اخبار اینترنت

گوگل می خواهد با گسترش انجمن داوطلبان “Road Mapper” جاده های جهان را نقشه برداری کند

به گزارش اپ خونه، گوگل اعلام کرد که دسترسی به مشارکت‌کنندگان بیشتری را برای شرکت در Road Mapper باز می‌کند ، ابزاری که در آن می‌توانید جاده‌های گمشده را در مناطقی از جهان که بیشتر به آن نیاز دارند به Google Maps اضافه کنید.

این شرکت همچنین در پست وبلاگ خود اشاره کرد که مشارکت کنندگان آن بیش از ۱.۵ میلیون کیلومتر از جاده ها را نقشه برداری کرده اند و بیش از ۲۰۰ میلیون نفر را قادر می سازند تا با Google Maps پیمایش کنند.

این نقطه عطف قابل توجه است زیرا Road Mapper تنها دو سال پیش راه اندازی شد.

Road Mapper یک پلت فرم فقط دعوت است که در آن افراد در چالش‌ها شرکت می‌کنند، جاده‌هایی را که در مناطقی با جمعیت زیادی قرار دارند ترسیم می‌کنند، اما مقدار قابل توجهی از شبکه جاده‌ای که در نقشه‌های گوگل وجود ندارد، وجود دارد.

کاربران با استفاده از تصاویر ماهواره ای هندسه جاده را ترسیم می کنند. نقشه‌ها سپس مراحل بازبینی را طی می‌کنند و در صورت پذیرش، چند روز دیگر روی نقشه‌های گوگل به صورت زنده نمایش داده می‌شوند.

علاقه مندان به پیوستن به Road Mapper می توانند فرم آنلاین گوگل را پر کنند . به‌علاوه، مشارکت‌کنندگان برتری که بیشتر جاده‌ها را نقشه‌برداری کرده‌اند، اکنون می‌توانند حداکثر پنج مشارکت‌کننده را از طریق فرم ارجاع نقشه‌بردار جاده‌ای معرفی کنند .

گوگل نوشت: “از همه کسانی که برای مدتی بخشی از Road Mapper بودند تشکر می کنم. مشارکت آنها در زندگی مردم در سراسر جهان تفاوت واقعی ایجاد کرده است.”


اسکرین شات توسط کاربر Reddit

Road Mapper مشابه OpenStreetMap (OSM) عمل می کند، که یکی از بزرگترین پروژه های نقشه برداری جمع آوری شده با بیش از ۱۰ میلیون مشارکت کننده در نظر گرفته می شود. با این حال، OSM منبع باز است و برای هر کسی قابل دسترسی است.

در اخبار مرتبط، گروهی به نام Overture Maps Foundation اخیرا اولین مجموعه داده نقشه باز خود را منتشر کرده است که به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه می دهد تا به راحتی محصولات نقشه برداری یا ناوبری بسازند و با غول های فناوری گوگل و اپل رقابت کنند.

این گروه توسط متا، مایکروسافت، آمازون و شرکت نقشه برداری TomTom تشکیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا