.۹۴ دلار به ۳۲.۵۳ دلار کاهش یافت.

این گزارش جنبه‌های دیگری از رقابت برای کسب درآمد از برنامه‌های اشتراک را نیز برجسته می‌کند، از جمله اینکه اپلیکیشن‌های مستقر در آمریکای شمالی ۴ برابر میانگین جهانی درآمدزایی دارند.

یعنی RLTV چهارده روزه آمریکای شمالی (ارزش مادام العمر واقعی، رقمی که نشان می دهد پول تولید شده توسط کاربر متوسط، در این مورد، در ۱۴ روز پس از نصب برنامه) ۰.۳۵ دلار است، در حالی که میانگین جهانی ۰.۰۸ دلار است.

ژاپن و کره جنوبی نیز در اندروید بهتر از iOS درآمدزایی می کنند، که معمولاً اینطور نیست.

نکته مهم دیگر از گزارش امسال این است که سهم مشترکان ماهانه پس از ۱۲ ماه در سال گذشته حدود ۱۴ درصد کاهش یافته است، که ممکن است نشان دهنده این باشد که مصرف کنندگان مراقب کیف پول خود هستند و اشتراک هایی را که نیاز ندارند لغو می کنند.

اما با توجه به اینکه تمام معیارهای دیگر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، خود صنعت در حال انقباض نیست.

به عنوان مثال، ۱.۷ درصد از دانلودها در ۳۰ روز اول به مشترکین پولی تبدیل شدند – رقمی که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. (اما تفاوت بین چارک پایین و بالایی شایان ذکر است – اولی ۰.۶٪ و دومی ۴.۲٪ است).

علاوه بر این، برخی از آن مشترکین از دست رفته دوباره بازخواهند گشت، زیرا داده‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۱۰ درصد ظرف ۱۲ ماه مجدداً مشترک می‌شوند و دسته‌هایی مانند رسانه و سرگرمی نرخ‌های فعال‌سازی مجدد را حتی بالاتر خواهند داشت.

جیکوب ایتینگ، مدیر عامل RevenueCat گفت:

«ما قطعاً شاهد سخت‌گیری کاربران بودیم، که منطقی بود، زیرا بسیاری از برنامه‌ها قیمت‌ها را افزایش می‌دادند – افزایش قیمت‌های ناشی از تورم – که البته باعث می‌شد که مردم نیز سرگردان شوند. به طور کلی، به نظر می‌رسد که کل اکوسیستم به خوبی رشد کرده است، اما مقداری تعدیل مجدد صورت گرفته است.»

گزارش بزرگ‌تر شامل جزئیات بیشتری می‌شود که برای توسعه‌دهندگان برنامه اشتراک مفید خواهد بود، از جمله جزئیات مربوط به بسته‌های اشتراک، قیمت‌گذاری، استراتژی‌های آزمایشی، تبدیل، نرخ بازپرداخت، حفظ، رشد و موارد دیگر.

این شرکت همچنین پیش‌بینی‌های خود را برای سال آینده به اشتراک گذاشت و خاطرنشان کرد که انتظار دارد برنامه‌های بیشتری از برنامه‌های اشتراک بدون آزمایش استفاده کنند و انتظار دارد قیمت اشتراک افزایش یابد.

همچنین پیش‌بینی می‌کند که برنامه‌ها شروع به ترکیب مدل‌های اشتراک با سایر روش‌های کسب درآمد مانند خریدهای درون برنامه‌ای غیرقابل تجدید، تبلیغات، مشارکت، تجارت الکترونیک و بازاریابی وابسته خواهند کرد.

هوش مصنوعی همچنین به طور گسترده‌تری در اپلیکیشن‌ها برای شخصی‌سازی تجربه کاربر استفاده خواهد شد.

در حالی که مقررات جدید ممکن است انتخاب های جدیدی را ایجاد کند، اما در حال حاضر فقط برنامه های بزرگتر از استفاده از پردازنده های پرداخت شخص ثالث و فروشگاه های برنامه سود می برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا