اخبار اینترنت

گوگل با عرضه «Privacy Sandbox»، تبلیغات مبتنی بر علاقه را تغییر می‌دهد

به گزارش اپ خونه، گوگل اکنون Privacy Sandbox – فناوری خود را برای جایگزینی کوکی‌های شخص ثالث – برای همه کاربران Chrome عرضه می‌کند .

این شرکت از این ویژگی به عنوان یک ویژگی محرمانه تر، که موضوعات مورد علاقه را بر اساس عادت های مرور شما ردیابی می کند، تبلیغ می کند. سپس تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از این داده‌ها برای نشان دادن تبلیغات مرتبط به شما استفاده کنند.

این شرکت یک پاپ آپ جدید درباره Privacy Sandbox به کاربران نشان داده است. کاربران از ارائه نشدن اطلاعات کافی در مورد فناوری جایگزینی کوکی ها توسط پاپ آپ شکایت کرده اند و اگر روی “دریافتم” کلیک کنید، این شرکت چگونه موضوعات مورد علاقه خود را بر اساس داده های مرور ایجاد می کند.

سرمایه گذار پل گراهام حتی این پاپ آپ را “جاسوس افزار” نامیده است .

به عنوان بخشی از انتشار، کاربران همچنین به برخی از کنترل‌های تبلیغات دسترسی خواهند داشت.

اگر هنگام مشاهده پاپ آپ، روی “Got it” کلیک کرده باشید، تجربه Privacy Sandbox به طور پیش فرض فعال خواهد شد.

برای خاموش کردن آن باید به Settings > Privacy and Security > Ad Privacy > Ad topics بروید. این فقط باعث می شود که تبلیغ کنندگان نتوانند تبلیغات هدفمند را بر اساس موضوعات مورد علاقه به شما نشان دهند.

برگه Ad Topics همچنین به کاربران اجازه می دهد به موضوعات ایجاد شده توسط سیستم Chrome نگاه کنند و هر چیزی را که نامربوط بدانند مسدود کنند.

بر اساس آمار StatCounter ، گوگل کروم یک مرورگر وب غالب در بازار با بیش از ۶۰ درصد سهم بازار است .

با این حال، این آخرین در صف غیرفعال کردن کوکی‌های شخص ثالث بوده است، زیرا رقبایی مانند Safari و Firefox مدتی است که کوکی‌های شخص ثالث را مسدود کرده‌اند.

طرح کروم برای حذف تدریجی کوکی ها با تاخیرهای متعددی روبرو شده است زیرا این شرکت می خواست جایگزین خود را برای تبلیغات هدفمند قبل از مسدود کردن کوکی های شخص ثالث عرضه کند.

در ماه مه، این شرکت اعلام کرد که کوکی‌های شخص ثالث را برای همه کاربران به‌طور پیش‌فرض در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ خاموش می‌کند. گوگل همچنین در آن زمان اشاره کرد که این عرضه را با ۱ درصد از کاربران در سه ماهه اول ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد .

با توجه به اینکه کروم محرک بزرگی برای ترافیک وب است، تبلیغ‌کنندگان و توسعه‌دهندگان نگران پیامدهای اتخاذ راه‌حل جدید هستند.

برای توسعه دهندگانی که می خواهند محیط جدید Privacy Sandbox را آزمایش کنند، این شرکت API را در ماه جولای عمومی کرد .

این شرکت قصد دارد یک محیط شبیه سازی را برای توسعه دهندگان ایجاد کند تا بتوانند با آینده ای بدون کوکی سازگار شوند .

به گفته Insider Intelligence، در حالی که تبلیغ‌کنندگان با روش‌های جایگزین برای کوکی‌ها بازی می‌کنند، در بازارهایی مانند هند، هنوز هم پول زیادی را برای راه‌حل خروجی خرج می‌کنند .

در حالی که گوگل لابی کرده است که راه حل آن به کوکی های شخص ثالث پایان می دهد، نهادهایی مانند گروه معماری فنی W3C (TAG) نگرانی هایی را در مورد اجرای غول جستجو مطرح کرده اند .

آنها گفته‌اند که به دلیل پشتیبانی فقط Chromium از Topics API، سایت‌ها می‌توانند کاربران را مسدود کنند یا تجربه استفاده از مرورگرهای دیگر را برای افرادی که استفاده می‌کنند محدود کنند.

گروه حامی بازاریابی Movement for the Open Web وبلاگی نوشت که گوگل در حال جمع‌آوری داده‌های شخصی زیادی از طریق Privacy Sandbox است که منبع آن از طریق فرآیند انتخابی است که اجتناب از آن برای اکثر کاربران وب دشوار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا