گوگل قبل از کنفرانس توسعه دهندگان I/O خود، یک جایگاه تبلیغاتی جدید را در فروشگاه Play آزمایش می کند
به گزارش اپ حونه، گوگل قبل از کنفرانس توسعه دهندگان I/O در ماه مه در حال آزمایش یک اسلات تبلیغاتی جدید Play Store دیده شده است.
اگر این تغییر به صورت عمومی منتشر شود، میتواند به طور قابل توجهی کسب و کار تبلیغات جستجوی فروشگاه Play شرکت را با ارائه دسترسی توسعهدهندگان به املاک و مستغلات جدید برای تلاشهای بازاریابی برنامهشان گسترش دهد.
این آزمایش دو سال پس از آن انجام شد که اپل حرکت مشابهی را با افزودن یک جایگاه تبلیغاتی جدید انجام داد که در خود برگه جستجوی فروشگاه ظاهر شد، به جای اینکه مانند قبل فقط در بالای نتایج جستجو قرار گیرد.
همانند اپل، گوگل نیز در حال آزمایش یک اسلات تبلیغاتی است که وقتی کاربران اندروید به منوی جستجوی فروشگاه Play میروند، ظاهر میشود، جایی که میتوانند کلمات کلیدی را برای یافتن برنامهها تایپ کنند.
این آزمایش برای اولین بار توسط سایت خبری اندروید، Android Police مشاهده شد، که اشاره کرد که گوگل از اواخر سال گذشته در حال آزمایش توصیه های برنامه در این اسلات بود.
هنگامی که در آن زمان در مورد آن تبلیغات برنامه ها سؤال شد، Google توضیح داده بود که آنها تبلیغات نیستند، فقط پیشنهادهای شخصی شده اند.
اکنون، این موضوع تغییر کرده است زیرا همان نقطه شامل توصیههای برنامه و پیشنهاداتی است که در واقع به عنوان تبلیغات برچسبگذاری شدهاند.
با این حال، تبلیغات هنوز برای همه نشان داده نمی شود، که نشان می دهد این احتمالاً یک آزمایش است، همانطور که گوگل از آن زمان تائید کرده است.
کاربران گزارش داده اند که این آزمایش را در چندین بازار در سراسر جهان مشاهده کرده اند، بنابراین این یک به روز رسانی فقط برای ایالات متحده نیست.
سخنگوی گوگل با اشاره به اینکه این شرکت هر از چند گاهی ویژگیهای جدیدی را در فروشگاه پلی استور آزمایش میکند، آزمایش را تأیید کرد.
با این حال، آنها اطلاعات بیشتری در مورد این تست تبلیغاتی خاص ارائه نکردند – نشانه احتمالی Google نمیخواهد یک اعلامیه برنامهریزی شده را خراب کند.
یا شاید، هنوز تصمیمی در مورد ETA برای عرضه عمومی وجود ندارد.
یکی از سخنگویان گوگل گفت:
«ما به طور مرتب ویژگیها و قالبهای تبلیغاتی جدید را آزمایش میکنیم تا کشف اپلیکیشن را برای کاربران Play بهبود ببخشیم و به توسعهدهندگان کمک کنیم به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند، اما در حال حاضر چیز خاصی برای اعلام نداریم.»
یافتن روشی جدید برای کسب درآمد از تبلیغات فروشگاه Play میتواند به گوگل کمک کند تا در زمانی که مجبور است امتیازاتی در کمیسیونهای فروشگاه Play بدهد، سود خود را افزایش دهد.
به دلیل قوانین جدید و فشار قانونگذاران، گوگل گزینه های صورتحساب شخص ثالث را در بازارهای جهانی ارائه کرده است و به توسعه دهندگان در صورت عدم استفاده از خدمات صورتحساب خود گوگل، هزینه های کاهش یافته را ارائه می دهد.
Spotify قبلاً این برنامه را پذیرفته بود و برنامه دوستیابی Bumble نیز قصد دارد در آن شرکت کند.
در دسترس بودن اسلاتهای تبلیغاتی جستجوی جدید فروشگاه Play میتواند به طور قابل توجهی بر درآمد فروشگاه Play تأثیر بگذارد، اگر به طور گسترده منتشر شود.
زمانی که اپل سال گذشته اسلات های تبلیغاتی جدید App Store را در مکان های کمتر برجسته معرفی کرد، کارشناسان پیش بینی کردند که این تغییر می تواند یک میلیارد دیگر درآمد برای غول فناوری ایجاد کند.
گوگل اندازه کسب و کار تبلیغات فروشگاه Play خود را مشخص نمی کند، اما احتمالاً رقم قابل توجهی نیز هست.
داده های Statista تخمین زده بود که گوگل پلی در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۸ میلیارد دلار از طریق برنامه های تلفن همراه تولید کرده است .
با این حال، پروندههای بدون مهر دادگاه در یک پرونده ضد انحصار گوگل نشان داد که درآمد فروشگاه برنامه Google Play در سال ۲۰۱۹ به ۱۱.۲ میلیارد دلار رسیده است.