» اخبار اینترنت » گوگل چت ربات Gemini خود را به طور گسترده در دسترس قرار می دهد
Gemini
اخبار اینترنت

گوگل چت ربات Gemini خود را به طور گسترده در دسترس قرار می دهد

مرداد ۷, ۱۴۰۳ 0۰5

به گزارش اپ خونه، گوگل در تلاش خود برای حفظ سرعت خود با رقبای هوش مصنوعی مولد مانند Anthropic و OpenAI، به‌روزرسانی‌هایی را برای سطح بدون هزینه Gemini ، چت ربات مجهز به هوش مصنوعی خود، ارائه می‌کند.

به‌روزرسانی‌ها بر عملکرد بیشتر و در دسترس‌تر کردن پلتفرم متمرکز شده‌اند.

به زودی Gemini 1.5 Flash – یک مدل چندوجهی سبک وزن که گوگل در ماه می معرفی کرد – در وب و موبایل به ۴۰ زبان و حدود ۲۳۰ کشور در دسترس خواهد بود.

گوگل ادعا می‌کند که Gemini 1.5 Flash ارتقاهایی را در کیفیت و تأخیر، به‌ویژه پیشرفت‌های قابل‌توجهی در استدلال و درک تصویر ارائه می‌کند.

در مراسم رونمایی Gemini 1.5 Flash، گوگل تاکید کرد که این مدل یک نسخه بسیار کارآمد از Gemini 1.5 Pro که برای آنچه که شرکت به عنوان حجم کاری مولد هوش مصنوعی “با فرکانس بالا” توصیف می کند ساخته شده است.

با توجه به هزینه‌های سربار سرویس‌دهی به یک پلتفرم چت‌بات مانند Gemini، گوگل بدون شک مشتاق است تا از فرصت‌های کاهش هزینه استفاده کند، به‌ویژه اگر این فرصت‌ها دارای اثر جانبی افزایش عملکرد در زمینه‌های دیگر باشد.

فراتر از مدل پایه جدید، گوگل می گوید که در حال گسترش context window در Gemini به ۳۲۰۰۰ توکن است که تقریباً ۲۴۰۰۰ کلمه (یا ۴۸ صفحه متن) است.

فلش جمینی 1.5

متن، یا context window، به داده های ورودی (مثلاً متن) اشاره دارد که یک مدل قبل از تولید خروجی (مثلاً متن اضافی) در نظر می گیرد.

چند مورد از مزایای مدل‌های با زمینه‌های بزرگتر این است که می‌توانند بر روی قطعه‌های متن و فایل‌های طولانی‌تر خلاصه و استدلال کنند ( حداقل در تئوری )، و اینکه – در زمینه چت ربات – کمتر احتمال دارد موضوعاتی را که اخیراً مورد بحث قرار گرفته‌اند فراموش کنند. .

توانایی آپلود فایل‌ها در Gemini برای تجزیه و تحلیل، قبلاً به Gemini Advanced نیاز داشت ، نسخه پولی Gemini که پشت برنامه Google One AI Premium ماهانه ۲۰ دلاری گوگل قرار دارد.

اما گوگل می گوید که به زودی آپلود فایل از Google Drive و دستگاه های محلی را برای همه کاربران Gemini فعال می کند.

عمار سوبرامانیا، معاون مهندسی گوگل، در یک پست وبلاگی می‌نویسد:

«می‌توانید کارهایی مانند آپلود راهنمای مطالعه اقتصاد خود را انجام دهید و از Gemini بخواهید سؤالات تمرینی ایجاد کند. Gemini همچنین به زودی می‌تواند فایل‌های داده را برای شما تجزیه و تحلیل کند و به شما امکان می‌دهد بینش‌ها را کشف کرده و آنها را از طریق نمودارها و گرافیک‌ها تجسم کنید.»

برای مبارزه با توهمات و اشتباهات، گوگل در حال پیش نمایش ویژگی است که پیوندهایی به محتوای وب مرتبط را در زیر برخی از پاسخ های تولید شده توسط Gemini نشان می دهد.

کاربران انگلیسی زبان Gemini در مناطق منتخب، نماد «تراشه» را در انتهای یک پاراگراف ایجاد شده توسط Gemini با پیوندی به وب‌سایت‌ها – یا ایمیل‌ها، اگر به Gemini اجازه دسترسی به صندوق ورودی Gmail خود را داده‌اید – می‌بینند که می‌توانید در آن بیشتر کاوش کنید.

این اقدام پس از افشای این موضوع صورت می‌گیرد که مدل‌های هوش مصنوعی مولد گوگل مستعد توهم‌زایی بسیار بدی هستند – برای مثال، اختراع نقدهای جعلی کتاب منتسب به افراد واقعی .

پس از معرفی Gemini در پیام‌ها برای دستگاه‌های منتخب در اوایل سال، گوگل این ویژگی را در منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، بریتانیا و سوئیس با قابلیت چت به زبان‌های جدید اضافه شده مانند فرانسوی، لهستانی و اسپانیایی ارائه می‌کند.

کاربران می‌توانند با ضربه زدن روی دکمه «شروع چت» و انتخاب Gemini به‌عنوان شریک چت، Gemini را در پیام‌ها بالا بکشند.

گوگل همچنین اپلیکیشن موبایل Gemini را در کشورهای بیشتری راه اندازی کرده و دسترسی نوجوانان به Gemini را در سطح جهانی گسترش می دهد.

این شرکت در ماه ژوئن تجربه Gemini را با تمرکز بر نوجوانان معرفی کرد و به دانش آموزان اجازه داد تا با استفاده از حساب های مدرسه خود ثبت نام کنند – البته نه در همه کشورها.

در هفته آینده، با در دسترس قرار گرفتن Gemini برای نوجوانان در هر کشور و منطقه ای که Gemini معمولاً برای بزرگسالان در دسترس است، این وضعیت تغییر خواهد کرد.

همزمان با عرضه، گوگل می گوید که خط مشی ها و پادمان های اضافی را برای محافظت از نوجوانان در نظر گرفته است – بدون اینکه وارد جزئیات شود.

همچنین یک فرآیند جدید برای نوجوانان به همراه یک «راهنمای سواد هوش مصنوعی» در راه است تا – همانطور که گوگل بیان می‌کند – «به نوجوانان کمک کنیم از هوش مصنوعی مسئولانه استفاده کنند».

این موضوع بحث بزرگی است که آیا بچه ها از ابزارهای هوش مصنوعی مولد به روشی که در نظر گرفته شده اند استفاده می کنند یا از آنها سوء استفاده می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×