» موبایل » گوشی های هوشمند همه گیر هستند. پس چرا نوکیا در تلاش برای احیای گوشی های کلاسیک است؟
احیای نوکیا
موبایل

گوشی های هوشمند همه گیر هستند. پس چرا نوکیا در تلاش برای احیای گوشی های کلاسیک است؟

دی 17, 1401 1۰13

به گزارش اپ خونه، در حالی که سایر تولیدکنندگان تلفن همراه بر روی گوشی‌های هوشمند تمرکز کرده‌اند، نوکیا می‌گوید تصمیم گرفته است تا مجموعه تلفن‌های ویژه محبوب خود را احیا کند.

در واقع، این تلفن های همراه نوکیا هستند که پرفروش ترین آنها هستند، به یک دلیل بسیار ساده که سم زدایی دیجیتال می باشد، احیا میشوند .

نوکیا این نام حس نوستالژی محو نشدنی را برای هر کسی که در اواسط ۳۰ سالگی یا بالاتر است القا می کند.

آن روزهای دانشگاه را به یاد دارید که اولین تلفن همراه خود را که تقریباً همیشه یک آجر محکم ساخته شده توسط نوکیا بود، به رخ می کشید؟ آن تلفن‌ها بسیار نابود نشدنی و خستگی‌ناپذیر بودند. اگر نمی‌توانستید از آن استفاده کنید، حداقل می‌توانید برای دفاع از خود آن را به سمت کسی پرتاب کنید.

شروع به کار تلفن هوشمند – و ظهور اپل و سامسونگ – به تدریج نوکیا را از تاج و تخت عقب انداخت.

برند نوکیا از ۴۹.۴ درصد سهم بازار در سال ۲۰۰۷ تا کاهش مداوم در طول سال‌ها به پایین‌ترین حد خود یعنی ۳ درصد در سال ۲۰۱۳، به نظر می‌رسید که تمام شده باشد.

این به خاطر عدم تلاش نبود. این شرکت فنلاندی با مایکروسافت پیوند خورد تا طیف وسیعی از تلفن های هوشمند مجهز به سیستم عامل ویندوز موبایل را با نام تجاری لومیا ارائه دهد.

 استقبال خوبی از آن‌ها شد،گوشی‌های هوشمند Lumia به دلیل طراحی عجیب، رنگ‌های جسورانه، دوربین‌های واقعا خاص و تجربه نرم‌افزاری فوق‌العاده نرم‌افزار کاربر مشهور بودند.

گوشی های هوشمند همه گیر هستند.  پس چرا نوکیا در تلاش برای احیای گوشی های کلاسیک است؟

استیو بالمر، مدیرعامل وقت مایکروسافت، یک نوکیا لومیا ۹۲۰ را در یک رویداد رونمایی در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۲ به نمایش گذاشت

با این حال، آنها برای بازی خیلی دیر بودند و در سال ۲۰۱۴، نوکیا کسب و کار گوشی های هوشمند خود را به قیمت حدود ۷ میلیارد دلار به مایکروسافت فروخت و تا غروب آفتاب بیرون رفت.

طولی نکشید که مایکروسافت پس از عرضه تعداد انگشت شماری از دستگاه های لومیا با برند خود، خط تولید لومیا را کنار گذاشت و میراث نوکیا را به خاک سپرد.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود، نوکیا از بالاترین فروش جهانی ۵۱.۰۶ میلیارد یورو – سالی که استیو جابز اولین آیفون را معرفی کرد – به پایین ترین سطح تاریخ ۱۱.۷۶ میلیارد یورو رسید که این شرکت تجارت گوشی های هوشمند خود را به مایکروسافت فروخت.

گوشی های هوشمند همه گیر هستند.  پس چرا نوکیا در تلاش برای احیای گوشی های کلاسیک است؟

ناگهان، در سال ۲۰۱۶ ، سازنده فنلاندی موبایل HMD Global اعلام کرد که کسب و کار موبایل نوکیا را دوباره خریداری کرده و تلفن های همراه – این بار با سیستم عامل اندروید – را بار دیگر با نام تجاری معروف به فروش خواهد رساند.

از آنجایی که HMD Global این برند را احیا کرد، طبق آمار Statista، نماد فنلاندی تا پایان سال ۲۰۲۱ به طور مداوم فروش خود را در حدود ۲۰ میلیارد یورو ثبت کرد.

با این حال، این روزها نوکیا در مورد گوشی های هوشمند خود خبرساز نیست، بلکه در مورد تلفن های همراه خود خبرساز است.

این برند فنلاندی برخی از محبوب‌ترین و محبوب‌ترین تلفن‌های همراه خود را احیا کرده است که تعداد شگفت‌انگیزی از آن‌هایی که به دنبال نوستالژی به جیب هستند گرفته تا جوانانی که می‌خواهند همزمان چیزی جدید و قدیمی را امتحان کنند، پیدا کرده‌اند.

گوشی های هوشمند همه گیر هستند.  پس چرا نوکیا در تلاش برای احیای گوشی های کلاسیک است؟

نوکیا ۳۳۱۰

در واقع، در هند، نوکیا به طور رسمی تعداد بیشتری از تلفن های هوشمند را به فروش می رساند.

نوکیا در وب سایت رسمی خود ۱۶ تلفن همراه را فهرست کرده است – از جمله نمادهای بازسازی شده مانند ۳۳۱۰ و ۶۳۱۰ – و فقط ۸ گوشی هوشمند، از ۵۵۰۰ تا ۲۹۹۹۹ روپیه.

