اخبار اینترنت

گوگل، Match را برای پول بیشتر در نبرد ضد انحصار تحت فشار قرار می دهد

به گزارش اپ خونه، گوگل در نبرد ضد انحصاری خود با Epic Games و Match Group، درخواست جدیدی را به دادگاه ارائه کرده است، جایی که ادعا می کند سازنده برنامه دوستیابی هزینه های اضافی بیش از ۴۰ میلیون دلاری را که قبلاً به صورت امانی کنار گذاشته شده بود، بدهکار است.

این وجوه کاهش پرداخت‌های درون برنامه‌ای Match توسط گوگل در Google Play است که Match معتقد است «طبق قوانین فدرال و ایالتی غیرقانونی است» – چیزی که پرونده دادگاه تصمیم خواهد گرفت.

بر اساس محاسبات گوگل، رقم جدید بر اساس درآمد عمومی Match، باید در حدود ۸۴ میلیون دلار باشد.

بخش مربوط به پرونده به شرح زیر است:

گوگل و Match در ماه مه ۲۰۲۲ به یک شرط رسیدند که یک TRO را که Match در این مورد ارائه کرده بود، حل و فصل کرد. Dkt 21، شماره ۳:۲۲-cv-02746-JD. این شرط به Match اجازه می‌داد تا علی‌رغم عدم انطباق با خط‌مشی‌های پرداخت گوگل، به توزیع برنامه‌های خود از طریق فروشگاه Play ادامه دهد، مشروط بر اینکه Match، از جمله موارد دیگر، ۴۰ میلیون دلار به عنوان پرداخت برای سپردن بپردازد. در حالی که این پرداخت‌ها اکنون به پایان رسیده است، هزینه‌های خدماتی که Match به گوگل بدهکار است، به طور قابل‌توجهی از این مبلغ بیشتر است.گوگل قصد دارد ادعاهای متقابل خود را برای بازیابی کل مبلغ بدهی خود امتحان کند.

حساب امانی یکی از امتیازات انگشت شماری از طرف گوگل بود که Match را پس از شکایت اولیه از گوگل، متهم به اعمال قدرت انحصاری ناعادلانه در بازار برنامه های تلفن همراه خود، Google Play Store، ارائه کرده بود.

گوگل همچنین متعهد شد که برنامه‌های دوستیابی متعلق به Match مانند Tinder، Hinge، OkCupid و سایر موارد را از فروشگاه Play برای ارائه گزینه‌های پرداخت جایگزین رد یا حذف نکند.

به عنوان بخشی از این قرارداد، Match قرار بود تا ۴۰ میلیون دلار را در حساب امانی به جای پرداخت مستقیم هزینه به گوگل برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای که خارج از سیستم پرداخت خود Google Play انجام می‌شود، قرار دهد، در حالی که دادگاه تصمیم می‌گیرد که آیا پورسانت‌هایی که گوگل برای خریدهای درون‌برنامه‌ای از توسعه‌دهندگان برنامه‌ها دریافت می‌کند، قانونی است.

اما در پرونده جدید، گوگل با استناد به درآمد عمومی Match استدلال می کند که ۴۰ میلیون دلار کافی نیست.

این به نامه سهامداران سازنده برنامه دوستیابی برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ اشاره می کند که در آن شرکت خاطرنشان می کند:

«در حالی که چشم انداز درآمد عملیاتی تعدیل شده سه ماهه دوم ما شامل حدود ۶ میلیون دلار تأثیر منفی از تغییر خط مشی گوگل از اول ژوئن است، ما باید اثرات واقعی را پس از آن ببینیم. تغییر اجرا می شود.»

گوگل می گوید که ۶ میلیون دلار بدهی Match در هزینه هاست، اما این دادخواست پرداخت ها را متوقف کرد.

بر اساس این رقم، گوگل تخمین می زند که Match در ۱۴ ماه گذشته ماهانه ۶ میلیون دلار هزینه دارد که در مجموع ۸۴ میلیون دلار هزینه دارد. این مبلغ بیش از ۴۰ میلیون دلار سپرده شده است، بنابراین گوگل اکنون در حال برنامه ریزی برای بازیابی مبلغ بالاتر در ادعاهای متقابل خود است.

در این پرونده توضیح داده شده است:

«در حالی که این پرداخت‌ها اکنون به پایان رسیده است، هزینه‌های خدماتی که Match به گوگل بدهکار است، به طور قابل‌توجهی از این مبلغ بیشتر است. گوگل قصد دارد دعاوی متقابل خود را برای بازیابی کل مبلغ بدهی خود امتحان کند.»

Match از اظهار نظر خودداری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا