اخبار اینترنت

گوگل و اپل در کره جنوبی به دلیل نقض قوانین صورتحساب درون برنامه ای با جریمه روبرو می شوند

به گزارش اپ خونه، رگولاتور مخابرات کره جنوبی، کمیسیون ارتباطات کره (KCC) اعلام کرد که قصد دارد برای نقض قانون پرداخت درون برنامه ای این کشور، گوگل و اپل را جریمه کند که مجموعاً تا ۵۰.۵ میلیون دلار می رسد.

بر اساس بیانیه KCC، دو غول بزرگ فناوری از تسلط بر بازار سوء استفاده کردند تا توسعه دهندگان برنامه های محلی را مجبور کنند از روش های پرداخت درون برنامه ای خود به جای سیستم های پرداخت رقبا استفاده کنند و به طور غیرمنصفانه بررسی برنامه ها را برای اجرای سیستم صورتحساب خاص به تاخیر انداختند.

این کمیسیون گوگل و اپل را از اجرای اقدامات اصلاحی برای ترویج رقابت منصفانه در بازار فروشگاه اپلیکیشن مطلع کرد.

این ناظر همچنین در بیانیه اشاره کرد که اپل به طور تبعیض آمیزی از توسعه دهندگان برنامه های داخلی در کره جنوبی کمیسیون دریافت می کند.

KCC پس از جمع آوری نظرات گوگل و اپل، جریمه های گوگل و اپل را به ترتیب تا ۴۷.۶ میلیارد وون (۳۵.۴ میلیون دلار) و ۲۰.۵ میلیارد وون نهایی خواهد کرد.

سازمان دیده بان کره تحقیقات خود را در مورد سه فروشگاه برنامه – گوگل، اپل و وان استور، یک فروشگاه برنامه محلی – در آگوست ۲۰۲۲ به دلیل نقض احتمالی قانون پرداخت درون برنامه ای کشور که کره جنوبی در سال ۲۰۲۱ تصویب کرد، آغاز کرد.

در سال ۲۰۲۱، کره جنوبی قانون جدید مخابراتی را تصویب کرد که به توسعه دهندگان برنامه اجازه می دهد از گزینه های پرداخت شخص ثالث برای خریدهای درون برنامه ای استفاده کنند و اپراتورهای فروشگاه برنامه را از مجبور کردن آنها به استفاده از سیستم های خود منع می کند.

اپل و گوگل توافق کردند که این قوانین را رعایت کنند. با این حال، اپل از توسعه دهندگانی که اپ استور کره جنوبی را هدف قرار می دهند، خواست تا در سال ۲۰۲۲ یک باینری جداگانه برای استفاده از سیستم های خرید شخص ثالث ارسال کنند .

در اوایل سال جاری، کمیسیون تجارت منصفانه کره جنوبی (KFTC) گوگل آلفابت را به دلیل ممانعت از انتشار بازی‌های ویدیویی موبایل در پلتفرم رقیب کره‌ای، One Store، ۴۲.۱ میلیارد وون (نزدیک به ۳۲ میلیون دلار) جریمه کرد .

سخنگوی گوگل گفت:

“ما به همکاری نزدیک با KCC ادامه داده ایم تا نشان دهیم که چگونه با قانون جدید مطابقت داریم و در عین حال اطمینان حاصل کنیم که از طریق صورتحساب جایگزین خود، همچنان تجربه ای امن و با کیفیت را برای همه ارائه می دهیم.”

“آنچه امروز KCC به اشتراک گذاشته است «پیش اعلامیه» است و ما پاسخ خود را به دقت بررسی و ارسال خواهیم کرد. هنگامی که تصمیم کتبی نهایی با ما به اشتراک گذاشته شد، برای ارزیابی روند بعدی اقدام به دقت بررسی خواهیم کرد.”

اپل گفت که با آخرین اعلامیه KCC مخالف است.

“ما با نتیجه‌گیری که توسط KCC در گزارش Examiner آنها صادر شده مخالفیم و معتقدیم تغییراتی که در App Store اعمال کرده‌ایم با قانون تجارت مخابرات مطابقت دارد. ”

اپل در بیانیه خود گفت: همانطور که همیشه انجام داده‌ایم، به تعامل با KCC برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود ادامه خواهیم داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا