گوگل با ابزار جدید آموزش زبان انگلیسی Duolingo را هدف قرار داده است
به گزارش اپ خونه، هدف گوگل برای Duolingo با ویژگی جدید جستجوی گوگل طراحی شده برای کمک به افراد برای تمرین و بهبود مهارتهای انگلیسی صحبت کردنشان است.
این ویژگی جدید که طی چند روز آینده برای جستجو در دستگاههای اندروید در آرژانتین، کلمبیا، هند، اندونزی، مکزیک و ونزوئلا، با کشورها و زبانهای بیشتری در آینده عرضه میشود، تمرین گفتاری تعاملی را برای زبانآموزانی که به/از انگلیسی ترجمه میکنند، ارائه میکند.
در این پست که به کریستین پلاژمن، مدیر تحقیقات گوگل و کاتیا کاکس، مدیر محصول نسبت داده شده است، آمده است:
«جستجوی گوگل در حال حاضر یک ابزار ارزشمند برای زبان آموزان است که ترجمه، تعاریف و سایر منابع را برای بهبود واژگان ارائه می دهد. اکنون، زبان آموزانی که در تلفن های اندرویدی خود به زبان انگلیسی یا از انگلیسی ترجمه می کنند، یک تجربه تمرینی جدید انگلیسی با بازخورد شخصی پیدا خواهند کرد.»
تجربه جدید به کاربران «جستجو» پیامهایی ارائه میکند و از آنها میخواهد که پاسخها را با استفاده از یک کلمه واژگان ارائه شده بیان کنند.
در طول هر جلسه تمرین، که ۳ تا ۵ دقیقه طول می کشد، جستجو بازخورد شخصی و گزینه ثبت نام برای یادآوری های روزانه برای ادامه تمرین و پیشرفت به مرحله بعدی دشواری ارائه می دهد .
دقیقا چقدر شخصی سازی شده است؟ به گفته گوگل، این تجربه بازخورد معنایی می دهد – نشان می دهد که آیا یک پاسخ به یک سوال داده شده مرتبط بوده و برای یک شریک گفتگوی نظری قابل درک است یا خیر.
همچنین حوزههایی را توصیه میکند که گرامر را میتوان بهبود بخشید، و برای ارائه پیشنهادهای ملموس برای راههای جایگزین پاسخ، مجموعهای از پاسخهای نمونه را در سطوح مختلف پیچیدگی زبان ارائه میدهد.
در طول جلسات تمرین، زبان آموزان می توانند روی هر کلمه ای که نمی فهمند ضربه بزنند تا ترجمه آن کلمه را ببینند که کلمه را در متن در نظر می گیرد.
Plagemann و Cox می نویسند: «ویژگی جدید تمرین صحبت کردن در جستجوی گوگل که برای استفاده در کنار سایر خدمات و منابع یادگیری، مانند آموزش شخصی، برنامه های تلفن همراه و کلاس ها طراحی شده است، ابزار دیگری برای کمک به زبان آموزان در سفر است.»
گوگل می گوید که این ویژگی ها به کمی هوش مصنوعی و مهندسی یادگیری ماشین نیاز دارند.
به عنوان مثال، تیم مترجم گوگل مجبور شد مدلی به نام Deep Aligner ایجاد کند تا کلمات مختلفی را که برای پیشنهاد ترجمه معنا ایجاد می کنند، به هم متصل کند.
گروههای تحقیقاتی دیگر در گوگل مدلهای تصحیح دستور زبان را برای متن به کار گرفتند تا روی رونویسی گفتار کار کنند، بهویژه برای کاربرانی که گفتار برجسته دارند.
تیمهای تحقیقاتی گوگل یک مدل مجزا برای تقویت بخش بازخورد معنایی تجربه ایجاد کردند و همین تیمها مدل دیگری را برای تخمین پیچیدگی یک جمله، عبارت یا کلمه جداگانه ساختند تا «فرزندان را متناسب با سطح تواناییشان به چالش بکشند».
گوگل میگوید که «زبانشناسان، معلمان و کارشناسان آموزشی ESL/EFL» را برای ایجاد تجربه تدریس خصوصی زبان «جستجو» استخدام کرده است و ترکیبی از محتوای متخصص انسانی – بهعنوان مثال، اعلانها، کلمات تمرکز و پاسخهای نمونه – به اضافه محتوای ایجاد شده با کمک هوش مصنوعی و بررسی انسانی دارد.
به گفته گوگل، سایر شرکای یادگیری زبان که نامشان فاش نشده است نیز شرکت کردند – به کشف محتوایی که با زبان آموزان ایجاد می کنند کمک کردند و گوگل قصد دارد این برنامه را به شرکای دیگری در آینده گسترش دهد.
Plagemann و Cox ادامه دادند:
«ما مشتاقانه منتظر گسترش به کشورها و زبان های بیشتری در آینده هستیم و به زودی شروع به ارائه محتوای تمرینی شریک می کنیم. با این آخرین بهروزرسانیها، که در چند روز آینده عرضه خواهند شد، جستجوی گوگل حتی مفیدتر شده است.»
میتوان تعجب کرد که آخرین بازی گوگل با عرضه تجربه جدید یادگیری زبان مبتنی بر هوش مصنوعی برای جستجو چه خواهد بود. مطمئناً، تعامل را افزایش می دهد. اما آیا این به معنای ایجاد زمینه برای یک چالش واقعی برای برنامه های یادگیری زبان مانند Duolingo، Memrise و Babbel است؟
زبان پست وبلاگ نشان می دهد که اینطور نیست. با توجه به سودهایی که در زمینه عظیم آموزش زبان به دست می آید، گفتن قطعی دشوار است. (سهم Duolingo امروز اندکی کاهش یافت (۰.۶۳٪).
شایان ذکر است که گوگل قبلاً در ابزارهای یادگیری و آموزش زبان فعالیت کرده است، بنابراین این بی سابقه نیست. در سال ۲۰۱۹، این غول فناوری ماژولی را ارائه کرد که به کاربران جستجو اجازه می داد روش صحیح گفتن یک کلمه را تمرین کنند و بازخورد فوری را در صفحه ارائه دهد.
جالب است که ببینیم گوگل تلاشهای فعلی و قبلی خود را به کدام سمت میبرد، چه به دنبال سودآوری باشد یا نه. سالها بین عرضه عمومی آخرین و جدید مجموعه ابزارهای یادگیری زبان این شرکت با یک نگاه ساده گذشت.
اما مانند هر چیز دیگری، برنامه های رشد احتمالاً به محبوبیت این سرویس (یا عدم وجود آن) بستگی دارد.