گوگل برخی از اولین برنامه های اجتماعی را برای اندروید ساخته است
به گزارش اپ خونه، بیکپور خاطرات نقش خود در تاریخ توییتر را مرور میکند. او توضیح می دهد که چگونه در سال ۲۰۰۹ در توییتر شروع به کار کرد، در ابتدا به عنوان یک مهندس ابزار، زمانی که این شرکت تنها حدود ۷۵ نفر را استخدام می کرد.
بعداً، بیک پور در زمانی که دیگر اپلیکیشنهای شخص ثالث در پلتفرمهای دیگر مانند بلکبری و iOS در حال افزایش بودند، به کار روی موبایل در توییتر رفت. یکی از آنها، Loren Brichter’s Tweetie ، حتی توسط توییتر خریداری شد تا پایه اولین برنامه رسمی iOS خود را تشکیل دهد.
او در پادکست گفت که کلاینت توییتر برای اندروید “یک برنامه نمایشی بود که گوگل ایجاد کرده بود و به ما داده بود” . آنها این کار را با همه برنامه های اجتماعی محبوب در آن زمان انجام دادند: Foursquare … توییتر … همه آنها در همان روزهای اول یکسان به نظر می رسیدند زیرا گوگل همه آنها را نوشت.
میگنانو سوال کرد: «این را توضیح دهید. بنابراین گوگل از شرکتها میخواست که اندروید را بپذیرند، بنابراین برای شما اپلیکیشن میسازند؟»
بیک پور پاسخ داد: بله دقیقا.
سپس توییتر اپلیکیشن اندرویدی را که گوگل ساخته بود برداشت و به توسعه آن ادامه داد. او گفت که بیک پور دومین مهندس اندروید در این شرکت بود.
در واقع، گوگل در یک پست وبلاگی در سال ۲۰۱۰، جزئیات کار خود را روی کلاینت توییتر اندرویدی ارائه کرده بود ، اما بسیاری از پوشش خبری آن زمان این برنامه را به حساب کار گوگل نمیدانست، و این موضوع را به بخشی از تاریخچه اینترنت فراموش شده تبدیل کرد.
در پست گوگل، این شرکت توضیح می دهد که چگونه بهترین شیوه های اولیه اندروید را در برنامه توییتر پیاده سازی کرده است. بیک پور گفت که نویسنده این پست، ویرجیل دوبجانشی، مهندس اصلی نرم افزار بوده است.
بیک پور داستان های دیگری را نیز در مورد روزهای اولیه توییتر به اشتراک گذاشت. به عنوان مثال، او در برنامه ویدیویی توییتر، Vine، کار میکرد (پس از بازگشت به توییتر پس از حضور در Secret )، و قبل از اینکه اینستاگرام محصول ویدیویی خود را راهاندازی کند، برای راهاندازی Vine در اندروید تحت فشار بود. او گفت که او با راه اندازی Vine تقریباً دو هفته قبل از ویدیوی اینستاگرام به این ضرب الاجل رسید.
مورد دوم به طور قابل توجهی بر تعداد Vine تأثیر گذاشت و به نظر بیک پور، همان چیزی بود که منجر به از بین رفتن این برنامه محبوب شد.
در توییتر، بیکپور خاموش کردن محصول Vine را رهبری کرد – برنامهای که هنوز آنقدر محبوب است که حتی مالک جدید توییتر/X، ایلان ماسک، مدام در مورد بازگرداندن آن صحبت میکند.
اما بیکپور فکر میکند توییتر با Vine تصمیم درستی گرفت و اشاره کرد که این برنامه در حال رشد نبوده و اجرای آن گران است. او اعتراف میکند که دیگران ممکن است آن را متفاوت ببینند، شاید با این استدلال که Vine منابع کافی نداشت یا از حمایت رهبری برخوردار نبود. اما در نهایت، این بسته شدن به تاثیر Vine بر سود نهایی توییتر منجر شد.
بیک پور همچنین حکایت جالبی از کار بر روی پریسکوپ به اشتراک گذاشت. او درست زمانی که توسط توییتر خریداری شد و پس از ترک Secret به استارتاپ پیوست . او به خاطر میآورد که مجبور شد با نامی جعلی به توئیتر ملحق شود تا خرید برای مدتی مخفی بماند.
در توییتر، او همچنین درباره دشواری دریافت منابع برای توسعه محصولات و ویژگیها برای کاربران قدرتمند مانند روزنامهنگاران صحبت کرد.
او گفت: «تویتر واقعاً برای تعریف کاربر خود مشکل داشت، زیرا «از OKR ها و معیارهای سنتی زیادی استفاده می کرد». اما واقعیت این بود که «تنها کسری از مردم توییت میکنند» و «از کسری از افرادی که توییت میکنند، زیرمجموعهای از آنها مسئول محتوایی هستند که واقعاً همه میخواهند ببینند»، بنابراین بیکپور میگوید اندازه گیری سخت بود.
اکنون در Particle ، تجربه او در ساخت توییتر، استراتژی اطلاع رسانی برای اپلیکیشن خبری هوش مصنوعی است که هدف آن برقراری ارتباط مردم با اخباری است که در اطراف آنها برایشان مهم است.