برای درک این روند، آیا تمرکز بر تلفن های همراه یک حادثه خوشحال کننده است یا همیشه بخشی از برنامه بزرگتر برای بازگرداندن نوستالژی نوکیا بود؟

Sanmeet Singh Kochhar، معاون HMD Global در هند، خاورمیانه و آفریقا، می گوید در حالی که نوستالژی یک عامل بود، این شرکت نیز این تصمیم را گرفت زیرا علاقه و تقاضای فزاینده ای برای تلفن های دارای ویژگی های برتر را در پس زمینه افزایش مشاهده کرده است.

ما مفتخریم که میراث کلاسیک نوکیا را همراه با نوآوری در فضای تلفن همراه به ارمغان می آوریم … بسیاری از مردم، به ویژه جوانان، اکنون یک تلفن ثانویه ساده را ترجیح می دهند که هدف اصلی را برای استراحت و قطع ارتباط با دنیای مجازی و رسانه های اجتماعی انجام دهد.

کوچار می گوید، همه این دستگاه ها دارای ویژگی های محبوب دهه ۹۰ هستند، بازی های نمادین مانند Snake در یک آواتار مدرن.

البته، ضرری نداشت که نوکیا برند رسمی منتخب جیمز باند در فیلم اخیرش، زمان مرگ نیست. او می‌گوید: «این واقعاً یک انجمن عالی برای ما بود.»

اما به گفته Kochhar، محبوبیت فزاینده تلفن‌های همراه نوکیا بیشتر به این دلیل است که “به این واقعیت رسیده است که استفاده بیش از حد از تلفن‌های هوشمند در طول روز چندان سالم نیست.”

جاه طلبی های گوشی های هوشمند نوکیا کجاست؟ حداقل در سطح جهانی، این شرکت به طور مداوم مدل های با کیفیت پرچمدار را عرضه کرده است.

اما در هند، به نظر می رسد که این شرکت خود را به بخش بودجه محدودتر محدود کرده است و گران ترین مدل، G60 5G، با قیمت ۲۹۹۹۹ روپیه است.

گوشی های هوشمند همه گیر هستند.  پس چرا نوکیا در تلاش برای احیای گوشی های کلاسیک است؟

نوکیا جی ۶۰ 

کوچار توضیح می دهد: «هند یک بازار کلیدی برای گوشی های نوکیا است که در آن طرفداران وفادار زیادی داریم.»

«استراتژی گوشی‌های هوشمند ما (برای هند) تمرکز بر روی بخش‌ها با مجموعه‌ای قوی است که همه مخاطبان ما را برآورده می‌کند.

ما دستگاه‌هایی می‌سازیم که دوام بیاورند – گوشی‌های هوشمند ما ساخت اروپایی با کیفیت هستند، دارای رابط کاربری بدون آگهی، به‌روزرسانی‌های امنیتی سه ماهه و عمر باتری طولانی‌تر هستند.»

گفته می‌شود، «بخش بودجه پتانسیل فوق‌العاده‌ای در بازاری مانند هند دارد» و نوکیا مشتاق ارائه «تجربه‌ای با کیفیت و بدون دردسر» است.

کوچار می افزاید: «همه گوشی های هوشمند ما یک سیستم عامل اندروید تمیز، یک رابط کاربری بدون آگهی، عمر باتری طولانی تری ارائه می دهند – با اکثر تلفن ها که عمر باتری سه روزه رقابتی و دو برابر بیشتر از رقبای ما به روز رسانی های امنیتی ارائه می دهند.»

گوشی های هوشمند همه گیر هستند.  پس چرا نوکیا در تلاش برای احیای گوشی های کلاسیک است؟

نوکیا به مشتریان خود یک وعده ۳-۳-۲ ارائه می دهد – ۳ سال به روز رسانی سیستم عامل و امنیتی و ۲ سال ضمانت

کوچار اضافه می کند که نوکیا به هند به عنوان یک قطب استراتژیک تولید و صادرات نگاه می کند.

هند یک مقصد تولید و تامین منابع است و ما خوشحالیم که می‌توانیم در تحقق چشم‌انداز دولت برای «ساخت هند» و «هند متکی به خود» نقشی ایفا کنیم.»

به گفته او، تقریباً تمام گوشی‌های نوکیا که در هند فروخته می‌شوند – سری C و G و تلفن‌های ویژه – ساخت هند هستند.

“ما سال گذشته اعلام کرده بودیم که هند یک قطب صادراتی برای ما خواهد بود. ما در حال حاضر صادرات نوکیا ۱۰۵ را به بازارهای دیگر آغاز کرده‌ایم و قصد داریم به زودی چند مدل تلفن همراه دیگر و همچنین طیف وسیعی از تلفن‌های هوشمند خود را صادر کنیم.”

کوچار می گوید نوکیا یک بار دیگر پادشاه تلفن های همراه است و برای دو سال متوالی در هند پیشتاز این بخش است.

کوچار می‌گوید: «ما در سه ماهه سوم نیز از نظر حجم رتبه اول بوده‌ایم و طبق گزارش‌های IDC، در طول سال ۲۰۲۲ رتبه اول را حفظ کرده‌ایم.»

او می‌گوید در سطح جهانی، درآمد بخش ورودی و بخش هوشمند نوکیا بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ هر کدام ۱۷ درصد رشد داشته است.

نوکیا موبایل یکی از باسابقه‌ترین برندهای تلفن همراه در هند و در سطح جهان است… طراحی و مهارت نوردیک ممتاز در DNA ما است، به همین دلیل است که ما سخت تلاش می‌کنیم تا با هر بودجه، طرح‌های متفکرانه و هدفمند ارائه کنیم.

کوچار می افزاید: ما تلاش می کنیم حداکثر کیفیت را در تمام نقاط قیمت ارائه کنیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×