گوگل می گوید YouTube Shorts از ۵۰ میلیارد بازدید روزانه عبور کرده است
به گزارش اپ خونه، همه شرکتهای رسانههای اجتماعی برای برنده شدن در جنگ ویدیویی کوتاه در رقابت هستند و گوگل در برابر TikTok و Instagram پیشرفتهایی را نشان میدهد.
این غول جستجو در آخرین تماس درآمد خود اعلام کرد که YouTube Shorts از ۵۰ میلیارد بازدید روزانه عبور کرده است. این شرکت قبلاً ۳۰ میلیارد بازدید روزانه را به عنوان بخشی از درآمد سه ماهه اول ۲۰۲۲ گزارش کرده بود.
در حالی که عملکرد رشد چشمگیر است، تعداد بازدیدهای Reels در اینستاگرام و فیس بوک عقب مانده است. اکتبر گذشته، متا گفت که Reels روزانه ۱۴۰ میلیارد بازدید در هر دو شبکه اجتماعی به دست آورده است.
درست مانند سایر پلتفرمها، یوتیوب کاربران را به دیدن Shorts تحت فشار قرار داده است. در نوامبر، این شرکت Shorts را در تلویزیون پخش کرد.
TikTok تلاش مشابهی برای در دسترس قرار دادن برنامه خود برای چندین پلتفرم با صفحه نمایش بزرگ از جمله Amazon Fire TV، Android TV و تلویزیون های هوشمند LG و Samsung در سال ۲۰۲۱ انجام داد.
سال گذشته، یوتیوب اعلام کرد ۱.۵ میلیارد کاربر وارد شده هر ماه Shorts را تماشا می کنند . در سال ۲۰۲۱، TikTok اعلام کرد که از مرز ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه عبور کرده است.
در مقایسه، اینستاگرام بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد. این شرکت فاش نکرده است که چه تعداد از آنها Reels را تماشا میکنند – اگرچه اگر وارد اینستاگرام شوید فرار از ویدیوهای کوتاه سخت است.
افزایش بازدیدهای ویدیویی کوتاه خبر خوبی برای گوگل است، اما باید از این بازدیدها نیز کسب درآمد کند. در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲، یوتیوب ۷.۹۶ میلیارد دلار درآمد داشت که ۸ درصد نسبت به سال گذشته ۸.۶۳ میلیارد دلار کاهش داشت.
در نوامبر ۲۰۲۲، این شرکت گفت YouTube Music و Premium بیش از ۸۰ میلیون مشترک در سراسر جهان دارند. اما مشخص نکرده است که اشتراکها چقدر به درآمد YouTube کمک میکنند.
در ۱ فوریه، YouTube برنامه جدیدی را برای به اشتراک گذاشتن درآمد تبلیغات با سازندگان Shorts آغاز کرد.
این می تواند سازندگان بیشتری را برای تولید محتوای اصلی برای پلتفرم تشویق کند. نوامبر گذشته، پلتفرم ویدیویی همچنین شروع به آزمایش ویژگیهای خرید و بازاریابی وابسته با Shorts کرد.
فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد بازرگانی گوگل در طی تماس با درآمد، گفت که این شرکت “از پیشرفت مداوم ما در کسب درآمد اولیه خرسند است.”
روث پورات، مدیر مالی این شرکت گفت که یوتیوب “رشد مداوم در تعامل و کسب درآمد از Shorts را در اولویت قرار داده است.”
اظهارات مدیران گوگل شبیه احساسات مدیران ارشد متا است که حلقه های اینستاگرام و موتور توصیه الگوریتمی این شرکت را به عنوان اولویت های اصلی خود در ماه های آینده در نظر گرفته اند.