اخبار اینترنت

گوگل طرح جدیدی برای تبلیغ اپلیکیشن های اندروید در خارج از پلی استور خود دارد

به گزارش اپ خونه، هفته گذشته در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل I/O 2024 راه‌اندازی شد ، جایی که این شرکت از برنامه‌ای برای جذب مجدد کاربران با برنامه‌هایی که قبلاً روی دستگاه‌هایشان نصب کرده‌اند و همچنین برنامه‌های جدید، با دادن مکانی برای نمایش به توسعه‌دهندگان صحبت کرد.

محتوای آنها به روشی منحصر به فرد در حال حاضر، بیش از ۳۵ شریک توسعه دهنده برای آزمایش پیشنهاد جدید، از جمله Spotify، Pinterest، Tumblr، TikTok و Shopify دارد.

در یک جلسه توسعه‌دهنده در I/O، شرکت جزئیات بیشتری را ارائه کرد و گفت که SDK جدید به گوگل کمک می‌کند تا ماموریت اصلی خود یعنی اتصال مخاطب مناسب به محتوای مناسب در زمان مناسب را گسترش دهد.

به گفته این شرکت ، توسعه‌دهندگانی که انتخاب می‌کنند با Engage SDK در حال حاضر فقط دعوت‌شده ادغام شوند، راهی برای بازگرداندن کاربران به برنامه خود با نمایش محتوا، تبلیغات و معاملات جالب خواهند داشت.

Mekka Okereke، برای برنامه‌های Google Play توضیح داد:

«این سطح جدید به‌طور خودکار بهترین و رایج‌ترین محتوا را از برنامه‌هایی که قبلاً توسط کاربران بر روی تلفن اندروید خود نصب کرده‌اند، سازمان‌دهی می‌کند و سفرهای ادامه‌دار بین برنامه‌ای را برای تقریباً هر دسته برنامه‌ها امکان‌پذیر می‌سازد».

تنها با یک ضربه، کاربران می‌توانند تجربه‌های تمام‌صفحه و همه‌جانبه را راه‌اندازی کنند که مهم‌ترین محتوای برنامه‌های نصب‌شده‌شان را برجسته و مرتب می‌کند.

اشاره به تجربه تمام صفحه و همه جانبه چیزی شبیه فید TikTok را به ذهن متبادر می کند، اما ما می دانیم که کاملاً اینطور نیست، اگرچه گوگل هنوز توضیح نمی دهد که دقیقاً این “سطح” جدید چیست.

شنیده‌ایم که این دستگاه منحصر به دستگاه‌های اندرویدی خواهد بود – مثال دیگری از این که چگونه این شرکت از توانایی خود برای ادغام با سیستم‌عامل تلفن همراه خود برای ایجاد تجربیات جدیدی استفاده می‌کند که به نفع توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان است.

از این سطح “Engage”، توسعه دهندگان قادر خواهند بود پیوندهای عمیقی را ارائه دهند که صفحات خاصی را در برنامه های تلفن همراه خود باز می کند.

در طول ارائه، گوگل چیزی شبیه به مجموعه ای از ویجت ها را نشان داد که با ضربه زدن، کاربران را به وظایف خاصی در یک برنامه می رساند.

برای مثال، ضربه زدن روی تصویر کفش‌های کتانی، کاربر اندروید را به صفحه‌ای در یک برنامه خرید می‌آورد که می‌تواند خرید را تکمیل کند، شاید کاربر را ترغیب کند که چیزی را که در سبد خرید خود ذخیره کرده بود بخرد.

با این حال، کفش‌های کتانی در داخل یک «سطح/surface» به نمایش گذاشته شدند که شامل محصولات دیگری برای خرید از برنامه‌های مختلف نیز بود.

به عبارت دیگر، به‌نظر می‌رسد به‌جای داشتن ویجت‌هایی که به یک برنامه اختصاص داده شده است، سطح جدید ممکن است بتواند محتوای برنامه‌های مشابه را گروه‌بندی کند تا کاربران را تشویق کند تا دوباره درگیر شوند و سفر خود را کامل کنند.

شرکت‌های دیگری مانند Reddit، Uber Eats و Spotify نیز می‌توانند از این سطح برای کمک به کاربران برای بازگشت به تجربیات خاص مرتبط با آن برنامه‌ها، مانند خواندن و رأی مثبت پست‌ها، درگیر شدن با لیست‌های پخش یا ثبت سفارش استفاده کنند.

Spotify می‌گوید هنوز در مرحله ساختن تجربه و تعیین نحوه استفاده از SDK است. با این حال، اشاره کرد که برنامه استفاده از Engage SDK در همه دستگاه‌های اندرویدی است.

همانطور که Okereke توضیح داد، توسعه دهندگان می توانند کاربران را به پیشنهادات سرگرمی، جلسات مرور خود برگردانند یا موارد دلخواه خود را مجدداً سفارش دهند یا با هر تجربه برنامه دیگری درگیر شوند.

به عنوان مثال، Tumblr می‌گوید که با گوگل کار می‌کند تا به کاربران محتوای بیشتری درباره چیزهایی که قبلاً دوست داشتند ارائه دهد.

«Google’s Engage SDK برای Tumblr عالی است زیرا جامعه ما در نحوه بیان خود بی‌نظیر است. فرهنگ «yes-and» در Tumblr فضایی را ایجاد می کند که برخی از بهترین الگوها و روندهای اینترنتی را به وجود آورده است. برای ما هیجان انگیز است که آن فرهنگ را به فضاهای دیگر بیاوریم و آن مخاطبان را به Tumblr دعوت کنیم. ادغام با Engage مانند باز کردن یک بزرگراه دو خطه است که جوامع را به روشی طبیعی پل خواهد کرد.»

ویژگی مواجهه با مصرف‌کننده فقط یادآوری به کاربران نیست که می‌خواهند در داخل یک برنامه معامله انجام دهند، بلکه آنها را مجبور می‌کند تا با ارائه یک معامله اقدامی انجام دهند.

اوکرکه گفت: «می‌توانید توصیه‌ها و تبلیغات شخصی‌شده را به نمایش بگذارید و اطمینان حاصل کنید که کاربران محتوایی را که در غیر این صورت ممکن است از دست داده باشند، کشف می‌کنند».

او گفت، علاوه بر این، سطح برنامه‌هایی را که کاربران هنوز با استفاده از «محتوای قانع‌کننده» از درون آن برنامه‌ها نصب نکرده‌اند، توصیه می‌کند.

پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان Engage SDK در طول I/O آغاز شد، اما تجربه مصرف‌کننده تا اواخر امسال راه‌اندازی نمی‌شود.

Engage SDK یک ادغام سمت سرویس گیرنده با استفاده از APIهای روی دستگاه است. گوگل ادعا می کند توسعه دهندگانی که کار را آغاز کرده اند دریافتند که شروع به آن کمتر از یک هفته زمان نیاز دارد.

دیگر برنامه‌های برتر شرکت‌کننده در آزمون Engage SDK عبارتند از Audible، Shein، Dunkin، Wish، Blinklist، Wattpad، Nextdoor، iHeartRadio، Pandora، Rakuten Kobo، Temu، YouTube Music، Google Maps، Chick-fil-A، McDonald’s، Prime. ویدیو، Reddit، YouTube، Uber Eats و دیگران.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا