اخبار اینترنت

گوگل به‌روزرسانی‌های کنترل‌های حریم خصوصی مربوط به سابقه مرور، مدیریت رمز عبور و موارد دیگر را اعلام می‌کند

به گزارش اپ خونه، گوگل چند به روز رسانی در مورد امنیت را برای ماه آگاهی سایبری با هدف کاهش بار امنیتی از دوش کاربران اعلام کرد .

این غول فناوری اعلام کرد که به کاربران اندروید دسترسی آسان‌تری را هنگام پاک کردن تاریخچه مرورشان ارائه می‌کند، به کاربران iOS اجازه می‌دهد Google Password Manager را ارائه‌دهنده تکمیل خودکار پیش‌فرض قرار دهند و دسترسی همه کاربران به ویژگی گزارش دارک وب آن را آسان‌تر می‌کند.

کاربران اندروید به زودی این گزینه را خواهند داشت که ۱۵ دقیقه آخر تاریخچه مرور اخیر خود و همچنین داده های سایت و برگه های اخیر خود را به سرعت حذف کنند.

با این تغییر، کاربران یک گزینه ۱۵ دقیقه ای جدید برای پاک کردن تاریخچه دریافت می کنند. پیش از این، کوتاه‌ترین مدت زمان پاک کردن تاریخچه مرور، یک ساعت بود.

برای دسترسی به گزینه آینده، کاربران باید روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای مرورگر کروم خود کلیک کرده و گزینه «پاک کردن داده‌های مرور» را انتخاب کنند.

Google Password Manager که در برنامه گوگل تعبیه شده است، به کاربران راهی آسان برای ذخیره ایمن رمز عبور و ورود سریعتر به سیستم ارائه می دهد.

اکنون، کاربران iOS می‌توانند آن را به‌عنوان ارائه‌دهنده تکمیل خودکار خود تنظیم کنند تا برنامه گوگل بتواند به شما کمک کند رمزهای عبور خود را به سرعت در هر برنامه یا وب‌سایتی پر کنید.

گوگل همچنین گزارشی از دارک وب ایجاد می‌کند که به کاربران کمک می‌کند ببینند آیا آدرس جیمیل آن‌ها در دارک وب قرار گرفته است، دسترسی آسان‌تر به آن‌ها را فراهم می‌کند.

این شرکت این کار را با آوردن گزارش به منوی حساب در برنامه گوگل انجام می دهد. فقط باید وارد برنامه گوگل شوید و روی عکس نمایه خود ضربه بزنید تا منو باز شود.گوگل می گوید گزارش دارک وب را می توان در منوی حساب اندروید پیدا کرد و به زودی برای iOS عرضه می شود.

اعلامیه یک روز پس از آن منتشر شد که گوگل کلیدهای عبور را به روش پیش فرض ورود به سیستم برای همه کاربران تبدیل کرد.

کلیدهای عبور جایگزین رمز عبور هستند که می توانند هویت شما را بر اساس روش های احراز هویت بیومتریک رمزگذاری شده در دستگاه شما تأیید کنند.

این فرآیند نیاز به تکیه بر ترکیب نام کاربری و رمز عبور را که می تواند در معرض فیشینگ و سایر مسائل قرار گیرد، از بین می برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا