اخبار اینترنت

گلکسی S24 سامسونگ دارای ویژگی های هوش مصنوعی گوگل Gemini خواهد بود

به گزارش اپ خونه، Gemini، خانواده مدل های پیشرفته هوش مصنوعی گوگل، به گوشی هوشمند پرچمدار جدید سامسونگ – گلکسی S24 می آید .

گوگل و سامسونگ این خبر را همزمان با رونمایی گلکسی S24 اعلام کردند.

Gemini در گوشی‌های Galaxy S24، – به‌ویژه Gemini Pro، یک مدل میان‌رده که برای طیف وسیعی از کارها طراحی شده است – به اجزای برنامه‌های Notes، ضبط صدا و صفحه‌کلید سامسونگ کمک می‌کند و آنچه را گوگل به عنوان «ویژگی‌های خلاصه‌سازی بهتر» توصیف می‌کند، ارائه می‌دهد.

به عنوان مثال، کاربران می توانند یک سخنرانی را با استفاده از ضبط صدا ضبط کنند و خلاصه ای از بخش های کلیدی درس را دریافت کنند.

در همین حال، Gemini Nano – یک مدل جمینی کارآمدتر و فشرده‌تر – ویژگی جدیدی را در Google Messages به نام Magic Compose فعال می‌کند که می‌تواند پیام‌هایی را در سبک‌هایی مانند «هیجان‌انگیز»، «رسمی» و «ترانه» روی دستگاه و بدون نیاز به برای اتصال به اینترنت ایجاد کند.

شایان ذکر است که گلکسی S24 تنها دومین دستگاه اندرویدی است که از مدل Gemini Nano پس از Pixel 8 Pro خود گوگل استفاده می کند.

Nano در Pixel 8 Pro، قابلیت‌هایی از جمله ویژگی خلاصه‌کننده هوش مصنوعی در برنامه Recorder و پاسخ‌های پیشنهادی در برنامه صفحه‌کلید Google Gboard را ارائه می‌کند.

فراتر از Gemini، گوشی Galaxy S24 از مدل Imagen 2 Google’s text-to-image بهره خواهد برد که زیربنای ویژگی های ویرایش عکس در برنامه Galaxy S24 Gallery خواهد بود.

Imagen 2 در ماه مه گذشته در Google I/O رونمایی شد و اخیراً به صورت پیش نمایش در وب راه اندازی شد. همچنین Generative Edit، می تواند به طور خودکار بخش هایی از تصاویر را بر اساس زمینه اطراف پر کند.

گوگل همچنین گفت که سامسونگ یکی از اولین شرکای خواهد بود که Gemini Ultra، بزرگترین و تواناترین مدل Gemini را قبل از اینکه در سال جاری در دسترس توسعه دهندگان و شرکت ها قرار گیرد، آزمایش خواهد کرد.

با این حال، هیچ یک از این شرکت‌ها دقیقاً نحوه استفاده از Ultra در گلکسی S24 یا سایر دستگاه‌های سامسونگ را نگفتند.

اواخر سال گذشته، گوگل اعلام کرد که کاربران اندروید می توانند از طریق Bard به Gemini دسترسی داشته باشند و دستیار هوشمند گوگل، دستیار هوشمند گوگل، با Bard در دستگاه های پیکسل یکپارچه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا