اخبار اینترنتهوش مصنوعی

گوگل تجربه جستجوی مولد هوش مصنوعی خود را برای نوجوانان باز می کند

به گزارش اپ خونه، گوگل اعلام کرد تجربه جستجوی مولد هوش مصنوعی خود را برای نوجوانان باز می کند.

این شرکت همچنین یک ویژگی جدید را برای افزودن زمینه به محتوایی که کاربران می‌بینند، همراه با یک به‌روزرسانی برای کمک به آموزش مدل هوش مصنوعی تجربه جستجو برای شناسایی بهتر سؤالات نادرست یا توهین‌آمیز معرفی می‌کند.

تجربه جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، همچنین به عنوان SGE (تجربه مولد جستجو) شناخته می‌شود، یک حالت مکالمه را به جستجوی گوگل معرفی می‌کند که در آن می‌توانید از گوگل درباره یک موضوع به صورت مکالمه سؤال بپرسید.

از این هفته، نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله در ایالات متحده که به حساب گوگل وارد شده‌اند، می‌توانند برای دسترسی به تجربه جستجوی هوش مصنوعی از طریق برنامه گوگل یا دسک‌تاپ کروم در Search Labs ثبت نام کنند.

مدیر ارشد مدیریت محصول در Google Hema Budaraju در یک پست وبلاگی نوشت:

«هوش مصنوعی مولد می تواند به افراد جوان کمک کند سؤالاتی بپرسند که معمولاً  توسط موتور جستجو به آنها پاسخ داده نمی شود و سؤالات بعدی را برای کمک به کاوش عمیق تر به آنها ارائه دهد. با معرفی این فناوری جدید به نوجوانان، می‌خواهیم تعادل مناسبی را در ایجاد فرصت‌هایی برای آنها ایجاد کنیم تا از همه چیزهایی که ارائه می‌دهد بهره ببرند، در حالی که ایمنی و نیازهای رشدی آنها را در اولویت قرار دهیم. با اطلاع از تحقیقات و کارشناسان در زمینه رشد نوجوانان، ما تدابیر امنیتی بیشتری در این تجربه ایجاد کرده‌ایم.»

تجربه جستجوی هوش مصنوعی گوگل که روی گوشی به تصویر کشیده شده است

تجربه جستجوی هوش مصنوعی گوگل که روی گوشی به تصویر کشیده شده است

بوداراجو خاطرنشان می کند که گوگل محافظ هایی را برای جلوگیری از ظاهر شدن محتوای نامناسب یا مضر طراحی کرده است. به عنوان مثال، این شرکت برای «خروجی‌های مرتبط با مواد غیرقانونی یا سنی یا قلدری» محافظت‌های قوی‌تری در نظر گرفته است.

این گسترش برای نوجوانان در حالی صورت می‌گیرد که گوگل اشاره می‌کند که از زمان راه‌اندازی SGE، این تجربه در میان کاربران جوان‌تر محبوب‌تر است.

گوگل گفت که بالاترین امتیاز رضایت در میان سنین ۱۸ تا ۲۴ سال است که این شرکت معتقد است دوست دارند سوالات خود را به شیوه ای محاوره ای تر بپرسند.

گوگل علاوه بر گشودن تجربه جستجوی هوش مصنوعی برای نوجوانان، ویژگی جدیدی را معرفی می کند تا به کاربران زمینه بیشتری در مورد محتوایی که می بینند ارائه دهد.

این شرکت در حال اضافه کردن اعلان «About This Result» به معنای “درباره این نتیجه” است که مدت‌هاست در تجربه استاندارد جستجوی گوگل در دسترس بوده است، به تجربه جستجوی هوش مصنوعی.

گوگل می‌گوید این اعلان‌ها به افراد زمینه‌ای در مورد چگونگی ایجاد پاسخ توسط SGE می‌دهد، بنابراین آنها می‌توانند ایده بهتری از نحوه عملکرد این فناوری پیدا کنند.

گوگل به زودی قصد دارد «About This Result» را به پیوندهای فردی اضافه کند که در پاسخ‌های SGE گنجانده شده‌اند، بنابراین مردم می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد صفحات وب پشتیبان‌گیری از اطلاعات در مرورهای مبتنی بر هوش مصنوعی بدانند.

ویژگی جدید Google About This Result که روی گوشی به تصویر کشیده شده است

ویژگی جدید Google About This Result که روی گوشی به تصویر کشیده شده است

این شرکت می گوید که بر روی ایجاد بهبودهای هدفمند در تجربه جستجوی هوش مصنوعی متمرکز شده است.

یکی از زمینه هایی که به دنبال بهبود است، زمانی است که یک پرس و جو شامل یک فرض نادرست یا توهین آمیز است، که می تواند منجر به یک پاسخ مبتنی بر هوش مصنوعی شود که در نهایت ادعای نادرست یا توهین آمیز را تأیید می کند.

گوگل اشاره می کند که حتی اگر خود صفحات وب به اطلاعات قابل اعتماد اشاره کنند، ممکن است این اتفاق بیفتد.

برای کمک به رسیدگی به این وضعیت، گوگل به‌روزرسانی‌ای را ارائه می‌کند تا به آموزش مدل هوش مصنوعی کمک کند تا این نوع جستارهای فرضی نادرست یا توهین‌آمیز را بهتر شناسایی کند و با پاسخ‌هایی با کیفیت بالاتر و دقیق‌تر پاسخ دهد.

این شرکت همچنین در حال کار بر روی راه‌حل‌هایی برای استفاده از مدل‌های زبان بزرگ برای نقد اولین پیش‌نویس پاسخ‌های خود در مورد موضوعات حساس، و سپس بازنویسی آنها بر اساس اصول کیفیت و ایمنی است.

گوگل چند ماه گذشته را صرف به روز رسانی تجربه جستجوی هوش مصنوعی با مواردی مانند پشتیبانی از ویدیوها و تصاویر ، اطلاعات محلی و توصیه های سفر ، همراه با ابزارهای جدید برای ارائه خلاصه و تعاریف کرده است.

همچنین شروع به آزمایش تبلیغاتی کرده است که در کنار پاسخ های تولید شده توسط هوش مصنوعی ظاهر می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا